| کد خبر: 168434 |

◄ مشخصات فنی کنارگذر جنوبی تهران/ امکان تردد خودرو با سرعت130 کیلومتر فراهم می‌شود

کنارگذر جنوبی تهران اولین پروژه آزادراهی است که سرعت تردد خودرو در این آزادراه ۱۳۰ کیلومتر تعریف شده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:قطعه یک آزادراه کنارگذر جنوبی تهران پروژه از آبیک تا جاده ماهدشت-اشتهارد به طول ۴۰ کیلومتر است که تا این ساعت ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در راس هیاتی صبح امروز از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران بازدید کردند و در جریان آخرین وضعیت پروژه قرار گرفتند.

خادمی در حمع خبرنگاران در خصوص وضعیت پیشرفت این پروژه با توضیح اینکه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از ۴ قطعه در حال احداث تشکیل می شود گفت:قطعه یک پروژه از آبیک تا جاده ماهدشت-اشتهارد به طول ۴۰ کیلومتر است که تا این ساعت ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قطعه دوم پروژه از جاده ماهدشت-اشتهارد به اتوبان ساوه ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد  و همچنین قطعه سوم بین اتوبان ساوه و اتوبان قم قرار دارد که طول آن ۳۰ کیلومتر است و پیشرفت فیزیکی آن به ۲۸ درصد رسیده است.

خادمی با اعلام اینکه قطعه چهارم آزادراه کنارگذر جنوبی تهران ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طول قطعه ۳۸ کیلومتر است گفت: برای بهره‌برداری کامل باید همه قطعات آزادراه ساخته شود اما برآورد ما این است که زمان بهره برداری سال 98 است.

او با بیان اینکه این آزادراه در کریدور شرقی-غربی است و  می تواند ترافیک‌ تهران را مدیریت کند ادامه داد: اگر قطعه سوم پروژه هم امسال تکمیل شود با تکمیل قطعات ۳ و ۴ ترافیک ساوه-تهران به سمت مشهد به تهران وارد نمی‌شود و مستقیماً از طریق این آزادراه به چرم‌شهر می‌رود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه موقعیت این آزادراه استراتژیک محسوب می‌شود گفت: صورت وضعیت این پروژه ۸۷۰ میلیارد تومان و البته کارکرد حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بیشتر از این رقم است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور این را هم گفت که ۷۰ درصد تأمین مالی این پروژه بر عهده قرارگاه خاتم و ۳۰ درصد بر عهده دولت است.

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص امتیاز خاص این آزادراه گفت:این پروژه تنها آزادراهی است که سرعت طرح در آن ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است و این به دلیل طول شیب مناسب و شرایط توپوگرافی آزادراه است.

وی با بیان اینکه این پروژه آزادراهی ۱۵۸ کیلومتر طول دارد، گفت: همچنین ۵۰ کیلومتر رمپ و لوپ نیز در این پروژه احداث شده است. هم چنین اولین بار است که در آزادراه بیس را با دستگاه فینیشر پهن می‌کنیم که کیفیت کار را ارتقاء می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.