| کد خبر: 201159 |

ساخت بلندترین و مجهزترین برج کنترل دریایی کشور

وزیر راه‌و‌شهرسازی از دوبانده شدن همه جاده‌های منتهی به بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار با تخصیص اعتبار و توجه ویژه دولت خبر داد.

تین نیوز

وزیر راه‌و‌شهرسازی از دوبانده شدن همه جاده‌های منتهی به بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار با تخصیص اعتبار و توجه ویژه دولت خبر داد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روز جمعه، ۱۵ آذرماه در حاشیه سفر خود به چابهار از دوبانده شدن همه جاده‌های منتهی به بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار با تخصیص اعتبار و توجه ویژه دولت خبر داد و گفت: این اقدام به رونق حمل‌ونقل و تسهیل در جابه‌جایی کالا می‌انجامد.

وی با اشاره به اینکه از توسعه و پیشرفت بندر چابهار در اوج بی‌پولی به خوبی در حال پیشرفت است و هر چندماه یک پروژه افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: راه‌های ارتباطی به بندر چابهار در حال مطالعه هستند و ابتدا از مبدا بندر چابهار تا سه‌راهی کنارک و نیکشهر دوبانده می‌شود تا تسهیل در رفت وآمد کامیون‌ها و کاهش حوادث رانندگی در این مسیر پر رفت و آمد را شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های در دست اجرا در بندر چابهار، گفت: هم اینک پروژه‌هایی نظیر ساخت بلندترین و مجهزترین برج کنترل دریایی کشور، لایروبی حوضچه و کانال دسترسی، بویه گذاری، جمع آوری اسکله‌های نصب سریع، سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی، شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی اراضی پشتیبانی، پست‌های برق و دایک حفاظت ساحلی در بنادر شهید بهشتی و کلانتری در حال اجراست که بزودی افتتاح و بهره برداری می‌شوند.

وی بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری اسکله‌های نصب سریع بندرشهید بهشتی چابهار با اعتبار دو میلیون دلار را شاهد هستیم که در مدت ۹ ماه تکمیل می‌شود و در این مدت برای ۷۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می‌کند.

اسلامی، هدف از اجرای این پروژه را افزایش مساحت حوضچه وکانال‌های دسترسی طرح توسعه بندر شهیدبهشتی عنوان کرد و افزود: عملیات پهلودهی همزمان شناورهای باری و نفتی به‌صورت ایمن امکانپذیر می‌شود و می‌توان بهره‌برداری حداکثری از اسکله‌های مجاور به اسکله نصب سریع را انجام داد.

وی افزود: امروز جاده دسترسی به طرح توسعه بندر شهید بهشتی به‌طول ۲/۵ کیلومتر افتتاح شد؛ این پروژه راهسازی در مدت ۱۲ماه و با اعتبار ۲/۵ میلیون دلار تکمیل و بهره‌برداری شده است.

وزیر راه و شهرسازی از اهداف این پروژه را اتصال ترمینال‌های طرح توسعه بندرشهید بهشتی به جاده‌های ارتباطی، سهولت دسترسی به ترمینال‌های کانتینری طرح توسعه و تسهیل ترانزیت کالاهای بندر عنوان کرد.

وی گفت: از ترمینال بین‌المللی مسافرت‌های دریایی در بندر شهید کلانتری چابهار بازدیدی داشتیم که امیدواریم در ماه آینده پس از تعطیلی چند ساله ورود و خروج مسافر را از چابهار به مسقط شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ترمینال مسافری دریایی چابهار از مجهزترین ترمینال‌ها در کشور است که می‌تواند نقش مهمی در توسعه روابط با کشورهای مختلف و جذب سرمایه‌گذار و گردشگر داشته باشد. 

وی به بازدیدها از روند ساخت بلندترین و مجهزترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور، شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی اراضی بندر شهید بهشتی، فرآیند لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر شهید کلانتری، بازدید دریایی از پروژه بویه گذاری و احداث سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی در بندر چابهار اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه ها یکی پس از دیگری در حال کار و تکمیل است که امیدواریم تا یک سال آینده شاهد رونق بیشتر این بندر راهبردی باشیم.

اسلامی گفت: پروژه اجرای شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی اراضی پشتیبانی بندرشهید با مبلغ کل سرمایه گذاری ۷۹۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم  ۱۱۲ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم ۴۸۵ نفر اجرایی شده و در مدت ۳۰ ماه تکمیل و بهره برداری می شود.

وی بیان کرد: ۹ کیلومتر راهسازی، ۲۴ کیلومتر خطوط لوله گذاری، ۶۲ کیلومتر خطوط سیم کشی و کابل کشی و ۶ پست برق در این پروژه پیش بینی شده است.

وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت خوب پروژه برج کنترل مراقبت بندر شهید کلانتری قدردانی کرد و افزود: در مدت ۲ ماه از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۰ درصد پیشرفت را شاهد هستیم که نشان از عزم جدی برای تکمیل پروژه‌ها دارد.

وی گفت: برای ساخت این پروژه ۳۴۸ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، مساحت آن سه هزار و ۱۰۰ مترمربع، زیربنا هزار و ۵۰۰ مترمربع، ارتفاع از سطح دریا ۷۸ مترمربع و ارتفاع برج ۶۰ مترمربع در مدت ۲۴ ماه ساخته می شود.

اسلامی هدف از اجرای این پروژه را دیدکامل به محوطه های بندری بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، مسیرهای آبراه، دهانه موج شکن، لنگرگاه و فعالیت ادوات و تجهیزات بندری، استقرار برج مراقبت دریایی(vts)، مرکز جستجو و نجات دریایی و فضاهای عملیاتی، افزایش ضریب ایمنی بندرچابهار در راستای پدافند غیرعامل را عنوان کرد و افزود: این پروژه مهم نماد گردشگری دریایی سواحل مکران است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.