بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

◄ کشتیرانی به صادرکنندگان چه خدماتی می دهد؟

در تازه ترین نشست کمیسیون صادرات اتاق ایران دست اندرکاران سازمان کشتیرانی ارائه خدمات به صادرکنندگان از جمله حمل ونقل دور تو دور (Door T0 Door)، ارائه بسته های تخفیفی جهت تسهیل رقابت با رقبای خارجی ، بیمه محصولات صادراتی و نیز نوسازی ناوگان را وعده دادند.

کشتیرانی به صادرکنندگان چه خدماتی می دهد؟
تین نیوز

در تازه ترین نشست کمیسیون صادرات اتاق ایران دست اندرکاران سازمان کشتیرانی ارائه خدمات  به صادرکنندگان از جمله حمل ونقل دور تو دور (Door T0 Door)، ارائه بسته های تخفیفی جهت تسهیل رقابت با رقبای خارجی، بیمه محصولات صادراتی و نیز نوسازی ناوگان را وعده دادند.

 به گزارش خبرنگار تین نیوز، امیر بیات؛ معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی ایران با تشریح توانمندی ها و امکانات سازمان کشتیرانی با اعلام  ارائه خدمات Door T0 Door  به صادرکنندگان، گفت: حمل ونقل دور تو دور (Door T0 Door) یکی از خدمات مهم ما به صادرکنندگان است. به این ترتیب با ایجاد مرکزی در خود کشتیرانی می توانیم کالاها را از در کارخانه به مقصدی در کشور دیگر حمل کنیم و برعکس. این خدمات در حالی انجام می شود که تجار گرفتار فرآیند ترخیص در بندر و گمرک نخواهند بود.

او افزود: خطوط جدیدی برای تردد به بخش های مختلف قاره افریقا راه اندازی شده است و شناورهای ما هر 25 روز در این مسیر تردد دارد.

بیات با بیان اینکه تحریم ها نتوانسته کشتیرانی ایران را متوقف کند، افزود: با سازمان دهی مناسب سازمان کشتیرانی، شناورهای ما طبق برنامه زمان بندی در مسیرهای مختلف حرکت کرده و به فعالیت ادامه می دهند.

امیر بیات
امیر بیات؛ معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی ایران

برنامه ریزی خطوط کشتیرانی بر اساس تقاضای تجار

او با اشاره به مشکل توقف طولانی کشتی ها در بنادر روسیه، اظهار کرد: با اقداماتی که انجام دادیم سرعت کار را به نحو مطلوبی بالا بردیم تا مسیر کریدور شمال جنوب را فعال کنیم.

بیات با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در کشتیرانی تقاضاهایی است که از تجار به ما می رسد اما در عمل اجرایی نمی شوند، گفت: بر اساس تقاضای تجار برخی از خطوط ما برنامه ریزی می شوند اما در عمل شناورها خالی می مانند و با زیان مواجه می شویم.

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی ایران پیشنهاد کرد: تجار متقاضی خدمات در خطوط مختلف، در نامه نگاری با معاونت توسعه بازار کشتیرانی، تقاضای خود را به همراه تعیین مبدأ و مقصد و برنامه زمان بندی، اعلام کنند تا ما بتوانیم بر این اساس برنامه ریزی کنیم.

بیشتر بخوانید:

اتاق ایران آماده سرمایه گذاری در زیرساخت های بنادر است

خرید بیش از 400 دستگاه کانتینر یخچالی

محمدرضا احمدی زاده، مدیرعامل شرکت کانتینری سازمان کشتیرانی نیز در نشست کمیسیون صادرات اتاق ایران از خرید بیش از 400 دستگاه کانتینر یخچالی در انواع مختلف خبر داد و گفت: ما در حوزه نوسازی و توسعه پیشتاز بودیم و به روزرسانی و نوسازی ناوگان خود را در حد مقدور انجام می دهیم.

 وی با اعلام بسته های تخفیفی سازمان کشتیرانی برای طیف زیادی از محصولات صادراتی ادامه داد: کشتیرانی با وجود محدودیت ها خطوط خود با نقاط مختلف را باز نگه داشته به نحوی که در حمل محمولات صادراتی در فرودین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد رشد داشته که این رقم منهای حمل محصولات پتروشیمی است.

مدیرعامل شرکت کانتینری سازمان کشتیرانی با اشاره به خدمات کشتیرانی به صادرکنندگان با هدف رقابت پذیری بیشتر آنها، ادامه داد: سازمان کشتیرانی، بر اساس HS کد، برای کالاهای صادراتی که از قیمت زیادی برخوردار نیستند، از جمله مصالح ساختمانی، سرامیک و طیف زیادی از محصولات صادراتی، بسته های تخفیفی در نظر گرفته که رقابت با رقبای خارجی را برای صادرکنندگان ما تسهیل می کند.

احمدی زاده افزود: یکی دیگر از خدمات سازمان کشتیرانی به صادرکنندگان، بیمه ای است که کشتیرانی ایران از سمت خود و به صورت رایگان برای محصولات صادراتی انجام می دهد. هر کانتینر 20 فوت صادراتی معادل 10 هزار دلار و 40 فوت معادل 20 هزار دلار بیمه می شود و تجار در صورتی که ارزش کالای صادراتی آن ها بیشتر باشد می توانند مابه التفاوت آن را پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت کانتینری سازمان کشتیرانی با بیان اینکه کشتیرانی ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل 43 درصد در حمل کالاهای صادراتی به چین رشد داشته است، افزود: کرایه حمل کانتینرهای 40 فوت ما در مسیر چین تقریباً رایگان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.