| کد خبر: 263593 |

ضعف توزیع پست فروش اینترنتی تایر را متوقف می کند

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران به بازار گفت: استقبال از خرید اینترنتی تایر بسیار زیاد است، متاسفانه پست ظرفیت مناسب جهت حمل را ندارد، بنابراین فروش اینترنتی گاهی متوقف می شود.

تین نیوز

میرزایی رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران به بازار گفت: استقبال از خرید اینترنتی تایر بسیار زیاد است، متاسفانه پست ظرفیت مناسب جهت حمل را ندارد، بنابراین فروش اینترنتی گاهی متوقف می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، خرید لاستیک با قیمت مصوب طی سال های گذشته به دلیل چالش تامین ارز، کمبود نقدینگی و قیمت گذاری دستوری برای مشتریان تبدیل به یک چالش شده است. یکی از راهکارهای فروش که دسترسی مصرف کنندگان واقعی را به تایر با قیمت مصوب فراهم می کند، عرضه اینترنتی است.

اخیرا مخاطبان رسانه «بازار» به یکی از اخبار این رسانه در خصوص فروش اینترنتی تایر واکنش های داشته و خبر از توقف عرضه به این شیوه دادند. برای بررسی این موضوع با «جمال میرزایی» رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران به گفت و گو پرداختیم:

براساس اخبار دریافتی رسانه «بازار» ظاهرا فروش اینترنتی لاستیک توسط تایرسازان متوقف شده است، دلیل این موضوع چیست؟

فروش اینترنتی لاستیک توسط تایرسازان متوقف نشده است، بخشی از سفارشات این نوع شیوه فروش در انبار تایرسازان در انتظار تحویل به شبکه «پست» جهت ارسال است. استقبال از خرید اینترنتی لاستیک خودروها بسیار زیاد است، متاسفانه شبکه «پست» ظرفیت مناسب جهت حمل را ندارد. بنابراین تولیدکنندگان مجبور هستند که برای پاسخ به درخواست مشتریان و افزایش رضایتمندی به صورت مقطعی فروش اینترنتی را متوقف کنند.

 در بازار اصطلاحی تحت عنوان عرضه لاستیک دولتی وجود دارد، منظور از این اصطلاح چیست؟

فروش لاستیک تحت عنوان عرضه دولتی نداریم، تایرسازان و نمایندگان آن ها براساس قیمت مصوب اعلامی اقدام به عرضه محصول می کنند. تایرسازان سه شیوه فروش عرضه در نمایندگی، توزیع مستقیم و فروش به خودروسازان را دارند که در هر سه روش نرخ مصوب لاستیک دولتی اجرا می شود.

ضعف توزیع پست فروش اینترنتی تایر را متوقف می کند| بدهی خودروسازان به صنعت تایر به ۲.۲ همت رسید

 در آخرین مصاحبه شما با رسانه بازار اظهار داشتید که وضعیت تامین ارز برای صنعت تایر چالش فراوان دارد، این معضل بهبود یافته است؟

تامین و تهیه ارز برای صنعت تایر نسبت به گذشته بهبود یافته، اما این مورد بیانگر رفع مشکلات در این زمینه نیست.

 آیا قیمت گذاری دستوری برای تایر خودروها حذف خواهد شد؟

امیدواریم که این موضوع هرچه سریع تر تحقق یابد، آزادسازی قیمت ها می تواند تایرسازان را از چالش نقدینگی و مشتریان را از معضل شکاف قیمتی نجات دهد.

وضعیت مطالبات شما از صنعت خودرو بهبود یافته است؟ در حال حاضر حجم مطالبات صنعت تایر به چه مقدار رسیده است؟

در حال حاضر مطالبات زنجیره تایر به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است، متاسفانه شیوه پرداخت خودروسازان به این صنعت سه یا چهارماهه است. صنعت تایر موضوع کمبود نقدینگی خودروسازان را به دلیل زیان انباشت در کرده و سعی در تعامل حسنه برای فروش تایر دارد. اکنون که برنامه تولید خودروسازان افزایش یافته، تولید تایرسازان نیز رشد قابل توجهی داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.