| کد خبر: 128956 |

آماده شدن فاز دوم بزرگراه کوهسار مهدی برای افتتاح

تین نیوز

شهردار شیراز با قدردانی از آنچه همکاری تمام سازمان‌ها عنوان می‌کرد، گفت: فاز دوم پروژه کوهسار مهدی(عج) مراحل نهایی را طی می‌کند و در هفته جاری افتتاح خواهد شد

 

به گزارش ایسنا ، علی‌رضا پاک‌فطرت در حاشیه بازدید از پروژه کوهسار مهدی در جمع خبرنگاران، گفت: این پروژه بزرگراهی، به واسطه قرار گرفتن در موازات محور بلوار شهید چمران و ایجاد ارتباط بین شرق، شمال، جنوب و غرب شیراز، دارای اهمیت بسیار بالایی است .

 

او پروژه بزرگراهی کوهسار مهدی(عج) را یکی از زیباترین محورهای ارتباطی درون‌شهری برشمرد که استانداردهای بالای طراحی و اجرا در آن رعایت شده است و گفت: امیدواریم با تداوم همکاری‌های بین دستگاهی و حمایت مجموعه مدیریت ارشد استان، تقاطع سه سطحی جام جم هم اجرا و تکمیل شود .

 

شهردار شیراز اعتقاد دارد که اگر همکاری‌هایی که به واسطه وجود برخی مسائل قانونی و گاها بعضی نگاه‌های جزیره‌ای، محدود شده است، گسترش و تداوم داشت، تاکنون تقاطع سه سطحی جام جم نیز تکمیل شده بود .

 

او در عین‌حال تصریح کرد: پس از بهره برداری از فاز دوم بزرگراه کوهسار مهدی، مردم به عظمت پروژه‌ای که طی 5 سال اخیر وقت و سرمایه‌ و انرژی زیادی از شورای شهر و شهرداری شیراز مصروف آن شده است، پی‌ خواهند برد .

 

شهردار با قدردانی از مردم شیراز به واسطه صبوری و همراه بودن آنان، گفت: شهروندان شیراز را می‌توان جزو بهترین شهروندان ایرانی دسته‌بندی کرد؛ مردمانی صبور که با همراهی خوب، مدیران را در اجرای پروژه‌های بزرگ و تاثیرگذار همراهی کرده‌اند .

 

علی‌رضا پاک‌فطرت توضیح داد: فاز دوم پروژه بزرگراهی کوهسار مهدی(عج) شامل یک راه ارتباطی شش بانده، چهار تونل و تعداد زیادی پل‌های بزرگ و کوچک که ارتباط بین بلوار جمهوری اسلامی تا بلوار شهید چمران و میدان قصردشت را میسر خواهد کرد .

 

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از این فاز پروژه کوهسار مهدی(عج) بی‌تردید نقشی قابل توجه در تسهیل ترافیک شیراز که مسیر دسترسی به امکانات بیمارستانی و درمانی و بخشی از مراکز گردشگری و تفریحی این شهر محسوب می‌شود، ایفا می‌کند .

 

شهردار شیراز با بیان اینکه بروز گره‌های ترافیکی در کلانشهرها حاصل عوامل مختلفی است، با تصریح اینکه طرح‌های ترافیکی در دیدگاه شهرسازی، پیوستگی دارد و نمی‌توان بدون دیده شدن طرحی، پروژه دیگری را با هدف تسهیل در تردد اجرا کرد، گفت: شهر موجود زنده است، نگاه برخی به شهر، از منظر یک عضو موجود زنده است؛ حال آنکه اگر همه اجزا در شهر مد نظر نباشد، قطعا کار کامل نیست .

 

علیرضا پاک‌فطرت، شهرداری را متولی حداقل 300 نوع خدمت دانست و گفت: انجام تمام وظایف شهرداری به شکل کامل، جامع و دقیق علاوه بر اینکه نیازمند داشتن دانش و تجربه کافی است، نیاز به تعامل، همکاری و همراهی شهروندان و البته تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های خدمت‌رسان دارد .

 

شهردار با تصریح اینکه انتشار برخی مطالب و تصاویر خصوصا در ایامی که به انتخابات شوراها نزدیک می‌شویم، قطعا مغرضانه و از سر بغض انجام می‌شود، گفت: بعضی‌ها نان خود را در برهم زدن آرامش شهر و شهروندان جست‌و جو می‌کنند؛ این عده هیچ زمانی برای شهر و شهروندان شهر برنامه نداشته و قائل به حقوق دیگران نبوده‌اند .

 

علیرضا پاک‌فطرت در ادامه توضیح داد: پروژه کوهسار از ورودی تقاطع جام‌جم در بلوار جمهوری شروع می‌شود و امتداد می‌یابد و با اتصال با پل شهدای جهاد و محور سپیدان، عملاً شرق شیراز را به غرب و بزرگراه حسینی‌الهاشمی وصل می‌کند و در وسط این مسیر از طریق تونل‌های چمران از روی پل ایمان شمالی عبور می‌کند و تا کوچه ی تعریض شده ی  ۹۴ و بعد تقاطع قصردشت و خیابان همت شمالی و تقاطع معلم (که در دست تکمیل است) و تقاطع عبدالله رودکی امتداد می‌یابد و اتصال شمالی جنوبی شهر را نیز برقرار می‌سازد .

 

وی ادامه داد: احداث این پروژه زمینه دسترسی مردم به بام شیراز که در ضلع شمالی این بزرگراه قرار دارد فراهم خواهد شد؛ بام شیراز در آینده به یک مرکز گردشگری بزرگ که حدود ۳۵۰ هکتار مساحت دارد تبدیل می شود .

 

شهردار شیراز با تاکید براینکه تعریض کوچه 94 برای اتصال بزرگراه کوهسار مهدی به میدان قصردشت انجام شده است، گفت: در اقدامی کم‌نظیر، به جای قطع درختان واقع در مسیر، با استفاده از امکانات و تکنولوژی روز، درختان جابه‌جا شده است همچنین باید گفت چندین برابر درختان جابجا شده؛ در مسیر درخت کاشته شده و می شود .

 

علیرضا پاک‌فطرت با تاکید براینکه جابه‌جایی تاسیسات شهری نظیر برق، گاز، مخابرات و آب و فاضلاب، یکی از زمان‌بر ترین نقاط اجرای پروژه‌های عمرانی در کلان‌شهرها است، گفت: پروژه بزرگراه کوهسارمهدی به لحاظ حجم عملیات و ابعاد اعتباری، معادل ۲۰ پروژه بزرگ شهری است .

 

این پروژه به طول ۱۸ کیلومتر از بلوار جمهوری اسلامی در شمال شیراز آغاز می‏شود و تا پل شهدای جهاد در شمال غرب این شهر امتداد می‏یابد .

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.