| کد خبر: 259121 |

همایش صنعت قیر کشور در همکاری با انجمن قیر برگزار می‌ شود

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام برگزاری همایش صنعت قیر کشور در همکاری با انجمن قیر از برنامه آن مرکز در همکاری با سایر نهادهای مرتبط وزارتخانه برای تدوین دستورالعمل نقشه راه حمل و نقل خبر داد.

تین نیوز

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام برگزاری همایش صنعت قیر کشور در همکاری با انجمن قیر از برنامه آن مرکز در همکاری با سایر نهادهای مرتبط وزارتخانه برای تدوین دستورالعمل نقشه راه حمل و نقل خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از برگزاری روز گرامیداشت صنعت قیر با ارایه دستاوردهای مرکز تحقیقات در همکاری با سایر سازمان های مرتبط همچون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای و انجمن قیر کشور خبر داد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه در کشور حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر انواع راه وجود دارد بر ایجاد و نگهداری راه‌ های با کیفیت تاکید کرد و گفت: ایجاد و نگهداری راه‌ های باکیفیت به سه عامل ماشین‌آلات و تجهیزات، نیروهای آموزش دیده و مصالح و مواد وابسته است که با این توجه به این سه عامل، ایجاد و نگهداری راه‌ های جدید و حفظ راه‌ های موجود در برنامه تمامی ارکان وزارت راه و شهرسازی است.

ارتفای کیفیت قیر در روسازی راه‌ ها

حیدری ادامه داد: در موضوع مواد و مصالح مورد نیاز ایجاد و نگهداری راه‌ ها، قیر یکی از موادی است که در کیفیت روسازی راه‌ های نقشی حائز اهمیت دارد و در سال‌ های گذشته کیفیت‌دهی به قیر و نحوه استفاده از آن در نگهداری راه‌ ها مورد توجه بوده است.

وی کنترل کیفیت قیرها، تهیه نقشه پهنه‌ بندی PG قیر، دوجداره کردن تانکرهای حمل و تدوین ضوابط و مقررات را از جمله راهبردهای مناسبی عنوان کرد که در سال‌ های گذشته تمامی ارکان وزارت راه و شهرسازی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر آن اهتمام داشتند.

حیدری تصریح کرد: در همایش پیش‌رو که ۱۸ مرداد در مرکز تحقیقات برگزار خواهد شد یکی از موضوعاتی که پیگیری خواهد شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت رویکردهایی است که با توجه به اعتبارات محدود می‌توان در خصوص نگهداری راه‌ ها موردتوجه قرار داد. بهره‌مندی از آسفالت‌ های لایه نازک، قیرهای اصلاح شده بخشی از این رویکردهاست که در گفتگو با صاحبنظران مورد بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت و برای عملیاتی شدن آن تدبیر می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور استفاده بیشتر از آسفالت‌ های لایه نازک، قیرهای اصلاح شده و سایر موارد به دنبال آن هستیم تا سهم قیر را در طرح اختلاط آسفالت کم کنیم و با جایگزین کردن موارد دیگر بتوانیم بر وظایف خود برای نگهداری راه‌ های موجود جامه عمل بپوشانیم.

دستور العمل اجرایی نقشه راه حمل و نقل تدوین می‌شود

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حوزه ایمنی حمل و نقل به تدوین نقشه راه‌ حمل و نقل با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای و سایر بخش‌های دخیل در حوزه حمل و نقل همچون پلیس راهور اشاره کرد و افزود: در صدد هستیم تا راهکارهای اجرایی وعملیاتی نقشه راه حمل و نقل را در کمیسیون ایمنی راه‌ ها عملیاتی و اجرایی کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.