بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

◄ اتاق ایران آماده سرمایه گذاری در زیرساخت های بنادر است

به گفته رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران، خدمات کشتیرانی به درستی به صادرکنندگان اطلاع رسانی نشده است و اتاق ایران آمادگی همکاری و مشارکت را با کشتیرانی جهت ارائه خدمات به صادرکنندگان حوزه دریایی و نیز نوسازی زیرساخت های بنادر را دارد.

 اتاق ایران آماده سرمایه گذاری در زیرساخت های بنادر است
تین نیوز

به گفته رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران، خدمات کشتیرانی به درستی به صادرکنندگان اطلاع رسانی نشده است و اتاق ایران آمادگی همکاری و مشارکت را با کشتیرانی جهت ارائه خدمات به صادرکنندگان حوزه دریایی و نیز نوسازی زیرساخت های حمل ونقل دریایی دارد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد لاهوتی-رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران در تازه ترین نشست کمیسیون صادرات اتاق ایران با تاکید بر اینکه خدمات کشتیرانی به درستی به صادرکنندگان اطلاع رسانی نشده است اعلام کرد: سازمان کشتیرانی شرایط ویژه ای را برای صادرکنندگان در نظر گرفته و دست اندرکاران سازمان کشتیرانی علاقه مند بودند این خدمات از طریق کمیسیون صادرات اتاق ایران اطلاع رسانی شود.

وی افزود: صادرکنندگانی که درحوزه حمل ونقل دریایی فعالیت دارند مشکلات عدیده ای در حوزه صادرات چه در بخش کانتینرهای یخچال دار و چه بخش غیریخچالی دارند.

بیشتر بخوانید:

بنادر در رسوب کالا بی تقصیرند/قوانین گمرکی دست و پاگیر است

پیشنهاد ارایه خدمات به تجار دریایی از طریق اتاق ایران

لاهوتی پیشنهاد معرفی خدمات کشتیرانی از طریق اتاق  ایران به تجار را داد و افزود: مسئولین حمل ونقل دریایی برای این مشکلات راهکارها و پیشنهاداتی دارند اما به نظر می رسد اطلاعات صادرکنندگان در زمینه خدمات کشتیرانی اندک است و اطلاع رسانی در این زمینه به خوبی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران به مسئولان کشتیرانی ایران پیشنهاد داد تا از ظرفیت اتاق و کمیسیون صادرات برای ارایه خدمات به تجار استفاده کند.  

محمد لاهوتی
محمد لاهوتی-رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران

کشتیرانی تنها 200 کانتینر یخچال دار دارد

صدرالدین نیاورانی-نایب رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران نیز از آمادگی اتاق ایران جهت مشارکت در نوسازی زیرساخت های حمل ونقل دریایی خبر داد.

وی با بیان اینکه سازمان کشتیرانی برای حمل محصولات فسادپذیر که بیش از 50 درصد صادرات و واردات ما را تشکیل می دهد تنها 200 کانتینر یخچال دار دارد، اظهار کرد: این در حالی است که برخی از آن ها نیز فرسوده و غیرقابل استفاده هستند. بنابراین درخواست اصلی ما به عنوان صادرکننده تقویت زیرساخت هاست.

نیاورانی با انتقاد از برخی بخشنامه ها و تصمیمات خلق الساعه که هزینه های صادرات را برای صادرکنندگان افزایش می دهد، گفت: سازمان کشتیرانی چه امکاناتی در بندرعباس و بوشهر دارد که هزینه صادرکننده را کاهش دهد؟ متأسفانه امکانات زیادی وجود ندارد در حالی که قرار است بندر ترانزیتی منطقه شویم و بار حداقل 400 میلیون نفر را جابجا کنیم.

نایب رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران با بیان اینکه اتاق ایران آماده مشارکت برای ساخت اسکله های مناسب در بنادر است، گفت: ما آمادگی داریم تا در جلسات مشترک مشکلات مربوط به نوسازی امکانات لجستیک را شناسایی کرده و برای رفع آن ها سرمایه گذاری و مشارکت کنیم.

صدرالدین نیاورانی
صدرالدین نیاورانی، نایب رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.