| کد خبر: 184995 |

تلاش امارات برای احداث بندر اختصاصی در جزیره سقطری یمن

منابع خبری گزارش دادند که امارات متحده عربی درحال احداث یک بندر اختصاصی در جزیره سقطری یمن است.

تین نیوز

منابع خبری گزارش دادند که امارات متحده عربی درحال احداث یک بندر اختصاصی در جزیره سقطری یمن است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا،تصاویر منتشر شده از جزیره سقطری یمن حاکی از آن است که امارات متحده عربی درحال ساخت یک بندر اختصاصی در یک پایگاه نظامی واقع در نزدیکی بندر اصلی این جزیره است.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که نیروهای اماراتی در امتداد ساحل این جزیره منطقه‌ای با وسعت زیاد را دیوارکشی کرده و تحت مراقبت شدید قرار دادند.

منابع محلی افزودند: نیروهای اماراتی درحال زیرسازی مساحت وسیعی از ساحل هستند تا یک بندر اختصاصی در جزیره سقطری برای خود احداث کنند.

بندر حولاف بندر اصلی و رسمی جزیره سقطری است که تحت نظارت نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن است.

جزیره سُقُطریٰ مجمع ‌الجزایری است که در دهانهٔ خلیج عدن قرار دارد و متعلق به کشور یمن است؛ اما طی سال های گذشته نیروهای اماراتی وارد این جزیره شده و آن را به اشغال خود در آوردند.

برخی از رسانه های یمنی تاکید کردند که نیروهای اماراتی بندر اختصاصی دیگری در شهر مکلا واقع در استان عدن یمن دارند که از آن برای انتقال اسرا و کالا و تجهیزات به این بندر یا خارج از آن استفاده می‌کنند.

این منابع افزودند: بندر مکلا همچنین برای انتقال محققان آمریکایی که در زندان های سری تحت کنترل امارات متحده عربی کار می کنند، استفاده می شود.

پیش تر نهادهای بین‌المللی حقوق بشری از وجود زندان‌های مخفی امارات متحده عربی در جنوب یمن خبر داده بودند. این گزارش ها حاکی از آن است شمار زیادی اسیر در این زندان‌ها در شرایط بدی نگهداری می‌شوند.

عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته‌شدن بیش از 16هزار یمنی بی‌گناه و ویرانی زیرساخت‌های این کشور شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.