| کد خبر: 248609 |

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا:

◄ تشکیل کنسرسیوم تاثیر مستقیم و ملموسی برای رانندگان خود مالک ندارد

یک فعال بخش حمل و نقل جاده کالا معتقد است با تشکیل کنسرسیوم های حمل و نقل تغییر ملموسی در وضعیت رانندگان خود مالک بخش حمل و نقل کالا رخ نخواهد داد.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده کالا معتقد است با تشکیل کنسرسیوم های حمل و نقل تغییر ملموسی در وضعیت رانندگان خود مالک  بخش حمل و نقل کالا رخ نخواهد داد.

به گزارش تین نیوز، محسن متقین به خبرنگار ما گفت: هم اکنون رابطه حقوقی رانندگان خودمالک با شرکت ها در هاله ای از ابهام قرار دارد و فقط برای کامیون هایی که تحت پوشش شرکت های حمل و نقل هستند این رابطه حقوقی برقرار است که حتی آن هم تابع سیستم نظام مندی نیست.

وی افزود: در حال حاضر سیستم نظام مندی برای این که کنترل کند کامیون تحت پوشش یک شرکت واقعا تحت پوشش است که بتوان برایش بارنامه صادر کرد یا خیر، وجود ندارد و هر راننده کامیون می تواند یک شرکت را برای بار خاص انتخاب و از شرکت مذکور بخواهد برایش بارنامه صادر کند.

بیشتر بخوانید:

یک راننده: تشکیل کنسرسیوم چه مزایایی برای راننده و حمل و نقل جاده ای دارد؟

او عنوان کرد: صدور بارنامه توسط یک شرکت که نقطه اتصال کامیون های خود مالک با شرکت هاست از گذشته تا کنون دارای تعریف نظام مندی نبوده است و هر شرکت حمل و نقل می تواند برای هر کامیون صرف نظر از این که با آن قرارداد دارد یا ندارد، بارنامه صادر کند.

متقین خاطرنشان کرد: بنابراین چون در این زمینه رابطه حقوقی به صورت عملی وجود ندارد و کامیون های تحت پوشش شرکت ها اغلب فقط روی کاغذ هستند، وقتی این ارتباط برقرار نیست همین موضوع به کنسرسیوم هم تسری پیدا می کند.

او ادامه داد: کنسرسیوم یک شخصیت حقوقی تعریف شده متشکل از شخصیت های حقوقی دارای پرونده فعالیت حمل و نقلی است و چند شرکت حمل و نقل که دارای پروانه فعالیت هستند به صورت رسمی می توانند یک تشکل جدید ایجاد کنند که این تشکیل حقوقی کنسرسیوم نام دارد.

این فعال بخش حمل و نقل کالا گفت: تشکیل کنسرسیوم برای آن است که شرکت های عضو با بالا بردن امکانات و توامندی های خود و استفاده از ظرفیت های مختلف شرکت ها در قالب کنسرسیوم،  بتوانند پروژه های بزرگتر حمل و نقلی را اجرا کنند.

وی افزود: وقتی این رابطه بین کامیون و شرکت حمل و نقلی در بحث اجرایی در هاله ای از ابهام قرار دارد در کنسرسیوم هم همین روند ادامه خواهد داشت و به همین دلیل این پرسش ایجاد می شود که تشکیل کنسرسیوم چه منافعی مستقیمی برای راننده دارد؟

او عنوان کرد: سوال این است که آیا با تشکیل کنسرسیوم و ادغام ظرفیت های چند شرکت حمل و نقلی در قالب یک کنسرسیوم، تغییر ملموسی برای راننده شاهد خواهیم بود یا خیر که به نظرم این کار تاثیر مستقیم و ملموسی ندارد.

متقین تاکید کرد: البته برای شرکت های حمل و نقل به دلیل این که هر شرکت ظرفیت خاصی دارد و هرچقدر یک شرکت توانمندتر شود می تواند پروژه های بزرگتری انجام دهد یا در مناقصه برنده شود، منافعی به دنبال دارد.

او توضیح داد: وجود چند شرکت در قالب کنسرسیوم، موجب افزایش توانمندی آنها شده و این کنسرسیوم در قالب یک شخصیت حقوقی جدید توانایی های جدیدی ارایه می دهد و می تواند در مناقصات گام های موثرتری بردارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.