| کد خبر: 193347 |

سفیر هند در نشست با مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

هندی‌ها: به تعهداتمان در بندر چایهار پایبند هستیم

سفیر کشور هندوستان در ایران گفت: ما به تعهداتمان برای همکاری در بندر چابهار پایبند هستیم و برای ادامه همکاری و پیشرفت قرارداد تمام تلاش خود را به کار می بندیم.

تین نیوز

سفیر کشور هندوستان در ایران گفت: ما به تعهداتمان برای همکاری در بندر چابهار پایبند هستیم و برای ادامه همکاری و پیشرفت قرارداد تمام تلاش خود را به کار می بندیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، گدام دارمندرا در نشست با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان که با موضوع تسریع در اجرای بندهای موافقتنامه سه جانبه ایران- هند- افغانستان و تشکیل کارگروه ویژه پیگیری این توافق نامه در سفارت هند در تهران برگزار شد بیان کرد: در پی سفر به بندر چابهار، بازدید از بخش های مختلف این بندر و برگزاری نشست با مدیران بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، هفته گذشته جلسه ای با محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی ایران داشتیم که تمامی موارد به وی اعلام شد.

وی با بیان این که این دیدار موجب بازدید مدیران اگزیم بانک هند از بندر چابهار شد افزود: حدود ۶ ماه است که هندوستان عملیات بندری را با جدیت کامل در بندر چابهار آغاز کرده و مذاکراتی در خصوص تامین فاینانس ۱۵۰ میلیون دلاری انجام داده است.

به گفته سفیر هند، تصمیم و همکاری هند با ایران در خصوص بندر چابهار بسیار جدی است و برای تامین مالی تجهیزات مورد قرارداد در حال رایزنی با بانک های فی مابین هستیم.

دارمندرا ادامه داد: همچنین فردا گروهی از وزارت کشتی رانی هند جهت شرکت در جلسه همکاری های دریایی ایران و هند به تهران سفر می کند.

وی اظهار کرد: به عنوان سفیر هندوستان می گویم که روابط بین ایران و هند بسیار عمیق و جدی است و ما علاقه زیادی برای ادامه فعالیت در بندر چابهار داریم، ما به تعهداتمان پایبند هستیم و برای ادامه همکاری و پیشرفت قرارداد تمام تلاش خود را به کار می بندیم.

سفیر هند تصریح کرد: روابط بین دو کشور ایران و هند بسیار حائز اهمیت است و چابهار نماد این همکاری هاست، هر موضوعی که به عنوان سفیر در ارتباط با بندر چابهار در حیطه اختیارات و وظایف من باشد به طور جدی پیگیری خواهم کرد.

لزوم همکاری شرکت IPGL برای جذب بار سایر کشورها

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: تمامی موارد و جزییات قرارداد فی مابین ایران، هند و افغانستان باید توسط تیم کارشناسی با سطوح پایین تر تنظیم، ارزیابی و برای تهیه سند جامع به مسئولان بالادستی ارسال شود.

بهروز آقایی با تاکید بر این که بازاریابی اپراتور هندی در خصوص تامین و انتقال بار و کالا از طریق بندر چابهار باید در اولویت برنامه ها باشد افزود: در حال حاضر باید از همه توان برای انتقال کالاهای صادراتی و ترانزیتی کشور هندوستان از طریق بندر چابهار استفاده شود.

به گفته وی، با بازاریابی های انجام شده توسط تیم اقتصادی بندر چابهار شاهد رونق ترافیک کالا در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان این که شفافیت در گفتار و رفتار موجب تسریع و تسهیل در اجرایی سازی بندهای قراردادی می شود اظهار کرد: شرکت IPGL نباید بازاریابی های خود را محدود به هندوستان کند، بلکه باید نسبت به جذب و انتقال بار سایر کشورها به خصوص کشورهای محصور در خشکی نیز اقدام های لازم را انجام دهد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، گفتنی است: تفاهم نامه ای موسوم به چابهار سوم خرداد ماه سال ۱۳۹۵بین سه کشور ایران، هند و افغانستان به امضا رسید و در حال حاضر عملیاتی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.