| کد خبر ۳۰۰۹۶۷
کپی شد

آغاز اصلاح آیین‌ نامه مشاغل سخت؛ رانندگان به جمع بازنشسته‌ های زودهنگام می‌ پیوندند؟

در صورت تصویب نهایی آیین نامه اصلاح شده مشاغل سخت و زیان آور و درج شغل رانندگی، رانندگان حمل و نقل عمومی می توانند از مزایای سختی کار و بازنشستگی پیش از موعد بهره مند شوند.

 آغاز اصلاح آیین‌ نامه مشاغل سخت؛ رانندگان به جمع بازنشسته‌ های زودهنگام می‌ پیوندند؟
تین نیوز |

در صورت درج شغل رانندگی در آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور و تصویب نهایی آن، رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی،کامیون داران، اتوبوسرانان و رانندگان سواری کرایه می توانند از سختی کار و بازنشستگی پیش از موعد بهره مند شوند.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ انتقاد متفاوت بنگاه های باربری: رانندگان کامیون تنها به قاضی نروند!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، قانونگذار برای کسانی که در مشاغل سخت و زیان آور اشتغال به کار دارند به دلیل تحمل فشارهای روحی و روانی و آثار و پیامدهای زیانبار و آسیب های جسمی ناشی از اشتغال به کارهای سخت و زیان آور تمهیدات و مزایایی درنظر گرفته است به نحوی که با داشتن ۲۰ سال سابقه مستمر بدون شرط سنی امکان بهره مندی از مزایای بازنشستگی را دارند. همچنین شاغلان این دسته کسب و کارها باید روزی ۶ ساعت و هفته ای ۳۶ ساعت کار کنند و اضافه کاری درباره مشاغل سخت و زیان آور ممنوع است.

کاهش شنوایی، ضعف بینایی، آسیب های جسمی و حرکتی، ایجاد مشکلات تنفسی، قلبی و عروقی، فشارهای روانی و عصبی و مسائلی از این دست از جمله پیامدها و آسیب های جسمی و روحی است که ممکن است حتی با گذشت چند سال پس از بازنشستگی در افراد بروز کند و ادامه یابد؛ از آن گذشته سر و کار داشتن افراد با مواد خطرناک شیمیایی، مواد رادیواکتیو و مشاغل دارای سر و صدا و آلایندگی زیاد نیز آنان را در ردیف مشاغل سخت و زیان آور قرار می دهد.

به موجب تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون بیمه تامین اجتماعی، کارهای سخت و زیان آور به شغل هایی گفته می شود که در آن ها عوامل فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و فرد با انجام آن کار، فشار جسمی و روانی بیش از ظرفیت طبیعی را متحمل و در اثر آن به بیماری و عوارض آن مبتلا شود.

ماده یک آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور این مشاغل را که به آنها سختی کار تعلق گرفته به دو دسته تقسیم کرده است:

الف ـ مشاغلی که صفت سخت و زیان آور با ماهیت شغلی وابستگی دارد اما می توان با به کارگیری تمهیدات بهداشتی، ایمنی و تدابیر فنی مناسب توسط کارفرما سختی و زیان آوری آنها را حذف کرد.

ب ـ مشاغلی که ماهیتاً سخت و زیان آور بوده و با به کارگیر تمهیدات بهداشتی، ایمنی و تدابیر فنی کارفرما، صفت سخت و زیان آوری کاهش یافته اما کماکان سخت و زیان آوری آنها حفظ می شود.در واقع برخلاف مشاغل گروه "الف" که با بکارگیری تمهیدات ایمنی و تلاش کارفرمایان سختی کار کاهش می یابد، مشاغل گروه "ب" ماهیتا سخت و زیان آور هستند و صفت سخت و زیان آوری در ذات آنها وجود دارد.

پیشتر بهزاد سام دلیری ـ مدیر کل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از افزایش توجه به وضعیت کارگران فعال در مشاغل سخت و زیان آور خبر داده و گفته بود: در راستای اجرای سیاست های دولت و با هدف بهبود شرایط کاری و زندگی کارگران، اقدامات گسترده ای در استان تهران در حال انجام است و یکی از اولویت های اصلی، شناسایی دقیق مشاغل سخت و زیان آور و ارزیابی دقیق شرایط کاری در این مشاغل است که انتظار می رود با همکاری کارشناسان بهداشت حرفه ای و بازرسی کار، پایش های مستمر کارگاه ها و واحدهای تولیدی انجام شود.

به گفته وی، به روزرسانی مداوم فهرست مشاغل سخت و زیان آور اقدامی ضروری برای تضمین سلامت و ایمنی کارگران به ویژه در مشاغلی است که با شرایط کاری سخت و زیان آور همراه هستند.

با وجود شرایط سخت و زیان آور رانندگی، این شغل هنوز به عنوان شغل سخت و زیان آور شناسایی نشده است؛ با این حال رانندگان امیدوارند که حمایت قانونی و تجدیدنظر در قوانین بازنشستگی برای این دسته از کارگران دیده شود.بر اساس گزارش ها، طی ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ در استان تهران بیش از ۱۵ هزار شاغل سخت و زیان آور مشمول بازنشستگی شناخته شده بودند.

در همین راستا طی هفته های اخیر بسیاری از رانندگان در کارزاری ضمن اشاره به خطرات و سختی های شغل رانندگی،خواستار قرار گرفتن این شغل در زمره مشاغل سخت و زیان آور شده بودند.این کارزار استقبال گسترده رانندگان کامیون، اتوبوس و سایر وسایل نقلیه عمومی را به دنبال داشت.

این امر موجب شد تا در جلسه ای که میان مصطفی سالاری ـ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و تنی چند از مقامات کارگری وکارفرمایی برگزار شده بود، روند اصلاح آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور کلید خورده و اعلام شود که با همکاری نمایندگان کارگری،کارفرمایی، وزارت کار، وزارت بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی،اصلاحیه مذکور تدوین شده و وارد فاز اجرایی خواهد شد.

درحال حاضر بیش از ۵۰ درصد بازنشستگی ها از دسته مشاغل سخت و زیان آور هستند و این امکان وجود دارد که افراد شاغل در این مشاغل حتی در سن ۳۶ سالگی نیز بازنشسته شوند.

با وجود شرایط سخت و زیان آور رانندگی، این شغل هنوز به عنوان شغل سخت و زیان آور شناسایی نشده است؛ با این حال رانندگان امیدوارند که حمایت قانونی و تجدیدنظر در قوانین بازنشستگی برای این دسته از کارگران دیده شود.

بی تردید نامناسب بودن جاده ها، تصادفات و سوانح رانندگی، شب بیداری های مداوم و دوری از خانواده از جمله خطرات و فشارهای جسمی و روانی هستند که رانندگان با آن دست و پنجه نرم می کنند از سوی دیگر پرداخت مبالغ بالای عوارضی، گرانی قطعات، قیمت بالای لاستیک و تعمیرات نیز فشار مضاعفی بر رانندگان وارد می کند؛ از این رو شناسایی رسمی این شغل به عنوان شغل سخت و زیان آور و درنظر گرفتن شرایط بازنشستگی مناسب تر و عادلانه تر برای رانندگان می تواند گام موثری در جهت حمایت قانونی از این قشر زحمتکش باشد.

در صورت درج شغل رانندگی در آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور و تصویب نهایی آن، رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی از جمله کامیون داران، اتوبوسرانان و رانندگان سواری کرایه ای در زمره بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور قرار گرفته و از مزایای این قانون بهره مند می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    رانندگی کامیون برونشهری بسیار سخت وطاقت فرساست هفته ها تنها و دور از خانواده با کامیونهای سنگین قدیمی و بار وامانت مردم و خرج نگهداری سنگین کامیون چنان عرصه را بر رانندگان تنگ وسخت کرده که بایستی حتما در مشاغل سخت قرار گیرد .

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    ما رانندگان دهه هفتاد اکنون بیش از ۳۰ سال ست داریم تو شغل رانندگی کار میکنیم ۳۲ سال دنده عوض کردن و بندر عباس بندرامام بوشهر چابهار آذربایجان مازندران گیلان استارا ماکو بازرگان شیراز کرمان مشهد رفتیم و گشتیم کار کردیم چه خیال اسوده ای داشتیم تا اینکه تامین اجتماعی گفت وای ۸ سال سنوات رانندگان را باربری ها خوردند و شریک باربری ها هم انجمن صنفی رانندگان معتمد رانندگان بود که به رانندگان خیانت کردند و با اختلاس باربری ها نصف نصف شریک بودند بله دوستان وهمکاران انجمن صنفی رانندگان شریک دزد و رفیق رانندگان بود وهست .هرگز به انجمن رانندگان و کانون رانندگان اعتماد نکنید که پشیمان میشوید .از ما گفتن .

  • ناشناس پاسخ

    واقعاً جای تأسف هستش یه عده ای فاز ریاست می‌گیرند
    ولی در عوض تخریب چی صنف هستند
    باعث خجالت هست از یه طرف دولت حمایت خودش از فرزند آوری اعلام می‌کنه همه شغل ها حمایت میکنند ولی در شغل رانندگان بیمه تکمیلی یه بیمه حسابی نداره
    اونی هم که داره فقط دوتا فرزند قبول می‌کنه و تعهدات بیمه ای صفر هستش
    من خودم دندان درد گرفتم تو جاده دوروز تو جاده اسیر بودم مسکن هم جواب نمی‌داد واقعاً چرا من راننده که در حال خدمت به جامعه هستم باید درد بکشم

  • محمد پاسخ

    فقط سختی کار رانندگان سنگین هرچه سریعتر باید اجرا شود

  • کهنه سوار پاسخ

    خداوند از شما سازمان تامین اجتماعی و دولت ها و مجلس نگذرد واگذارتان به خدا از سال 72 و 73 تا الان تو جاده هستم با 22 سال سابقه با ده ها درد و مرض چند سال بیمه سال 72 تا 80 چهار یا پنج سالش را خوردید. دیگر از ما گذشت تمام اسکلت بدن من و امثال من شده آرتروز، چشم و گوشی نیست، سرگیجه و.... ولی هنوز پشت فرمان تا توی گور سختی کار را لحاظ کنید تا حداقل جوانترها مثل ما نشوند

  • مسعود پاسخ

    چرا اینقدر ساده هسید همین تامین اجتماعی هس که حق کل رانندها ازسال 72 تا 80 مدت هشت سال هاپولی کردن خوردن یه لیوان آب هم کردن پشتش حالا چه توقعی دارین کاری نمیکنن که به استفاده راننده باشه خیالتون راحت، دل به این حرفها، وعده، وعیدها خوش نکنید باید بسوزیم، بسازیم،

  • محمدی پاسخ

    باسلام آقای رئیس محترم بیمه تامین اجتماعی هر مسعولی که فرمایش می‌کند که رانندگی مشاغل سخت و زیان آور نیست یک هفته بیاد با منه راننده سرویس بریم بندر وبرگردم اگر دوام آورد من این شغل کنار میزارم

  • ناشناس پاسخ

    بعنوان شخصی که در خانواده یک راننده حمل نقل عمومی داریم نه تنها خودش دچار انواع بیماری‌های عصبی قلبی عروقی مشکلات پوست و خیلی چیزهای دیگه شده ما هم که خانواده ایم استرس و اضطراب اینکه در جاده با همه مشکلات دست و پنجه نرم میکنه و هر لحظه با وجود جاده های پر از خطر و ماشینهای پر مشکل منتظر هر پیشامدی هستیم و وسایل و ابزار بی کیفیت عدم ثبات قیمت حداقل دستمزد و حداکثر هزینه ها برای ماشین و عوارض و کمسیون و....به نظر من خیلی بیشتر از این باید به راننده ها بها داد حداقل یه بیمه درست درمیون براشون درنظر بگیرید که خودشون و خانوادشون بتونن حداقل‌ها رو داشته باشند جلو کمیسیون‌های عجیب غریب بار دز

  • حامد پاسخ

    مهمترین مشکل ما رانندها بیمه و سختیه کاره.

  • علی پاسخ

    خدمت اون عده از مسئولین از خدا بی خبری که میگن رانندها میرن مسافرت واز مناظر لذت میبرن یا
    تا حالا اصلا سوار ماشین سنگین نشدن یا اصلا کلا فکر نمیکنن که راننده زاید تمام حواسش به جاده باشه نه به دورو بر جاده همون مسئول رو باید ببری جاده ماهشهر اهواز تیرماه ساعت یک ظهر یه پنجری یرات بگیره تا از اومدنش به این دنیا پشیمون بشه

  • آزاد پاسخ

    دولت باید حمایت کند رانندگی جزو مشاغل سخت زیان اور میباشد

  • سعید پاسخ

    شغل راننده تاکسی درون شهری از خیلی لحاظ سخت تر از رانندگان سازمان اتوبوس رانی درون شهری میباشد.
    ازلحاظ ترافیک که هر دو در یک وضع قرار دارند بااین تفاوت که اتوبوس ها تابستان بواسطه موتور قوی که دارند و در ثانی جایگاه راحت تر رانندگانشان براحتی میتوانند از سیستم کولر استفاده نمایند درحالیکه خودروهای تاکسی درگرمای تابستان بادرنظرگرفتن سیستم قدیمی موتور و کیفیت پایین بااستفاده ازکولر باید پس از چند روز به مکانیکی و تعمیر موتور مراجعه کنند. .

  • حسین پاسخ

    سلام بله وقتی وزیرراه یا آقای رئیس جمهور با ماشین آخرین سیستم ازجاده رد میشه یا شغل خوبی باشه ولی باماشینای معمولی یا توی خیلی ازجاده های خراب ما اگه یه پنچری از یه ماشین توی هوای گرفت اونموقع درمورد شغل ما اظهار نظر کنه

  • ناشناس پاسخ

    من 20ساله راننده فعال در مسافری وچند سال در باری بابیمه عشایری روستایی پایه یک هستم راننده تریلی بیمه تامین اجتماعی ندارم دولت فکری بردارد چند هزار راننده داریم که فعال هستن ولی بیمه تامین اجتماعی ندارند

  • ناشناس پاسخ

    سلام 18سال رانندگی بابیمه عشایری روستایی راننده فعال نمی توانم بیمه تامین اجتماعی بریزم هر روز پشت فرمان ودرحال فعالیت تلاش برایی زندگی آینده ندارم دولت یه فکری برای راننده‌ها ی فعال باری یا مسافری پایه یک که بیمه تامین اجتماعی ندارند فکر بر دارد تشکر

  • علی پاسخ

    خدا میونه دیگه خسته وخسته از همه وعده و حرف حدیثها شدیم.دادن سختی کار به رانندگان حق و ازمطالبات اکثریت رانندگان است.بسه بابا دیگه چقدر بازی میدید.

  • ناشناس پاسخ

    سلام
    من مدت بیست سال راننده شرکت واحد اتوبوسرانی بودم و بازنشست شدم به نظر من سختی کار به کلیه رانندگان نمی‌خورد

    • راننده

      نظرت اصلا مهم نیست،وقتی درد همکارت رو درک نمیکنی

    • ناشناس

      ۲۰ سال سابقه بیمه دارم،که ۱۵ سالش به رانندگی با تاکسی مربوط میشه، دیسک کمر دوبار عمل کردم،دیسک گردن یکبار،چشمم هم که کم سو شده تو اینکار،بیماری سینوس پاینودینال هم گرفتم تو این شغل،فتق هم عمل کردم،همه مدارکش هم موجود هست،میخواهید جنازه بشم تا بفهمید کار رانندگی جز مشاغل سخت هست

    • ابراهیم

      شما رانندهای اتوبوس فقط بلدی تو خط بی ارتی بری توان عوض کردن یک فیوز برق نداری چه حالیته راننده باری تو کف جاد تشنه وگرسنه چه میکشه 😡

  • محمد آصف مهر پاسخ

    س.خسته نباشید به کل همکارانم بخصوص رانندها کامیون و اتوبوس های بیرون شهری با چقدر با استرس جاده‌ها خراب کشور مان من یک راننده در موقع رانندگی سکته قلبی کردم ولی خداوند متعال دوست داشت زنده ماندیم با هزار دارها یک شیمیایی بعد از چند سال گذشت باز مریضی غدد هیپوفیز داخل سر وجود آمد خلاصه این از شغل رانندگی خدمت بزرگانی که قضاوت می کنند باتشکر در حال حاضر راننده ترانزیت هستم برای یک لقمه نون

  • ناشناس پاسخ

    دولت باید هرچی سریعتر به حق و حقوق از دست رفته این قشر زحمتکش رسیدگی بکنه. سختی کار.بیمه تکمیلی ناقص و بدرد نخور. حقوق و دستمزد بسیار ناچیز به نسبت مشاغلهای دیگه. و....دولت باید رسیدگی کنه. وقتی اعتصاب میشه یعنی که کارد به استخوان رسید.آقایان مسئول شمارو به هرچی که اعتقاد دارید قسم درباره مطالبات قانونی و ضایه شده رانندگان هرجه سریعتر رسیدگی کنید. ماهم جزئی ازین مملکت هستیم. چرا باید اینقدر حق و حقوقمان پایمال بشه

  • Hoseinboromand پاسخ

    من 15سال هست که دارم رانندگی میکنم
    فقط بخاطر علاقه. که به ماشین سنگین داشتم
    ولی هیچ مزایایی در قبال سختی شغل رانندگی نداریم و همه فکر میکنند که ما با تریلی. مدل بالا و. عشقو حال میکنیم فقط یک شب و یک روز کنار من بیا بشین.نمیخاد رانندگی کنی
    بعد تعریف کن ممنونم

  • علی رجبلو پاسخ

    باسلام خدمت زحمت کش های جامعه همکاری‌های عزیزتزاز جانم،این غشر زحمت کش صنف نداره دلسوز ندارد هرچقدرفریاد بزنیم بیهوده است،هرچی آدم بی سواد بی مصرف میذارن واسه ما تصمیم بگیرن ،این شغل مقدسه خواهشن خرابش نکنین ،زمان جنگ همه فرار کردن ما راننده بیابون بودیم قحطی بود ما بودیم سیل بود ما بودیم هر اتفاقی افتاد ما بودیم ولی هیچ وقت زحمتهای ما دیده نشد چون هیچ کس و نداریم صنف درست حسابی نداریییییم

  • علی رجبلو پاسخ

    امروز رفتم واسه شارژ هوشمند مسول تامین اجتماعی ی فیش گذاشته برو واریز کن ماوتفاوت فیش هاست گفتم جممممع کنین بابا حق بیمه مارو تو یک شب دوبرابر کردین این فیش دیگه چیه ،نداریم ،کسی و نداریم به داده مون برسه پاشونو گذاشتن روی گلوی راننده،خودشون زیره کولر سنگین ترین چیزی که بلند میکنن ی خودکاره،بهترین حقوق و مزایا رو میگیرن اونم از جیب منه راننده،آقا رسیدگی کنین خواهش میکنم رسیدگی کنین

  • روح الله پاسخ

    واقعا راننده کامیون شغل سختیه انشاالله مسولین جز مشاغل سخت و زیان آور قرارش بدن، یا حق

  • ناشناس پاسخ

    خواهشا راننده کامیون روباراننده اتوبوس که۸ساعت بیشترکارنمیکنه وسواری که توشهرخودش صبح میره سرکاروشب برمیگرده خونه وصبحونه وناهاروشمامش پیش زن وبچهاشه مقایسه نکنید

  • حجت محمدی پاسخ

    فقط اون مسئول هرکه بیاید یک ساعت تو گرما یا سرما مسافر کشی کنه ببینه چه ظلمی به ما رانندگان تاکسی می شه اون نماینده مجلس که حقوق میلیاردی ساعتی داره می گیره چه خبر از من تاکسی دار که تو شهرستان هستم که امسال کرایه من ده درصد گران شد یعنی الان هر مسیری شده شش هزارتومان می تونید زندگی بچرخانید ما رانندگان تاکسی در شهرستان زیر خط فقر هستیم چرا مارا جزو مشاغل سخت قرار نمی دید

  • وحید غضنفری راننده تریلی تبریز پاسخ

    بیمه رانندگان سخت و زیان آور است که نه جسم و نه روح درست داریم دیگر انجام هیچ کاری رو ندارم با این که از85به این شغل ادامه میدهم الان تو تخت بیمارستان دستوپنجه گرم میکنم نه برای تک استارت بلکه برای ازراییل،،،،خدا به دادمان برسد

  • ناشناس پاسخ

    خدا این باربری خف کن از ما را خوادن تامین اجتماعی هم به زور اوضاع از ما گرفته گه دیگر حرفی نزنی

  • غلامحسین نجفیان پاسخ

    با سلام خدمت اون دوست عزيزي که گفته درسن.۳۶سالی بازنشسته می‌شوند مگر پایه یک و در سن ۱۱ سالگی ميدن

    • راننده

      سلام راننده را نگفه دیوار کوتاهتر از راننده. نیست

  • شب.شکن.تنها پاسخ

    بنده ۳۰سال.راننده بيابان هستم باانواع ماشین های سنگین رانندگی کردم نه شنوایی درستی دارم‌ و نه بینایی درستی دارم ولی دارم بخاطر امرار معاش رانندگی می‌کنم خدا نابود کند کسی میگه رانندگی شغل‌ سخت نیست چندین سال منتظرم سختی کار درست بشه اگر خدا شناس هستین کمک کنید

  • علی اصغر پاسخ

    سلام
    امیدوارم که مسولین محترم این امر را هر چه سریعتر
    بانجام برسانند چونکه راننده که نتواند با فکر ازاد کار کند تبعات بدی هم برای خود هم برای جامعه دارد از جمله تصادفات ومشکلات بعد برای خانواده
    با تشکر

  • هدایت زارع پاسخ

    قبل از انکه مرگ به سراغمان اید بخاطر خدا بگذارید چند سالی هم ما رانندگان طعم زندگی درکنار خانواده رابچشیم من با دهها بیماری ناراحتی قلبی دیسک کمر وکردن زانو درد شدید درد مفاصل ودهها مرض دیگر هنوز محبورم کار کنم ولی خدایی دیگر توانش راندارم وبهسختی وبه زور دارم کار میکنم

  • رضا اسدی پاسخ

    تاکسی درون شهری خدایی شغل خیلی سختیه یعنی هرکس ۲۰ سال پشت سر هم تو ترافیک و آلودگی هوا وسر کله زدن با هر کس و ناکسی باشه دیگه پ کیده و از سلامت روان و جسم برخوردار نیست خطر تصادف و ساعت کار طولانی پشت فرمون ساعتها در سرما و گرما کار هر کس نیست امیدوارم این سختی کار شاملمون بشه

  • عباس پاسخ

    بله آقای عظیمی فر درست فرمایش می کنید منم یکی از همون رانندها هستم که بهم خیانت شود و دولت هیچ حمایتی نکرد

  • ناشناس پاسخ

    سلام
    انشاالله که سختی کار رانندگان تصویب شود
    و همه عزیزان زحمتکش با دل شاد زندگی کنند.

  • پارسا پاسخ

    سال ۱۳۹۵ تصویب شده خسته نباشید ولی ۹ سال همینجوری مونده میگن اگه سخت هست چطور خانمها هم رانندگی کامیون میکنن یکی نیست بگه پرستاری هم شغل سخت حساب میشه خانم آقا نداره که ولی اینا قبول نمیکنن ۹ سال راکد مونده تازه امسال میگن برو بابا خسته شدیم اینقدر دروغ میگند

  • احمد پاسخ

    ده روز اعتصاب بحق رانندگان با یک وعده پوشالی گولمون زدن کشاورز بیچاره محصولش داره از بین میره ما رانندگان به کمکشان شتافتیم محصولشون جمع کردن میلیاردی پول گیرشون اومد راننده را بدون حمایت فراموش کردن و رانندگان زحمتکش برگشتن سر جای اول خیالی نیست سال فصل به فصل در جریانه و کاشت داشت و موقع برداشت دیگه راننده گولتون اینبار نمیخوره اون روز دور نیست یاحق

  • ف پاسخ

    سرکار گذاشتن بیخیال

  • یزدان ضیایی فر پاسخ

    سلام خواهشن چند سال دیگه باید منتظر این باشیم که رانندگان تاکسی درون شهری جز مشاغل سخت بشه ما از پاکبان های شهرداری هم کمتریم محض رضای خدا تصویب کنید دیگه نای کار کردن تو شهر رو نداریم

  • تاکسی داخلی پاسخ

    خواهشاً مسولین عزیز یه فکری واسه سختی کار راننده تاکسی ها بکنین خدارو خوش نمیادا آه مظلوم زمین نمی‌مونه ها آیا گناه‌کاریم که به مردم خدمت میکنیم ماشین بامن خرجشم به عهده من خودمم به عنوان مسافر می‌شینم پیشش یه روز کار کنه فقط اگه اعصاب کشید به والله قسم ماشینم میدم بهش میرم

  • ناشناس پاسخ

    سختی کار چرا باید نداشته باشه آخه راننده قول میدن ولی عمل نمیکنن اینکه که همه یکسان نیستن

  • محمدرضا راننده تاکسی پاسخ

    اینجوری پیش میرن مسئولین که مردم نون سفره شون کم شده دیگه منه راننده تاکسی به کی دردمون بگم آخه والا دیگه نمیتونم آدمه بدم مدیون بچه هام هستن چندین سال باید از جیب خودم بیمه بریزم تا بازنشسته بشم اگه یه راننده از زندگیش سیر نشه هیچ موقع به فکر باز نشسته شدن نمیشه مسعولین عزیز خودتون رو یه روز به جای ما بزار ببین این زندگی هس که ما میکنیم بس خواهشاً به سختی کار ما باش

  • ناشناس پاسخ

    به فکر راننده تاکسی ها باشید،گردن،کمر،کتف،زانو،پا،اعصاب ،چشم،شما یه آدم عامی نیم ساعت پشت ترافیک میتونید دیونه میشید چطور ما راننده تاکسی‌ها صبح تا شب اونم با این ماشینهای غیر استاندارد باید دوام بیاریم به خداکه لدر باشه میترکه،همش تن لرزه استرس، افسر ،تاکسی رانی،مسافر کشها، دورجون آدمهای بدوعصبی و۰۰۰۰۰۰۰۰خدایی ما باید جزوات مشاغل سخت باشیم،بیشتر عمرمون پشت فرمون تو خیابانها

  • علی قربانی پاسخ

    از وقتی که بیمه راننده را خیش فرما کردن راننده را نابود کردند
    چون قانون کار به رانندگانی که کارفرما داشته باشد سخت و زیان آور میشه
    خیانت اداره راه و ترابری ،و انجمن صنفی دفاتر شرکتهای، مسافری و باری به رانندگان باعث شد که راننده مشمول این قانون نباشد
    وسلام

  • کریم حسن زاده پاسخ

    سختی کار راننده باری را تصویب کنید تشکر

  • علی پاسخ

    شغل رانندگی سنگین از اسمش هم معلوم سنگین و سخت و زیان آور است

  • ناشناس پاسخ

    آخرشان کجا ختم شد تو فکر رانندگان بدبخت نیستید شم

  • ناشناس پاسخ

    توروخدا راننده کامیون بحران‌زده اتوبوس واکسی مقایسه نکنید حق رانندگان کامیون رو ضایع نکنید

  • صمدزاهدیان پاسخ

    با سلام؛ رانندگان شرکت واحد و اتوبوس رانی در ردیف مشاغل سخت و زیان آور قرارگرفته اند اما رانندگان سنگین وبرون شهری بی بهره از این مزیت ،
    سپاس از اقدامات شما مسئولان

  • مختاری پاسخ

    باسلام،اگربیمه تاکسی جزکارسخت قرارگیردعالی است ولی اگربه ازای هرسال بیمه پرداختی سه ماه هم به بیمه این افراداضافه می شدبهترازاین وضع اکنون بود

  • اکبر پاسخ

    شغل راننده تاکسی درون شهری از خیلی لحاظ سخت تر از رانندگان سازمان اتوبوس رانی درون و برون شهری میباشد.
    ازلحاظ ترافیک که هر دو در یک وضع قرار دارند با این تفاوت که اتوبوس ها تابستان بواسطه موتور قوی که دارند و در ثانی جایگاه راحت تر رانندگانشان براحتی میتوانند از سیستم کولر استفاده نمایند درحالیکه خودروهای تاکسی درگرمای تابستان بادرنظرگرفتن سیستم قدیمی موتور و کیفیت پایین بااستفاده ازکولر باید پس از چند روز به مکانیکی و تعمیر موتور مراجعه کنند و شب و روزهم باید 3 شیفت کار کنند . با این هوای الود شهری که همه رانندگان تاکسی داخل شهر مشکل ریوی و کبدی دارنند

  • سعید پاسخ

    سلام دوستان راننده تاکسی مشهدهستم
    به خدا کارد به استخونم رسیده آخه خوش انصاف ها بودجه مهمتره یا سلامتی جون راننده منصف باشید

  • سعید پاسخ

    سلام
    ما رانندگان تاکسی شهری ازسال ۹۰پیگیرهستیم که این مهم در زمره مشاغل سخت زیان آور قرارگیرد مصرانه بودیم و هستیم و الان که سال ۱۳/۱۲/۱۴۰۴ هست تامین اجتماعی جان و سلامتی راننده را فدای بوجه اعلام میکنه ۱۴سال گذشت خیلی بی انصاف هستید خیلی از همکاران ما دیگه بین ما نیستن برای همیشه بازنشست شدن ما مردم همین کشوریم تصویب کنید نهایی بشه این مهم حق مسلم رانندگان هست

  • ناشناس پاسخ

    سلام.یک لطفی بکنید.سختی کار رانندگان باری را تصویب بکنید.

  • ناشناس پاسخ

    راننده را گرگ خورده، داخل اسید مواد شیمیایی حل شده. در یخبندان یخ زده. کامیون آتیش گرفته داخل کامیون سوخته.... اینها سختی کار نیستن.

  • عباس پاسخ

    سلام شغل رانندگی واقعاسخت و زیان اور است ۲۲ ساله راننده بخش خصوصی اتوبوس شهری شیراز هستم الان ۷ماهه دیگه توانایی کارکردن ندارم و خونه نشین شدم موندم خرج زن و بچه و زندگی چکار کنم اگر کار سختی نبود چرا من به این روز گرفتارشدم خدایی راننده جماعت خیلی بدبخته

  • سلام پاسخ

    خسته نباشید بخدا عادلانه نیست راننده سختی کار دارد.من خودم راننده ام ..مستعجرم چهار بچه دارم ماشین ازخودم ندارم به قران نمی تونم نون خشک برای بچه هام تهیه کنم .. با التماس من ومی برن کار..توراخدا کاری بکنید

  • حامد پاسخ

    من 45سالمه 20سال سابقه بیمه دارم بابا من خل شدم کل اعصابم از هم در رفته اینو زودتر تصویب کنید من برم یه جا بتمرگم به ولا اعصابم نمیکشه دیگه خسته شدم ،،خدا بداد همکارای بالاتر از من برسه درود به شرفتون به ولا

  • مسعود علیزاده پاسخ

    بابا مارانندها دوری از خانه بی خوابی استرس مرگ لحظه ای غذاهای نامطلوب با شلوار کردی هوای داغ گرم وسردیخ بندان توجاده با همه شرایط نه دستشویی نه حمام نه جای استراحتگاه باید در شرایط سختی کار قرار بگیریم حق ماهست

  • حمید بختیاری پاسخ

    سلام و عرض ادب بزرگواران و مسولین و نمایندگان محترم مجلس بخدا ساعت طولانی و نداشتن امکانات جاده ای و دورری از خانواده فقط کمترین چیزهایی هست که ما رانندگان درشغل خودمون احساس می‌کنیم وقتی با راهزنان یا خرابی ماشین تو سرمای منفی ۱۰ درجه هستیم فقط خدا به خانواده ما رحم میکنه ما چیز زیادی نمیخوایم فقط این شغل بنظر بنده حقیر ۲۰ سال کافیه چون نه چشم سالمی برای دید و نه جسمی برای حرکت چرا که شاید هموطنان عزیز که به قصد سفر در جاده‌ها هستن برای اونا هم تهدیدی باشه

  • یاری پاسخ

    اینجانب‌ راننده‌ نفتکش‌ که‌ سخت‌ ترین‌ شغل‌ جابجای‌ بنزین‌ و مواد‌ سوختی‌ نزدیک‌ به۲۵‌ سال‌ است‌ خدمت‌ میکنم‌ شب‌ و‌ روز‌ الان‌ از‌ نظر‌ روحی‌ و قلبی‌ سردردهای‌ مزمن‌ و‌ ارترز‌ گردن‌ و زانو‌ دارم‌ عذاب‌ میکشم‌ ولی‌ وقتی‌ میرم‌ کارت‌ سلامت‌ بگیرم‌ مجبورم‌ بگم‌ همه‌ جام‌ سالم‌ است‌ چرا‌ اگر‌ راننده‌ بگوید‌ جایم‌ درد‌ میکند‌ بهش‌ کارت‌ سلامت‌ نمیدن‌ هیچ‌ وبهش‌ میگن‌ برو‌ سر‌ کار‌ دگه‌ شما‌ دگه‌ به‌ درد‌ رانندگی‌ نمیخورید‌ حالا‌ بعد‌ از‌ ۵۶‌ سال‌ کدام‌ شرکت‌ منو. به‌ کار‌ میگیره‌ ومنتوان‌ دگه‌ کار‌ کردن‌ ندارم‌ شما‌ بفرمائید‌ رانند‌ چکار‌ کند‌ پس‌ این‌ کار‌ سخت‌ زیان‌ اور‌ نیست‌ بس‌ چیست

  • حیدر زارع پاسخ

    به نام خدا بنده به مدت 16سال راننده تاکسی برون شهری ام دیسک کمر، تنگی کانال نخاعی عمل کردام و بیماری قند گرفته ام این کار سخت و زیان اور نیست پس چی

  • امید پاسخ

    سلام و درود خدمت همه رانندگان هم از سنگین و نیسان و تاکسی قشر زحمتکش و فداکار انشالله برای همه تصویب بشه سفر همگی بی خطر تو این جادهای داغون
    یاحق

  • سید سجاد قاسمی پاسخ

    سلام ۴۸ سالمه حدود ۲۴ سال سابقه رانندگی به

    سلام ۴۸ سالمه با ۲۴ سال سابقه رانندگی سنگین دارم خدا شاهده اینقدر این شغل عذاب میده دیگ توان کار کردن ندارم آخه چرا برای سختی کار رانندگان فکری نمی‌کنید از مسولین خواهشمندیم با سختی کار رانندگان زحمت کش موافت کنید



  • بهمن موذنی پاسخ


    فقط راه فرار از حق راننده رو بلدین بقول همون همکاری ک نظر دادن واگذارتان بخدا اینطوری حق همه راننده ها رو میگیرین میخورین اگه سختی کار ب ما تعلق نمیگیره حتمی اسم همون شغل تفریحی رو روی کارت هوشمند ما بزنین . لعنت خدا به همه اونایی نمیزارن سختی کار ب ما تعلق بگیره

  • سیدصالح مفیدی طباطبایی پاسخ

    صد در صد باید رانندگان جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود فرقی نداره تاکسی داخل شهر بین شهری کامیون و تریلی

  • منصورنامجو باغینی پاسخ

    باسلام. 27سال بیمه پرداز تامین اجتماعی هستم 20درصد جانبازی دارم 4سال درجبهه بودم هنوز بازنشست نشدم 59سال سن دارم. چکار بکنم

  • ناشناس پاسخ

    این چه رسمیه هربرج حق بیمه رومیپردازم ولی موقعی ک برای کارت هوشمندمیرم معرفی نامه بگی رم برای تمدید کارت هوشمند بازی فیش میده (کارمنده تامین اجتماعی) ک پرداخت کن اینکارباتوجه باینکه هربرج پرداخت کردی علنی دردیست.اگه خدارو میپرستیدخدایش این شغل رانندگان کامیون سخت وزیان آوراست مخصوصاً ماشینت مدل۱۹۶۰میلادی باشه.اگه فقط تونستی ۱ ساعت بامن بیایی جایزه میدم