| کد خبر: 147549 |

رشد خوب در بنادر فیلیپین

رشد تقاضای داخلی و اقتصاد پررونق موجب افزایش حجم جابه جایی بار در بنادر فیلیپین و در نیمۀ نخست سال جاری میلادی شد.

تین نیوز

رشد تقاضای داخلی و اقتصاد پررونق موجب افزایش حجم جابه جایی بار در بنادر فیلیپین و در نیمۀ نخست سال جاری میلادی شد.

به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از ادارۀ بنادر فیلیپین (PPA)، حجم جابه جایی بار در بنادر این کشور به دنبال رشد تقاضای داخلی و اقتصاد توانست در نیمۀ نخست سال جاری رشد هفت درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی با ثبت 117.1 میلیون تن متریک باشد و به 125.8 میلیون تن متریک برسد.

بر اساس این گزارش، توان عملیاتی کانتینر در نیمۀ نخست رشد 12 درصدی را تجربه کرد و به سه میلیون و 100 هزار TEU رسید. در همین راستا، مدیرعامل PPA گفت: ترافیک بندری رشد آنی خود را به دنبال افزایش تقاضای داخلی و سرمایه گذاری در بخش خصوصی تجربه کرد که رشد گستردۀ اقتصادی را از دیدگاه سیاست مالی انبساطی دولت به همراه داشت.

وی در ادامه افزود: حجم بار به موجب اجرایی شدن سیستم تعیین رزرو ترمینال و دیگر اقدامات برای حل مشکلات متراکم در بنادر مانیلا نیز تقویت شد. افزون بر آن، بهره وری به ویژه در ترمینال های اصلی مانیلا در لنگرگاه جنوبی Anila، لنگرگاه شمالی مانیلا و ترمینال کانتینری بین المللی مانیلا بسیار مثبت و سالم گزارش شد و هیچ نشانی از مشکل در آنها دیده نمی شود.

این گزارش ادامه داد: بنادر در مناطق روبه رشد جنوبی که با مسائلی دست و پنجه نرم می کنند نیز عملکرد خوبی داشتند. به عنوان مثال بنادر Mindanoa به ویژه بنادر واقع در Mindanoa شمالی رشد خود را علی رغم نگرانی های حاضرِ امنیتی ادامه می دهد.

 

 

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.