| کد خبر: 188649 |

مجهزترین ناوگان لایروب‌ منطقه در اختیار قرارگاه خاتم‌‌‌الانبیا

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین و مجهزترین ناوگان لایروبی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان، امکان لایروبی ۲.۵ میلیون مترمکعب در ماه را دارد.

تین نیوز

 قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین و مجهزترین ناوگان لایروبی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان، امکان لایروبی ۲.۵ میلیون مترمکعب در ماه را دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس‌، نشست مشترک هماهنگی ایران و عراق برای بررسی مسائل فنی لایروبی اروندرود در خرمشهر، با امضای صورت‌جلسه نشست بین طرفین، روز گذشته به کار خود پایان داد، بدین ترتیب مشکل لایروبی اروند در حال رفع است تا بندر خرمشهر دوباره زنده شود.

در این راستا موضوع تأمین تجهیزات لایروبی امری قابل توجه است که به گفته کارشناسان، ما از نظر دانش فنی و مهندسی در لایروبی اروند هیچ کمبودی نداریم و متخصصان کارآزموده داریم و برای شروع کار هم می‌توانیم با تجهیزات فعلی پروژه را آغاز کنیم، که در این‌باره می‌توان به تجهیزات خاص لایروبی قرارگاه خاتم اشاره کرد.

طبق اعلام قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، این قرارگاه‌ به منظور شکستن انحصار شرکت‌های خارجی در زمینه طراحی و ساخت سازه‌های دریایی و عملیات لایروبی بنادر در آب‌های عمیق، توانسته با به‌کارگیری بزرگ‌ترین و مجهزترین ناوگان لایروبی در منطقه و اجرای پروژه‌های عظیم در این حوزه، بستر خودکفایی کشور را در این زمینه فراهم کند.

طراحی و اجرای بندر پتروشیمی پــارس به عنوان بزرگترین بندر پتروشیمی غرب آسیا، طراحی و اجرای فاز 1 طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به ظرفیت اسمی 8.5 میلیون تن کالا در سال، طراحی و اجرای فازهای اول و دوم و مرحله نخست فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پایانه کانتینری کشور با ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کانتینری حدود 7 میلیون T.E.U، طراحی و اجرای حوض‌های خشک بندرعباس به عنوان بزرگترین حوض‌های خشک کشتی‌سازی در کشور، گوشه‌ای از اقدامات قرارگاه در این حوزه است.

بنابراین گزارش، سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا، نیز پیش از این در‌باره اجرای لایروبی در بندر چابهار، به فارس گفته بود‌: در فاز یک بندر چابهار ۱۶ میلیون مترمکعب لایروبی در بستر سنگی که بسیار سخت بود، اجرا شد، این فاز ۶۰ هکتار محوطه ترمینال کانتینری دارد؛ در دوره تحریم فاز یک بندر چابهار را اجرا کردیم برای ورود به فاز دو اعلام آمادگی می‌کنیم.

‌به گفته فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا‌ فاز دوم توسعه بندر شهید بهشتی چابهار هم ۶.۵ میلیون مترمکعب لایروبی دارد.‌

منبع: خبرگزاری فارس
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.