| کد خبر: 150461 |

عشایری در جمع خبرنگاران گفت:

برنامه‌ریزی برای احیای 1350 محله هدف در طول برنامه ششم

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: میانگین برنامه‌ای که هم‌اکنون برای بهسازی و بازسازی 1350 محله در طول برنامه ششم داریم بالای 100 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که قرار هم نیست این اعتبار دولت ملی و حتی دولت محلی تامین کند بلکه این یک جریان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که توسط کنشگران، ساکنان و مردم محلات با کمک دولت ملی و محلی انجام خواهد شد.

تین نیوز

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: میانگین برنامه‌ای که هم‌اکنون برای بهسازی و بازسازی 1350 محله در طول برنامه ششم داریم بالای 100 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که قرار هم نیست این اعتبار دولت ملی و حتی دولت محلی تامین کند بلکه این یک جریان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که توسط کنشگران، ساکنان و مردم محلات با کمک دولت ملی و محلی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی هوشنگ عشایری سپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران امروز 19 مهرماه در هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در گفتگو با خبرنگاران در مورد امکان بهسازی و بازسازی سالانه 270 محله در کشور گفت: براساس مصوبه و قانون برنامه ششم به منظور بهسازی و بازسازی محلات هدف هم دولت ملی و هم دولت محلی یعنی وزارتخانه‌های وزارت راه وشهرسازی، کشور و وزارتخانه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی و هچنین شهرداری‌ها به بازسازی و بهسازی سالانه 270 محله برای رساندن آن‌ها به میانگین زندگی متوسط شهری ورود پیدا می‌کند.

عشایری ادامه داد: بدین معنا اگر در شهر تهران میانگین سرانه فضای سبز، پارک محلی و به طور کلی خدمات عمومی شهر سرانه A دارد برای محله مورد هدف تلاش دارد تا به نقطه A برسد. اینکه بگوییم سالیانه 270 محله را بازسازی می‌کنیم و سراغ محله دیگری می‌رویم امری محال است. به این دلیل که بهسازی و نوسازی هر محله بین 10 تا 12 سال زمان می‌برد تا به کیفیت میانگین تایید شده دست یابد.

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری افزود: ما سالیانه به بهسازی و نوسازی 270 محله ورود می‌کنیم و این بدین مفهوم نیست که در پایان سال از آن محله خارج می‌شویم. بلکه در مدت زمان 12 ساله و طی برنامه ششم و هفتم توسعه اولین 270 محله به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: معتقدیم از 2700 محله در 2 دوره برنامه ششم و هفتم 1350 محله توسط دولت فعلی، محلی، ساکنان و بخش خصوصی و دخیلان با طی مدت زمان 12 ساله به اتمام خواهند رسید. طبیعتا تا پایان برنامه هفتم توسعه به 2700 محله ورود پیدا می‌کنیم.

این مقام مسئول گفت: میانگین برنامه‌ای که هم‌اکنون برای بهسازی و بازسازی 1350 محله در طول برنامه ششم داریم بالای 100 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که قرار هم نیست این اعتبار دولت ملی و حتی دولت محلی تامین کند بلکه این یک جریان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که توسط کنشگران، ساکنان و مردم محلات با کمک دولت ملی و محلی انجام خواهد شد.

عشایری ادامه داد: در راستای 3 هدف سخت‌افزاری که شامل نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن، ارتقای خدمات زیربنایی و ارتقای خدمات روبنایی است که از این 3 وظیفه خدمات زیربنایی و روبنایی وظیفه دولت ملی و محلی است و نوسازی و بهسازی مسکن منتد از تسهیلاتی است که دولت ملی می‌گیرد و همچنین منتد از تشویق‌هایی که به دولت محلی می‌دهد تا بخش خصوصی سرمایه‌گذاران و توسعه‌گذران به نوسازی و بهسازی مسکن ورود کنند.

وی تصریح کرد: برای آنکه تحقق‌پذیری در حوزه کالبدی اتفاق بیفتد باید توسعه‌گران، کنشگران، ساکنان، مالکان، خیرین مشارکت داشته باشند و بدین ترتیب نهادهای نرم‌افزاری شکل بگیرد زیرا ما معتقدیم تحقق‌پذیری اهداف فوق با همکاری و مشارکت به نتیجه می‌رسد.

عشایری با تاکید براینکه نقش دولت ملی در تامین منابع نقشی اهرمی نیست گفت: به اعتقاد من دولت ملی و محلی در این حوزه در حدود 10 تا 15 درصد تامین مالی خواهند کرد و مابقی آن طبیعتا توسط مالکان، ساکنان و بخش خصوصی محقق خواهد شد.

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران همچنین در مورد آخرین وضعیت همکاری انبوه‌سازان و آسان کردن تسهیلات مسکن گفت: پیشنهاد ما به دولت محترم برای آسان‌کردن شرایط اعطای تسهیلات مسکن اعلام شده است وبه تبع آن دولت نیز به دنبال کاهش زمان سپرده‌گذاری، کاهش سود تسهیلات و افزایش زمان بازپرداخت است که این پیشنهاد روی میز دولت است و امیدواریم تیم اقتصادی دولت آن را تصویب کند.

عشایری در پایان گفت: تاکید دارم قرار نیست دولت پروژه‌ای همچون پروژه مسکن مهر تعریف کند تا انبوه‌سازان چنین طرحی را به اجرا درآورد بلکه هدف ورود به بافت‌های میانی شهرهاست.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.