| کد خبر: 229378 |

بهره‌برداری آزمایشی از محور پاتاوه – دهدشت در خرداد امسال

معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور از تلاش جهت رفع سه نقطه بحرانی در محور پاتاوه – دهدشت خبر داد و اظهار کرد که این مسیر در خرداد امسال با عبور آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور از تلاش جهت رفع سه نقطه بحرانی در محور پاتاوه – دهدشت خبر داد و اظهار کرد که این مسیر در خرداد امسال با عبور آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش تین نیوز، محمدرضا کدخدازاده، معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت محور پاتاوه – دهدشت پرداخت و اظهار کرد: عملیات قطعه ۱ و ۲ این محور به طول ۵۵ کیلومتر تقریباً به اتمام رسیده است.

وی افزود: همچنین قطعه ۳ که طول آن ۶۳ کیلومتر است، حدود ۴۱ کیلومتر آن تکمیل شده و بخش میانی مسیر که شامل پل‌های خاص و تونل به میزان ۵ هزار و ۸۰۰ متر (۵ دستگاه) است، مراحل ساخت آن غالباً تمام شده است.

کدخدازاده گفت: عملیات پل‌های خاص مسیر نیز انجام شده و در مرحله نصب علائم ایمنی قرار دارد و مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، مقرر است تا خرداد سال جاری به صورت آزمایشی به بهره‌برداری برسد.

معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور با برشمردن مشخصات فنی پروژه محور پاتاوه – دهدشت، عنوان کرد: طول پروژه حدود ۱۱۸ کیلومتر است که تعداد و طول پل‌های آن ۱۲ دستگاه پل خاص به طول یک هزار و ۲۷۰ متر و دیوار سازی انجام شده در آن ۱۳ هزار متر و عملیات خاکی انجام گرفته، حدود ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در این محور سه نقطه بحرانی وجود دارد؛ این نقاط به دلیل بارندگی‌ها و سیل سال ۹۸ به وجود آمدند که باعث کار مضاعف شده‌اند.

کدخدازاده گفت: اولین نقطه مربوط به کیلومتر ۴ تا ۶ است که طی رانش شدید ایجاد شده است، دومین مربوط به پل کیلومتر ۳۸ است که مراحل پایانی خود را طی می‌کند و سومین مربوط به تونل شماره ۲ است که ریزش شدیدی داشته و در حال حاضر همچنان بر روی آن کار می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور تاکید کرد: این محور در خردادماه با عبور آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.