| کد خبر: 257646 |

۱۷ لکوموتیو از شبکه سیر قطارهای مسافری خارج شد

مدیرعامل شرکت سفیر ریل از خروج ۱۷ لکوموتیو از شبکه سیر قطارهای مسافری طی ۳ ماه اخیر خبر داد و گفت: باوجود تلاش های راه آهن، در بخش دیزل نیازمند تامین اعتبار هستیم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت سفیر ریل از خروج ۱۷ لکوموتیو از شبکه سیر قطارهای مسافری طی ۳ ماه اخیر خبر داد و گفت: باوجود تلاش های راه آهن، در بخش دیزل نیازمند تامین اعتبار هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمد خان احمدی با بیان اینکه به دلیل کمبود منابع مالی تعداد دیزل های فعال شبکه حمل و نقل ریلی در مقایسه با ایام نوروز 17 دستگاه کاهش یافته است اظهار کرد: سال گذشته همزمان با آغاز سفرهای تابستانی شرکت های ریلی سه تا چهار رام قطار فوق العاده راه اندازی می کردند اما امروز تنها در مسیر تهران-مشهد 6 رام قطار کاهش یافته است.

وی یادآور شد: گرچه مجوز افزایش 29 درصدی بلیط قطار را به شرکت های ریلی مسافری دادند، اما کاهش 17 رام قطار در مسیرهای مختلف ریلی باعث کاهش 14 درصدی درآمدهای شرکت ها شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه با کاهش این تعداد دیزل از شبکه سراسری راه آهن روزانه 22 اتوبوس و حدود 150 سواری را روانه جاده ها می کنیم که این مسئله تبعات جانی و مالی فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سفیر ریل با اشاره به تلاش های آهن جمهوری اسلامی ایران برای سر خط آوردن دیزل گفت: مهم ترین مشکل و چالش پیش رو برای این کار تامین منابع مالی است در این زمینه دولت باید حمایت لازم را از شرکت هاانجام دهد. در واقع سازمان برنامه و بودجه بایستی ارز مورد نیاز صنعت ریلی را تامین کند.

خان احمدی با اشاره به اینکه تامین دارو و کالای اساسی اولویت دولت است، بیان کرد: این که گفته می شود سفرهای ریلی تفریحی است ، درست نیست.  در زمان حاضر فردی که به عنوان مثال از تهران به بندرعباس می رود با توجه به وضعیت آب و هوای مقصد قطعاً برای تفریح به آنجا نخواهد رفت یا در سایر مسیرها مانند یزد، اهواز و... این مسئله نیز صادق است.

وی یادآور شد: سال 89 یعنی حدود 13 سال قبل 150 دستگاه لکوموتیو زیمنس با فناوری روز وارد کشور شد که از این تعداد امروز تنها 80 لوکوموتیو سرخط است.

وی اضافه کرد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای جبران بخشی از کمبود دیزل در شبکه ریلی، دیزل های مولد برق را از بخش باری به بخش مسافری منتقل می کند که این اقدام جای تشکر دارد. اما مهم ترین و اثرگذارترین راهکار برای صنعت ریلی تامین منابع مالی است که سازمان برنامه و بودجه باید توجه ویژه ای به آن داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دانیال 0 0

    جناب خان احمدی بهتر نیست در موردبیلان شرکت و درصد های آخذ شده از بلیط ها و نحوه توزیع بلیط ها در تاریخ های خاص به آژانس های خاص و استخدام های شرکت سفیر و ....دهها شبهه در شرکت تان توضیح بدید اصلا شما و شرکت تان به چه کسی پاسخ گو هستید بنظر تون با 70,سال سن که دارید بهتر نیست همراه رفقا ی پیر تان مثل آقای نوری 65ساله و یا غضبان 62ساله. از سیستم خدا حافظی کنید این تذهبون