| کد خبر: 258679 |

مذاکره برای همکاری‌ ایران و ژاپن در حوزه راه و شهرسازی

با حضور رییس جدید بخش اقتصادی سفارت ژاپن در ایران با حضور مسئولان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مذاکره برای همکاری‌ دو کشور برگزار شد.

تین نیوز

با حضور رییس جدید بخش اقتصادی سفارت ژاپن در ایران با حضور مسئولان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مذاکره برای همکاری دو کشور برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با هدف تقویت همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی ایران و ژاپن و تداوم همکاری های علمی فیمابین ، آیین معارفه شیموکیوداتاکاشی رییس جدید بخش اقتصادی سفارت ژاپن در ایران با حضور علیرضا برکتین مشاور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و عاطفه جهان محمدی عضو هیات علمی مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز برگزار شد .

در این جلسه با اشاره به سابقه همکاری های دوکشور از جمله اقدامات ارزشمند صورت گرفته در راستای تدقیق و توسعه اسناد ملی، تعریف یک برنامه همکاری مشترک با کشور ژاپن در قالب یک برنامه انتقال دانش و با موضوع طراحی لرزهای سازه های فولادی صحبت شد و مراحل مختلف این برنامه همکاری، اهداف مورد انتظار در تدقیق ضوابط هر دو سند، انتقال تجارب موجود در کشور ژاپن به عنوان یک کشور توسعه یافته لرزه خیز، برنامه انتقال دانش ایران و ژاپن که از خردادماه سال ۱۳۹۷و با مشارکت دفتر اقتصادی سفارت ژاپن به نمایندگی از وزارت صنعت، اقتصاد و تجارت ژاپن و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی آغاز شد ، مورد طرح و بررسی قرارگرفت .

گفتنی است درخواست همکاری های آتی و نظرات متخصصان مرکز در تداوم همکاری دوکشور از دیگر موضوعات مطروحه در این جلسه بود و مقرر شد در جلسات آینده پیشنهادهای همکاری در تمامی حوزه های فیمابین در زمینه های راه ، مسکن و شهرسازی مطرح و جهت تداوم و استمرار همکاری های دو کشور ایران و ژاپن تبادل نظر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.