| کد خبر: 174788 |

◄ پایان عملیات حفاری تونل شرقی البرز به عنوان مهم‌ترین بخش آزادراه تهران-شمال

مراسم اتمام عملیات حفاری تونل شرقی البرز به عنوان طولانی‌ترین تونل ساحلی خاورمیانه به طول 6هزار و 400‌متر در منطقه دو آزادراه تهران-شمال با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و هم‌چنین جمعی از معاونین وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

تین نیوز

مراسم اتمام عملیات حفاری تونل شرقی البرز به عنوان طولانی‌ترین تونل ساحلی خاورمیانه به طول6هزار 400 متر در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و هم‌چنین جمعی از معاونان وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عباس آخوندی در مراسم اتمام عملیات حفاری تونل شرقی، گفت: به مهندسین، شرکت‌های پیمانکاری و هم‌چنین بنیاد مستضعفان برای انجام این پروژه خسته نباشید می‌گویم.

وی ادامه داد: آزادراه  تهران-شمال بزرگ‌ترین پروژه مهندسی ایران است که در حوزه مهندسی به‌عنوان یک پروژه بسیار مهم و در عین حال سخت و پیچیده شناخته می‌شود. اتمام این پروژه ما را به آینده مهندسی ایران امیدوارمی‌کند.

آخوندی استفاده از رویه بتنی در طول این آزاده راه را یکی از ویژگی‌های خاص این پروژه دانست و افزود: در منطقه یک آزادراه 18 دستگاه تونل و پل داریم و قبل از تونل تالون به طول چهار هزار 500 متر، تونل البرز که عملیات حفاری آن امروز به پایان رسید بزرگ‌ترین تونل جاده‌ای کشور است.

وی در خصوص مشخصات این تونل گفت: مجموعه تونلی البرز شامل سه دهانه تونل به طول 6هزار و 400 متر است.

وزیر راه و شهرسازی درباره مزایای احداث این طول، توضیح داد: کاهش پنج کیلومتری از طول مسیر موجود که باعث کاهش 15دقیقه‌ای زمان سفر می‌شود یکی از بارزترین مزایای این تونل است.

به گفته آخوندی، حذف گردنه کندوان و کاهش مخاطرات تردد در محور کرج-چالوس به‌خصوص در فصل زمستان از دیگر مزایای بهره‌برداری از تونل شهری البرز است.

وی هم‌چنین به مشخصات منطقه دو آزادراه تهران-شمال که این تونل در آن احداث شده است اشاره کرد و گفت: منطقه دو آزادراه 22 کیلومتر است اما 67 درصد آن تونل و پل است.

او خبر داد که تنها 44 دستگاه تونل در این 22 کیلومتر وجود دارد و ادامه داد: این ویژگی‌ها عملیات راهسازی در این قطعه را بسیار سخت کرده است.

وزیر راه و شهرسازی به وضعیت تهویه، دفع آب‌های زیرزمینی، کنترل آتش و ایمنی این تونل اشاره کرد و افزود: تهویه یک تونل شش هزار و 400 هزار متری قطعا بسیار سخت و هزینه بر بود که به دست مهندسین ایرانی انجام شد.

او هم‌چنین خبر داد که شش پیمانکار مجهز به تجهیزات اجرایی عملیات رویه بتنی آزادراه تهران-شمال را انجام دادند که موفقیت بسیار بزرگی برای شرکت‌های ایرانی است.

به گزارش تین‌نیوز، آخوندی بعد از بازدیدی از قطعه دو آزادراه در اقدامی نمادین دستور اتصال حفاری دو طرف تونل البرز به طول 6 هزار 500 متر را صادر کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    پلاکاردها چرا چینیه؟ مهندس های ایرانی جدیدا به چینی می نویسند؟