| کد خبر: 259410 |

کارگروه ارتقای کیفیت آسفالت، روسازی و زیرسازی تشکیل شد

کارگروه ارتقای کیفیت آسفالت ، روسازی و زیرسازی با محوریت مرکز تحقیقات و همکاری سایر دستگاه ها، دانشگاه ها، متخصصان و صنعت قیر و آسفالت با ابلاغ وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد.

تین نیوز

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تشکیل کارگروه ارتقای کیفیت آسفالت ، روسازی و زیرسازی با محوریت مرکز تحقیقات و همکاری سایر دستگاه ها، دانشگاه ها، متخصصان و صنعت قیر و آسفالت با ابلاغ وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، محمد مهدی حیدری گفت: با ابلاغ وزیر راه و شهرسازی کارگروه ارتقای کیفیت آسفالت، روسازی و زیرسازی با محوریت مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی و همکاری سایر دستگاه ها، دانشگاه ها، متخصصان و صنعت قیر و آسفالت تشکیل می شود.

وی افزود: بر اساس ساختار پیشنهادی بخش قیر و آسفالت مرکز، با رویکرد توسعه پایدار و در راستای ارتقای کیفیت قیر و آسفالت و روسازی و زیرسازی، حفظ سرمایه های ملی، تخصیص بهینه اعتبارات، همسوسازی تصمیمات تخصصی در حوزه صنعت قیر و آسفالت و روسازی، برنامه ریزی راهبردی جهت رفع نیازها و مشکلات، تشکیل این کارگروه با محوریت مرکز تحقیقات و با همکاری سایر دستگاه ها، دانشگاه ها، متخصصان و صنعت قیر و آسفالت کشور از سوی وزیر راه و شهرسازی به این مرکز ابلاغ شد. 

حیدری توضیح داد: در خصوص وظایف این کارگروه می توان به،  بررسی و اظهار نظر در خصوص مسائل ارجاعی شورای عالی فنی، بررسی و پیشنهاد تدوین ضوابط و استانداردهای مورد نیاز، بررسی تنگناها و مشکلات و ارایه راه کارهای فنی، بررسی موضوعات مرتبط طراحی، اجرا و ساخت، نظارت، بهره برداری و نگهداری، ارتباط با مراکز تحقیقاتی و ارزیابی فناوری های نوین، پیشنهاد انجام مطالعات راهبردی و کاربردی مورد نیاز، بررسی و ارزیابی نتایج پروژه های اجرایی و مطالعاتی بر حسب نیاز، تشکیل کمیته های تخصصی به جهت پایش عملکرد کارخانجات قیر و آسفالت، رتبه بندی کارخانجات آسفالت و سایر موضوعات ارجاعی اشاره کرد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی تصریح کرد: موضوع توجه ویژه به کیفیت قیر و آسفالت و سایر مباحث مرتبط با روسازی و زیرسازی با عنایت به وضعیت اعتبارات عمرانی، از مواردی است که بیش از پیش در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و البته با همکاری بخش های دولتی و حاکمیتی مرتبط و با همراهی بخش خصوصی برنامه ریزی و پیگیری خواهد شد. همچنین توجه به ظرفیت ادارات کل استان ها نیز در برنامه ریزی های جدید مد نظر قرار خواهد گرفت.

 حیدری افزود: کاهش هزینه های اجرایی، افزایش عمر بهره برداری و در نهایت رضایت هموطنان و استفاده کنندگان از شبکه راه ها، معابر و سطوح پروازی مورد توجه مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی می باشد. 

به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وی در پایان با اشاره به این موضوع که کارگروه ارزیابی واحدهای قیرساز مثل سابق به کار خود ادامه خواهد داد گفت : امید است با همکاری و همراهی همه فعالان و ذینفعان این حوزه، شاهد ارتقای کیفیت پروژه های مرتبط در سطح کشور باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.