| کد خبر: 267506 |

بندر سالیانکا، یک بندر ایرانی در روسیه

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران به تشریح اهمیت تاسیس بندر ایرانی سالیانکا در روسیه پرداخت.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران به تشریح اهمیت تاسیس بندر ایرانی سالیانکا در روسیه پرداخت.

به گزارش تین نیوز به نقل از مارین نیوز، حسن رضا صفری در گفتگو با برنامه روی خط اقتصاد گفت: بندر و بندر داری نقش مهمی در چرخه توسعه کشورها دارد.

وی با ذکر این مطلب که تجارت دریایی ۸۰ درصد تجارت کشورها را به خود اختصاص می دهد، افزود: دریا و بندر می تواند رونق اقتصادی ایجاد کند. همچنین ضمن درآمدزایی در عرصه حمل و نقل و صنایع و ایجاد شغل و... منجر به افزایش درآمد ملی می شود.

وی تصریح کرد: در بنادر می توانیم اقدام به توسعه صنعتی و ساخت و تعمیر کشتی و صنایع فولادی و توسعه گردشگری کنیم.

صفری بیان کرد: در این رهگذر، نکته مهم این است که بندر از آن خود ما باشد وگرنه اگر توسط یک کشور ثالث خدمات بندری و دریایی بگیریم ممکن است که ما را به این محوطه راه ندهند و یا خدمات ارایه نکنند.

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران گفت: تاسیس بندر در یک کشور خارجی به توسعه خارجی می انجامد و به تعامل بین المللی و صنایع مرتبط و رشد گردشگیر کمک می کند.

وی افزود: بندنر سالیانکا که ۵۳ درصد سهام آن متعلق به سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است می تواند جایگاه مهمی در راستای تحقق سیاست های توسعه دریا محور که از خواسته های مهم مقام معظم رهبری است داشته باشد. در این سیاست ها، سرمایه گذاری در حوزه بنادر خارجی نیز ابلاغ شده است.

وی با ذکر این مطلب که این بندر در کشور روسیه و متعلق به ایران است، گفت: باید توجه کنیم که گرچه این بندر تازه تاسیس است ولی توانسته است تحول خوبی در این عرصه ایجاد کند. از دیرباز حمل و نقل کانتینری ما در دریای خزر چندان قوی نبوده است ولی از زمانی که این بندر تحت مالکیت ایران قرار گرفت و تجهیزات کانیتری در آن بنا نهاده شد کشتی های ایران می توانند توسعه حمل و نقل کانتینری را در آن دنبال کنند.

وی با اشاره به تجهیز سیستم حمل و نقل دریایی در خزر به سیستم های یخچال دار، بیان کرد: با توجه به این صنایع می توانیم در انتقال راحت تر میوه و تره بار نقش مهمی ایفا کنیم.

صفری یادآورشد: هر کشور که صاحب بندر است از سه جهت صاحب حق و حقوق و تعهدات و مسئولیت هایی است که می تواند از آن بندر استفاده کند. کشور صاحب پرچم می تواند به ثبت و نظارت به کشتی ها و اعمال مدیریت حمل و نقل بین المللی و مدیریت روابط بین المللی، پاسخ به حوادث دریایی و پاسخ، ارایه خدمات ارتباط دریایی و هواشناسی و هیدرو گرافی و مسیریابی ترافیکی کشتی و کمک ناوبری بپردازد.

وی یادآورشد: یک بندر می تواند امکانات پذیرایی و تحویل مواد آلاینده داشته باشد و کشتی ها را مورد بررسی قرار دهد و سیستم های سوخت و خدمات لجستیکی به آنها بدهد.

وی گفت: پیشتر دولت روسیه به ما اجازه استفاده از این بندر را نمی داد ولی با این اتفاق این بندر گویی خاکی به خاک کشورمان اضافه شده است. در این بندر، ایران و روسیه به شکل مشارکتی با تعیین سهم ۵۳ درصدی ایران به سرمایه گذاری مشغول شده اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • روسیه همسایه مطمئنی نیست 0 0

    وی گفت: پیشتر دولت روسیه به ما اجازه استفاده از این بندر را نمی داد ولی با این اتفاق این بندر گویی خاکی به خاک کشورمان اضافه شده است!!!!!!??????. در این بندر، ایران و روسیه به شکل مشارکتی با تعیین سهم ۵۳ درصدی ایران به سرمایه گذاری مشغول شده اند.