| کد خبر: 267333 |

امیدواری به تحول در صنعت ساخت داخل کشتی های ساحلی

دولت از پیشنهاد انجمن مهندسی دریایی ایران مبنی بر بازنگری در قانون کابوتاژ با قید صریح و شفاف بر شرط ساخت داخل در تعریف کشتی های ایرانی در قانون تجارت دریایی حمایت کرد.

تین نیوز

دولت از پیشنهاد انجمن مهندسی دریایی ایران مبنی بر بازنگری در قانون کابوتاژ با قید صریح و شفاف بر شرط ساخت داخل در تعریف کشتی های ایرانی در قانون تجارت دریایی حمایت کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مارین نیوز از روابط عمومی انجمن مهندسی دریایی ایران، دکتر پاداش معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول ریاست جمهوری در نامه ای به دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد انجمن مهندسی دریایی ایران در خصوص بازنگری در قانون کابوتاژ حمایت کرد.

در این نامه آمده است، براساس ماده 6 قانون دریایی کشور (مصوب سال 1343)، کشتیرانی به قصد تجارت بین بنادر و جزایر ایران ( کاپوتاژ) منحصراً متعلق به کشتی های ایرانی است مگر آنکه در موارد لزوم بنا به پیشنهاد سازمان بنادر و کشتیرانی اجازه مخصوص از طرف هیأت وزیران صادر گردد. از سویی دیگر مطابق با ماده 1 این قانون، هر کشتی که در ایران به ثبت رسیده، ظرفیت آن حداقل ۲۵ تن و دارای پرچم جمهوری اسلامی ایران باشد کشتی ایرانی تلقی می شود.

در ادامه این نامه آورده شده است، با توجه به شمول مرور زمان بر قانون فوق و از آنجاییکه اعمال قانون فوق در شرایط جدید (مانند شرایط تحریم کشور) پاسخگوی نیازها و الزامات کنونی صنعت کشتیرانی کشور نمی باشد، انجمن مهندسی دریایی ایران پیشنهاد اصلاح و بازنگری تعریف کشتی های ایرانی در قانون دریایی کشور با قید صریح و شفاف بر شرط ساخت داخل را مطرح نموده و برای این منظور اعلام آمادگی و همکاری نموده است. لذا خواهشمند است دستور فرمایید پیشنهاد انجمن مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید پیش نویس لازم جهت طی مراحل اداری تصویب به دفتر هیئت دولت و این معاونت ارسال گردد. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.