| کد خبر: 257625 |

ماجرای توقف 2 ساعته قطار مسافری قم مشهد در بیابان چه بود:

◄ چرخ راه‌ آهن با کارکنان متعهدش می‌ چرخد، نه مدیریت مدیرانش در توییتر

به تازگی فیلمی در شبکه های اجتماعی و گروه های مرتبط با راه آهن منتشر که در آن مشاهده می شود یک قطار مسافری دچار مشکل شده و رئیس قطار برای حفظ ایمنی مسافران جان خود را به خطر انداخته است.

تین نیوز

به تازگی فیلمی در شبکه های اجتماعی و گروه های مرتبط با راه آهن  منتشر که در آن مشاهده می شود یک قطار مسافری دچار مشکل شده و رئیس قطار برای حفظ ایمنی مسافران جان خود را به خطر انداخته است.

به گزارش تین نیوز ،  انتشار این فیلم بازتاب زیادی در بین فعالان این حوزه داشته که تعدادی از آنها در یک کانال تلگرامی مرتبط منتشر شده است.

در یکی از این پیام ها نویسنده با تاکید بر این که تعهد در مقابل مردم و فرزندان ایران، بیشتر از جان برای کارکنان قطار ارزش دارد، عنوان کرده است: فیلم مورد نظر، مربوط به تاریخ 24 خرداد ماه است که قطار مسافری ۱۹۶ قم به مشهد به علت سرد شدن دیزل در بلاک نمکزار به علی آباد سرد شده و  دیزل ۲۴۲ جهت امداد به محل در کیلومتر ۸۵+۵۰۰ عزیمت کرد که متاسفانه زنجیر قلاب دیزل به سالن جمع نمی شد. (خرابی قلاب، قلاب کاملا شل بود و سابقه منفصل شدن در حین حرکت و خروج از جایگاه را داشت)

پس از اطلاع از توقف بالای دو ساعته قطار مسافری و گرمازدگی کودکان در قطار مسافری، آقای بهزادیان با این حالت بسیار خطرناک که در فیم دیده می شود با استفاده از پای خود محل اتصال قلاب زنجیری را تا ایستگاه نمکزار هدایت کرد.

در این پیام تاکید شده است: چرخ راه آهن این روزها با عشق و تعهد پرسنل متعهدش می چرخد، نه مدیریت مدیرانش در پارمیس و فیروزکوه و مشهد و توییتر و اینستاگرام.

در پیام دیگری عنوان شده است: قطار مذکور طبق گفته های رئیس قطار مسافری  بیش از ۲ ساعت (بین ساعت ۱۵ تا ۱۸) در بلاک منتظر درست شدن دیزل بود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و این امر باعث شد مسافران قطار فوق دچار گرمازدگی در بیابان شوند.

لکوموتیوران و کمک دیزل امداد با دیدن حال بد مسافران و وضعیت قلاب دیزل که به احتمال قوی در حین حرکت منفصل می شد و با توجه به این که  لازمه اصول ایمنی کار این بود که دیزل دیگری جهت امداد مراجعه کند و یا همین دیزل ۲۴۲ به ایستگاه قمرود مراجعه و دوار می شد و سپس امداد صورت می گرفت، تصمیم گرفتند فارغ از به خطر افتادن جانشان و با رعایت بیشترین تدابیر ایمنی بین کمک و لکوموتیوران، بین قلاب زنجیری هر دو دیزل و واگن انتهای مسافری، قرار گرفته و پای خود را بین قلاب زنجیری قرار دهند تا قلاب زنجری منفصل نشده و بتوانند قطار را از کیلومتر ۸۵ تا ۹۵ ایستگاه نمکزار امداد کنند.

 سپس مجددا همین دیزل ۲۴۲ را در ایستگاه نمکزار از قطار جدا کرده و به سمت جلوی دیزل سرد مسافری هدایت کردند که متاسفانه باز به علت خرابی کریپاژ قلاب سمت عقب دیزل آلستوم از ایستگاه نمکزار مقداری گازوییل تهیه کرده تا قلاب رو از حالت زنگ زدگی خارج نمایند  و در نهایت قطار آزمایش ترمز شد و به سیر خود تا  ایستگاه تهران ادامه سیر داد.

در ادامه این پیام با تاکید بر این که آقای بهزادیان، رئیس قطار باری راه آهن است که با تدبیر ایشان و کمک لکوموتیوران چنین اقدامی برای کمک به مسافران صورت داد سوالاتی به شرح زیر مطرح شده است:

- چرا باید دیزل آلستوم به امداد قطار مسافربری برود؟

- آیا دیزل آلستوم توانایی تامین برق سالن های مسافربری را دارد؟

- چرا باید قلاب دیزل به عنوان مهمترین و اساسی ترین وسیله نقلیه کشور معیوب باشد؟

- این همه سرد شدن و خرابی دیزل چرا؟

- در ناحیه قم چه خبر است؟

- چرا باید انتصابات مدیریتی راه آهن در نواحی قم و تهران و اصفهان و کرمان و ...، با احتیاط کامل و به ضرر منافع کشور باشد؟

- آقای صالحی، شما هم بخشی از پروژه مدیران سابق راه آهن هستید؟

فیلم این رویداد را ببینید:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارمند راه آهن 0 0

    با سلام
    اگر به امید آقای دکتر صالحی هستید و نفراتشان برای اصلاح امور راه آهن باید عرض کنیم امید واهی است حدود دوسال از حضوز ایشان میگذرد وایشان همچنان همه مشکلات را بر گرذدن گذشتگان می اندازند و هیچ برنامه مدون ودرستی هم برای حل مشکلات برای آینده ندارند هر روز به بدهی های راه اهن به پمانکاران نگهداری در همه حوزه ها افزوده می شود ونتیجه آن میشود کم شدن کیفیت ارائه خدمات به مسافرین وکارمندان راه آهن
    از طرفی رابطه ایشان با نمایندگان مجلس وسازمان مدیریت هم خحوب نیست ولذا نمی توان انتظار همکاری این دونهاد مهم را با راه اهن داشت
    فقط باید دعا کنیم آقای رییس جمهور یک پست وزارت یا یک پست بهتر به برادر عزیز آقای دکتر صالحی نخبه یکی یک دانه جناب مخبر پیشنهاد کنند تا شاید با دوستان به اتفاق راه آهن را رها کنند بلکه کسی بر راس راه آهن بنشیند که اگر راه اهن را هم نمیشناسد حداقل علم مدیریت را بفهمد
    خدا به همه کارکنان راه آهن واقعا توان دهد که در این شرایط وبا حقوق زیر خط فقرشان همچنان زحمت می کشند تا چرخ قطارهای کشور بچزخد اما تا کی اصلا مشخص نیست زیرا زیرساخت ها در حال نابودی است
    ومدیر عامل هم در حال رکورد شکنی برای تعداد حضور در رسانه ملی

  • ناشناس 0 0

    جابلقا را به جابلسا ربط ندهید لطفا!
    مدیرعامل از اینستاگرام بخوبی برای اطلاع سانی استفاده میکند و حتی به پیامهای افراد جزء راه اهن پاسخ مستدل و مکفی میدهد. اگر خلاف این بود، ذهنیت نق نقو و بهانه گیر ادعا میکرد که ایشان هیچ ارتباطی با پرسنل ندارد و برج عاج نشین شده است (درست مثل مدیران عامل قبلی)

    ضمنا تغییرات مدیریت ایشان در مجموعه رفاهی بخوبی جواب داده و ظاهرا امروز استخر اکباتان (بعد از 15 سال آزگار در دوران مدیران قبلی) افتتاح میشود. امری که قطعا به مذاق عده ای خوش نمی اید.

  • هادی مهدوی نسب 0 0

    سلام ودرودخدا به رییس قطار که با جان ودل کار کرد

  • ناشناس 0 0

    دمش گرم راه اهن درزمینه مدیریتهای پایین دستی ومدیران واحدها به این گونه افراد احتیاجدارد نه انهایی که به هشان میگویی نراست وبا بیسوادی فقط میگوید بدوش