| کد خبر: 202901 |

غیر فعال بودن ۶۴ درصد شناورهای مسافری در سال جاری

براساس آخرین اطلاعات و اخبار به دست آمده ۱۱۲ فروند شناور مسافربری در پایانه‌ها و بنادر کشور وجود دارد که ۶۴ درصد آن‌ها غیرفعال است و پنجاه و چند فروند شناور فعال طی شش ماهه امسال بیش از ۲۳ هزار تردد در بنادر مختلف داشته‌اند که در این زمینه بندر شهید حقانی با حدود ۱۰ هزار تردد و ۴۰ فروند شناور مسافری در صدر قرار دارد.

تین نیوز

براساس آخرین اطلاعات و اخبار به دست آمده ۱۱۲ فروند شناور مسافربری در پایانه‌ها و بنادر کشور وجود دارد که ۶۴ درصد آن‌ها غیرفعال است و پنجاه و چند فروند شناور فعال طی شش ماهه امسال بیش از ۲۳ هزار تردد در بنادر مختلف داشته‌اند که در این زمینه بندر شهید حقانی با حدود ۱۰ هزار تردد و ۴۰ فروند شناور مسافری در صدر قرار دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، براساس آخرین اطلاعات موجود ۱۱۲ فروند انواع شناورهای مسافربری با ظرفیت ۱۰ هزار و ۹۴۸ صندلی در کشور وجود دارد که از این تعداد تنها ۴۶ درصد آن‌ها یعنی ۵۰ فروند در ۴۵ پایانه و بندر مسافربری فعالیت کرده و برای سفرهای داخلی و خارجی به مردم سرویس می‌دهند. براساس آخرین آمارهای موجود تعداد کل تردد شناورهای مسافری در شش ماهه امسال ۲۳ هزار و ۱۳۷ تردد تنها برای ۵۶ فروند شناور مسافربری بوده است که بندر حقانی با ۹ هزار و ۲۱۶ تردد برای ۴۰ فروند شناور مسافربری در صدر ۱۱ بندر کشور قرار دارد که البته آمار شناورهای دارای نقص و توقیف شده هم در نوع خود جالب توجه است.

بیمه و تجهیزات ایمنی نواقص اصلی شناورهای مسافری

در این بازه زمانی بیش از ۱۵۵ مورد بازرسی از شناورهای مسافری انجام شده که از این تعداد حدود ۷۷ درصد دارای نقص و ۴۰ درصد شناورهای بازرسی شده توقیف شده‌اند که مهمترین نواقص برای شناورها در حوزه‌های گواهینامه‌ها از جمله گواهینامه‌های بیمه‌ای، ایمنی،‌آلودگی و... بوده است. همچنین تجهیزات بقا در دریا برای این شناورها برای ۷۰ مورد از بازرسی‌ها در سطح مطلوبی قرار نداشته و شناورهای دارای نقص در این زمینه از تجهیزاتی مانند حلقه نجات، جلیقه نجات، وسایل کمک‌های اولیه و... بهره چندانی نبرده‌اند.

البته نقص‌های دیگری در حوزه‌های مختلفی چون تجهیزات ایمنی دریانوردی، تجهیزات اطفای حریق، موتورخانه، تجهیزات مخابراتی، آلودگی و عرشه و ایمن‌سازی هم در این شناورها وجود داشته و همین مسئله سبب توقیف ۶۳ شناور در شش ماهه نخست امسال شده است.

جمع سفرهای داخلی و خارجی در بنادر مختلف نشان می‌دهد که همه این بنادر از نظر معیار نفرمسافر در مسیرهای داخلی و خارجی با رشد همراه بوده‌اند که برای بنادر مختلف از حدود چهار درصد تا بیش از ۱۱۵ درصد متفاوت بوده است چرا که به عنوان مثال بندر شهید باهنر که حدود ۲۴ هزار و ۴۸۵ نفر مسافر در تابستان امسال داشته، در مسیر بندر شهید باهنر-بندر شارجه امارات تردد می‌کردند ۶۷ درصد رشد نسبت به تابستان پارسال داشته‌اند.

همچنین سفرهای بندر خرمشهر -کویت نیز با رشد هفت درصدی مواجه بوده است. البته در سفرهای داخلی عددهای بزرگتری در حوزه رشد سفرها قابل مشاهده است چرا که مجموع سفرهای ورودی به خروجی در بندری مانند چارک-کیش ۱۱۵ درصد نسبت به تابستان پارسال افزایش یافته است.

یکی دیگر از آمارهای رسمی منتشر شده از تعداد مسافران خارجی بنادر مختلف در تابستان امسال نشان می‌دهد که از نظر تعداد رشد ۲۴.۲۶ درصدی در زمینه تردد مسافران خارجی در مسیرهای مختلف خرمشهر-بصره، خرمشهر-کویت، شهید باهنر-شارجه، کیش-شارجه، لنگه- دوبی و بالعکس وجود داشته است چرا که تعداد تردد مسافران خارجی از حدود ۳۶ هزار تردد به ۴۷ هزار و ۶۵۸ تردد رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.