| کد خبر: 163691 |

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

◄ استقبال گردشگران از لنج‌های مسافری

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تغییر کاربری لنج‌های صیادی به مسافری با استقبال گردشگران مواجه شده است.

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تغییر کاربری لنج‌های صیادی به مسافری با استقبال گردشگران مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز  هادی حق‌شناس تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال پوشش خبری مناسبی توسط رسانه‌های ملی و مجازی درباره سفرهای دریایی داده شد گفت: این بخش از گردشگری مورد توجه ویژه قرار گرفته و به نظر می‌رسد که امسال حجم تردد به برخی از جزایر ما بیش از میزان سال‌های گذشته بوده است.

او افزود: برای مثال جزیره هرمز امسال با استقبال فراوانی مواجه شده است، یا تردد لندینگ‌کرافت‌ها برای حمل خودرو به قشم افزایش داشته است.

حق‌شناس تاکید کرد: البته با توجه به این حجم تقاضا امکانات مناسب هم فراهم شده است. چه از نظر تعداد شناور مسافری و چه از نظر شناورهایی که مخصوص حمل خودرو هستند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در استان‌های بوشهر و بندر خرمشهر تعدادی از لنج‌های صیادی به مسافری تغیر کاربری دادند که با استقبال چشمگیر گردشگران مواجه شده است. در کارون و اروند هم این استقبال بسیار خوب بوده است.

او تاکید کرد: این تغییر کاربری‌ها با رعایت اقدامات ایمنی و استانداردهایی که موسسات رده‌بندی دارند انجام شده و ایمنی لازم در نظر گرفته شده است.

حق‌شناس با بیان اینکه این تغییر کاربری‌ها قابل برگشت نیست و این تضمینی است برای تداوم و گسترش گردشگری دریایی افزود: علاوه بر این سازمان بنادر و دریانوردی هم اعلام کرده است که همچون سال‌های گذشته به سرمایه‌گذاران در بخش ساخت شناور مسافری تسهلات بانکی با حداقل بهره پرداخت خواهد کرد.

او گفت: آمار دقیق و مقایسه‌ای آمار مسافران دریایی که معمولا در بازه زمانی 25 اسفند تا 14 فروردین در نظر گرفته می‌شود بعد از تعطیلات اعلام خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.