| کد خبر: 86004 |

از سوی وزیر راه ایران و حمل‌ونقل فرانسه انجام شد

◄ رونمایی از تابلوی خواهرخواندگی ایستگاه راه‌آهن تهران و پاریس

 تین‌نیوز| امروز پس از برگزاری مراسم رسمی امضای سند خواهرخواندگی ایستگاه راه‌آهن تهران و لیون پاریس، آلن ویدالیس وزیر حمل‌ونقل، دریا و شیلات فرانسه در بازدید از بخش‌های مختلف ایستگاه راه‌آهن تهران، از تابلو خواهرخواندگی ایستگاه راه‌آهن تهران و ایستگاه راه‌آهن لیون پاریس پرده برداری کرد.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس این سند خواهرخواندگی این دو ایستگاه راه‌آهن از امروز آغاز شد.

وزیر حمل‌ونقل، دریا وشیلات فرانسه در جریان این برنامه، از سالن مسافری و سکوی راه‌آهن ایستگاه تهران هم بازدید کرد.
 
قائم مقام شرکت راه آهن در این بازدید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایستگاه راه‌آهن تهران را برای وزیر حمل ونقل فرانسه و همراهان او تشریح کرد.

به گفته احمد خدایی، در جریان سفر اخبر رئیس‌جمهور کشورمان به فرانسه، پروتکل‌هایی به امضا رسید که پیرو یکی از این موافقت‌نامه‌ها انتخاب دو ایستگاه راه‌آهن در ایران و فرانسه برای آغاز فعالیت خواهرخواندگی صورت گرفت که این همکاری از امروز به‌طور رسمی آغاز شد تا دو ایستگاه با استفاده از تجربیات یک‌دیگر همکاری خود را آغاز کنند.

او با یادآوری این که بیشتر ایستگاه‌هایی که وضعیت مشابه داشته باشند، شرایط خواهر خواندگی با یکدیگر را دارند؛ گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم از تجربیات ایستگاه راه‌آهن لیون پاریس در ایران و همچنین انتقال تجربیات راه‌آهن تهران به پاریس استفاده کنیم.

خدایی در پاسخ به سوال سایت وزارت راه درباره فعالیت  شرکت ارپ در ایستگاه راه‌آهن تهران گفت: شرکت ارپ نیز در قالب همکاری‌های مشترک بین دو راه‌آهن فعالیت می‌کند و یک شرکت کاملا وابسته به راه‌آهن فرانسه است که در طرح توسعه ایستگاه راه‌آهن تهران به ما کمک می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.