| کد خبر: 139727 |

مناطق آزاد راهی برای فرار مالیاتی و نپرداختن عوارض گمرکی

معاون رئیس قوه قضاییه با بیان این که مناطق آزاد راهی برای فرار مالیاتی و نپرداختن عوارض گمرکی است، گفت: کالاهای وارداتی خارجی با وجود مناطق آزاد بدون نظارت و کنترل ‌های لازم وارد کشور می‌شوند.

تین نیوز

معاون رئیس قوه قضاییه با بیان این که مناطق آزاد راهی برای فرار مالیاتی و نپرداختن عوارض گمرکی است، گفت: کالاهای وارداتی خارجی با وجود مناطق آزاد بدون نظارت و کنترل ‌های لازم وارد کشور می‌شوند.

حمید شهریاری معاون رییس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکامپ در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: یکی از مهمترین مشکلات حال حاضر اقتصاد کشور، دریافت تسهیلات بیشتر وارد کنندگان کالاهای خارجی با وجود مناطق آزاد نسبت به تولید کنندگان تولید داخلی است.

وی با بیان اینکه با وجود مناطق آزاد کالاهای وارداتی خارجی بدون نظارت و کنترل‌های لازم وارد کشور می‌شوند، گفت: برندهای خارجی به راحتی در داخل فروشگاه و در دسترس مردم قرار می‌گیرد، بدون اینکه کنترل‌‌های لازم از جمله کنترل کیفی، پرداخت مالیات و عوارض گمرکی صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: قیمت کالای داخلی در بازار به مراتب از کالای خارجی گران تر است و علت این گرانی نه به دلیل ارزان بودن کالای خارجی است، بلکه به دلیل نپرداختن مالیات و عوارض گمرکی است .

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به سامانه‌های جدید تسهیل گر تجارت وزارت صنعت بیان کرد: این سامانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در تجارت کشور ایفا کنند، اما به این شرط که مواردی از جمله اقدامات حاکمیتی به منظور سخت‌گیری بر واردات کالاهای خارجی به این سامانه‌ها ضمیمه شود. دقیقا همان شرایطی که بر کالاهای داخلی مثل پرداخت مالیات، کنترل کیفیت و موارد دیگر از این دست اعمال می‌شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه برند‌های خارجی باید ساماندهی شوند تا بدون پرداخت مالیات بر سر در مغازه نصب نشوند، گفت: در شرایطی که نظارت بر برندهای خارجی از سوی متولیان امر رها شده است، اما می‌بینیم سخت‌گیری‌ها بر تولید کننده داخلی بیشتر می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که کالاهای وارداتی اغلب موارد مالیات نمی‌پردازند، در اغلب موارد کالاهای وارداتی خارجی از طریق مناطق آزاد بدون پرداخت عوارض گمرکی به کشور وارد می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.