یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا:
◄ تشکیل کنسرسیوم تاثیر مستقیم و ملموسی برای رانندگان خود مالک ندارد
یک فعال بخش حمل و نقل جاده کالا معتقد است با تشکیل کنسرسیوم های حمل و نقل تغییر ملموسی در وضعیت رانندگان خود مالک بخش حمل و نقل کالا رخ نخواهد داد.
یک فعال بخش حمل و نقل جاده کالا معتقد است با تشکیل کنسرسیوم های حمل و نقل تغییر ملموسی در وضعیت رانندگان خود مالک بخش حمل و نقل کالا رخ نخواهد داد.
به گزارش تین نیوز، محسن متقین به خبرنگار ما گفت: هم اکنون رابطه حقوقی رانندگان خودمالک با شرکت ها در هاله ای از ابهام قرار دارد و فقط برای کامیون هایی که تحت پوشش شرکت های حمل و نقل هستند این رابطه حقوقی برقرار است که حتی آن هم تابع سیستم نظام مندی نیست.
وی افزود: در حال حاضر سیستم نظام مندی برای این که کنترل کند کامیون تحت پوشش یک شرکت واقعا تحت پوشش است که بتوان برایش بارنامه صادر کرد یا خیر، وجود ندارد و هر راننده کامیون می تواند یک شرکت را برای بار خاص انتخاب و از شرکت مذکور بخواهد برایش بارنامه صادر کند.
بیشتر بخوانید:
یک راننده: تشکیل کنسرسیوم چه مزایایی برای راننده و حمل و نقل جاده ای دارد؟
او عنوان کرد: صدور بارنامه توسط یک شرکت که نقطه اتصال کامیون های خود مالک با شرکت هاست از گذشته تا کنون دارای تعریف نظام مندی نبوده است و هر شرکت حمل و نقل می تواند برای هر کامیون صرف نظر از این که با آن قرارداد دارد یا ندارد، بارنامه صادر کند.
متقین خاطرنشان کرد: بنابراین چون در این زمینه رابطه حقوقی به صورت عملی وجود ندارد و کامیون های تحت پوشش شرکت ها اغلب فقط روی کاغذ هستند، وقتی این ارتباط برقرار نیست همین موضوع به کنسرسیوم هم تسری پیدا می کند.
او ادامه داد: کنسرسیوم یک شخصیت حقوقی تعریف شده متشکل از شخصیت های حقوقی دارای پرونده فعالیت حمل و نقلی است و چند شرکت حمل و نقل که دارای پروانه فعالیت هستند به صورت رسمی می توانند یک تشکل جدید ایجاد کنند که این تشکیل حقوقی کنسرسیوم نام دارد.
این فعال بخش حمل و نقل کالا گفت: تشکیل کنسرسیوم برای آن است که شرکت های عضو با بالا بردن امکانات و توامندی های خود و استفاده از ظرفیت های مختلف شرکت ها در قالب کنسرسیوم، بتوانند پروژه های بزرگتر حمل و نقلی را اجرا کنند.
وی افزود: وقتی این رابطه بین کامیون و شرکت حمل و نقلی در بحث اجرایی در هاله ای از ابهام قرار دارد در کنسرسیوم هم همین روند ادامه خواهد داشت و به همین دلیل این پرسش ایجاد می شود که تشکیل کنسرسیوم چه منافعی مستقیمی برای راننده دارد؟
او عنوان کرد: سوال این است که آیا با تشکیل کنسرسیوم و ادغام ظرفیت های چند شرکت حمل و نقلی در قالب یک کنسرسیوم، تغییر ملموسی برای راننده شاهد خواهیم بود یا خیر که به نظرم این کار تاثیر مستقیم و ملموسی ندارد.
متقین تاکید کرد: البته برای شرکت های حمل و نقل به دلیل این که هر شرکت ظرفیت خاصی دارد و هرچقدر یک شرکت توانمندتر شود می تواند پروژه های بزرگتری انجام دهد یا در مناقصه برنده شود، منافعی به دنبال دارد.
او توضیح داد: وجود چند شرکت در قالب کنسرسیوم، موجب افزایش توانمندی آنها شده و این کنسرسیوم در قالب یک شخصیت حقوقی جدید توانایی های جدیدی ارایه می دهد و می تواند در مناقصات گام های موثرتری بردارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.