| کد خبر: 201851 |

درخواست یک راننده از مسئولان:

◄ امکان دیدار رانندگان با مقامات عالی کشور فراهم شود

ورود به بخش حمل و نقل جاده‌ای و رانندگی ناوگان سنگین باید با ضوابط خاص انجام شود.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا همزمان با روز حمل و نقل پیشنهاد داد امکان دیدار رانندگان با مقامات عالی کشور از جمله مقام معظم رهبری در این روز، مانند دیگر اقشار کشور که در مناسبت‌های خود چنین امکانی را دارند، فراهم شوند.

به گزارش تین نیوز، محمد اتحادی به خبرنگار این شبکه خبری گفت: همچنین به مناسبت این روز با رانندگانی که با حقوق ناچیز و حداقلی بازنشسته شده‌اند و یا خانواده رانندگانی که در حوادث مختلف جان  خود را از دست داده‌ یا بر اثر حادثه خانه‌نشین ‌شده‌اند دیدارهایی از سوی مسئولان صورت گیرد.

این عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها و همیار جامعه ایمن کشور در اصفهان، همچنین پیشنهاد داد هر ماه در صدا و سیما برای ارج نهادن به حمل و نقل و رانندگان فیلم و گزارشی از رانندگان و سختی کار رانندگی و.... به نمایش گذاشته شود.

وی  بیان کرد: ساخت مکانی با نام خانه رانندگان در هر استان برای هم اندیشی، برگزاری جلسات، گفت‌وگوی رانندگان بازنشسته و در حال فعالیت که از تجربیات همدیگر استفاده کنند نیز اقدامی است که پیشنهاد می‌شود انجام شود.

به گزارش تین نیوز، اتحادی گفت: در این مکان می‌توان امکانات ورزشی، تفریحی، درمانی، کتابخانه، نمایش فیلم، تالار مراسم برای جشن‌های ازدواج فرزندان رانندگان و... را نیز لحاظ  کرد همانند آن‌چه دیگر ارگان‌ها از جمله شهرداری‌ها برای پرسنل خود مهیا کرده‌اند.

این راننده کامیون، بررسی دلیل حوادث رانندگی جاده‌ای و اطلاع‌رسانی این موضوع به رانندگان در جهت کاهش حوادث، اجرایی شدن کامل تن کیلومتر و محاسبه کرایه‌ها بر اساس عدالت در همه استان‌ها و شهرها و در پایانه‌های دولتی و خصوصی و کل شرکت‌های حمل و نقل داخل پایانه‌ها یا خارج پایانه‌ها به صورت یکسان( کرایه‌ کالاهای حمل شده غیر از پایانه‌های دولتی بر اساس توافقی حمل می‌شود) و کنترل قیمت لوازم یدکی که افسار گسیخته افزایش داشته را از دیگر از مواردی دانست که لازم است به آنها توجه شود.

اتحادی با بیان این‌که ورود به بخش حمل و نقل جاده‌ای  و رانندگی ناوگان سنگین باید با ضوابط خاص انجام شود، گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که هر شخصی از شغل خود بیکار یا خسته شد راحت وارد این بخش شود و خسارات ناگواری در آینده به این بخش وارد کند.

این راننده کامیون خواستار سهل و آسان‌تر شدن امکان دیدار و ملاقات رانندگان با مسئولان مرتبط با حرفه خود شد و افزود: اگر راننده‌ای مشکل، پیشنهاد و یا ایده سازنده‌ای دارد باید امکان ملاقات با مدیران ارشد  مرتبط به‌خصوص در وزارت راه شهرسازی برای بیان این موضوعات را داشته باشد.

به گزارش تین نیوز، عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها ادامه داد: همچنین سازمان راهداری می‌تواند با برگزاری مسابقه بین رانندگان کشور با نام (مشارکت و ایده‌پردازی) از تجربیات آنها در برنامه‌ها و طرح‌های این سازمان استفاده کند و جایزه هم برای بهترین پیشنهادات لحاظ کند (این اقدام هرسال توسط شهرداری‌ها برگزار می‌شود).

به گفته وی پرسش‌هایی زیر نیز برای نمونه می‌تواند در این مسابقات مطرح شود:

- راهکار کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا در ناوگان سنگین

- راهکار بهتر شدن وضعیت حمل و نقل کالا و کاهش تردد یک سر خالی و پیمایش بیشتر

- راهکار نگهداری بهینه و صحیح کامیون

- راهکار جلوگیری از حوادث ناگوار جاده‌ای و جلوگیری از خسارات به جاده‌ها و سالم نگه داشتن جاده

- راهکار جلوگیری حمل کالاهای قاچاق و بهتر شدن توزیع بار

و ...

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمود کیاست فر 0 0

    سلام به دیدار مسئولین نیازی نیست از مشکلات و گرفتاری رانندگان با خبر هیتند قوانین تسویب شده را به درستی اجرا کنند مثل تن کیلومتر
    توزیع صحیح سوخت
    کوتاه کردن دست دلال ها و واسطهای که بدون هیچ سرمایه از حق و حقوق رانندگان کسب در امد میکنند
    شعار نمیخواهیم.
    به وعدها عمل کنید