| کد خبر: 251024 |

جزئیات سرمایه گذاری روس ها محرمانه است

خیراله خادمی گفت: جزییات سرمایه گذاری روس ها محرمانه است اما می توانم بگویم که نتیجه مذاکرات باعث رخ دادهای مهم در بخش ریلی خواهد شد.

تین نیوز

خیراله خادمی گفت: جزییات سرمایه گذاری روس ها محرمانه است اما می توانم بگویم که نتیجه مذاکرات باعث رخ دادهای مهم در بخش ریلی خواهد شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  روسیه و آذربایجان قصد دارند تا در تکمیل خط ریلی ایران همکاری داشته باشد همچنین باید گفت که دولت روسیه علاقمند به مشارکت در تکمیل راه‌آهن رشت- آستارا است تا به صورت وام و یا روش‌های دیگر به تأمین مالی این خط ریلی کمک کند. به همین منظور طی ماه‌های اخیر مذاکراتی با دولت روسیه در راستای توسعه ترانزیت میان دو کشور انجام شده است.

جزئیات مذاکرات ریلی محرمانه می‌باشد

خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درخصوص سرمایه گذاری روسیه در بخش ریل رشت- آستارا به خبرنگار ما گفت: جزئیات مذاکرات با روسیه محرمانه می‌باشد اما اتفاقات بزرگی در حال انجام است با توجه به اینکه روس‌ها در ریل شمال به جنوب و کریدور جنوب به شمال قرار است که سرمایه گذاری کنند.

وی در ادامه بیان کرد: روس‌ها در جلسات مختلف اعلام آمادگی کردند و جزئیات توافق به زودی به همه گفته خواهد شد اما در حال حاضر این جزئیات محرمانه است اما کارشناس روس‌ها نقشه‌ها و تمام مدارک کارشناسی به شرکت‌های روس‌ها داده شده است و توافقات اولیه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ادامه افزود: همان طور که افندی زاده گفته است اگر روس‌ها به هر علتی نخواهند که با ایران همکاری کنند برنامه‌های داخلی وجود دارد برای تأمین مالی برای ادامه پروژه ریلی رشت- آستارا وجود دارد. تأمین مالی از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه قرار است که انجام شود نه وزارتخانه اما این تأمین مالی در صورتی انجام خواهد شد که روس‌ها از همکاری با ایران منصرف شوند در نهایت این پروژه چه با روس‌ها چه بدون روس‌ها نتیجه خوبی خواهد داشت.

۲۵ هزار میلیارد برای پیشرفت ریلی رشت – آستارا نیاز است

خیراله خادمی در پایان به خبر نگار مهر گفت: کریدور رشت کاسپین که سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و کریدور رشت – آستارا نیز تا کنون ۵۲ کیلومتر ان طراحی شده است و این طرح ۳ سال طول خواهد کشید تابه سرانجام برسد برآوردها نشان می‌دهد که این پروژه نیاز به ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد و ۲ میلیارد آن تملک خواهد شد البته این مبلغ برای به بهره برداری رسیدن این پروژه در ۴ سال می‌باشد با توجه به تاکید رئیس جمهور برای اینکه این پروژه زودتر به نتیجه برسد نیاز به ۲۵ هزار میلیارد تومان است که در سه سال این پروژه به اتمام برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.