| کد خبر: 163620 |

◄ اقدامات سازمان بنادر برای رونق گردشگری دریایی در سواحل مکران

سازمان بنادر در طرح نوروزی گردشگری دریایی و توسعه گردشگری دریایی کشور از لحاظ ایمنی و زیرساختی عملکرد مطلوب و قابل قبولی داشته است.

تین نیوز

 نماینده چابهار در مجلس گفت: از سال گذشته توجه جدی به گردشگری دریایی آغازشده است وخوشبختانه در نوروز ۹۷ دیدیم که سازمان بنادر در این بخش موفق عمل کرد اما برای آنکه گردشگری دریایی رونق گیرد همکاری سایر ارگان‌ها ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عبدالغفور ایران‌نژاد خاطرنشان کرد: در اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور که مورد تاکید مدیران ارشد کشوری است؛ اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان علاوه بر اقدامات عمرانی در سواحل مکران مطالعات زیربنایی مهم و استراتژیکی را در جهت ایجاد بانک اطلاعات جامع دریایی کشور انجام داده است.

 از جمله این مطالعات، پروژه هیدروگرافی سواحل مکران با حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار بوده که با انجام این پروژه‌ها کل ۵۴۱ کیلومتر سواحل استان تا اعماق ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری از خط ساحلی، بویه‌گذاری شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ برخورداری از ۵۴۱ کیلومتر مرز دریایی (سواحل مکران) فراهم‌کننده ظرفیت‌هایی زیادی برای برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی و اجتماعی است و از منظر بازرگانی، شیلاتی، گردشگری حائز اهمیت استراتژیکی و ژئوپلیتیکی است لذا باید با سرعت بیشتری طرح‌های این منطقه اجرا شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.