| کد خبر: 261890 |

قیمت گذاری دستوری خودروسازی و قطعه سازی را وارد بحران خواهد کرد

عضو هیات مدیره انجمن همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور گفت: بُن بست قیمت گذاری دستوری همراه با زیان انباشته ایران خودرو و سایپا، خودروسازی و قطعه سازی را به بحران نزدیک کرده است.

تین نیوز

محمدعلی ذکریایی افزود: با گذشت حدود ۶ ماه از سال ۱۴۰۲، شاهدیم بن بستی در قیمت گذاری خودرو ایجاد شده و نرخ های اعلامی شورای رقابت و سازمان حمایت از سوی خودروسازان مورد پذیرش واقع نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ذکریایی بیان داشت: اگر به این مساله و تداوم قیمت گذاری دستوری، زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور را اضافه کنیم، با توقف خطرناکی از سمت تولید خودرو مواجه می شویم که به تازگی دامنگیر صنعت قطعه سازی کشور نیز شده است.

این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن ادامه داد: امروز شاهد کاهش فروش خودروسازان به دلایل مختلف هستیم و وضعیت یاد شده سبب شده تا تولیدات کاهش یافته و هر روز این دو صنعت بزرگ کشور به بحران نزدیک تر می شوند.

وی، بار دیگر از قیمت گذاری دستوری و غیرمنطقی موجود در این صنعت انتقاد کرد و گفت: هرچند مسوولان در ماه های گذشته به رشد تولید خودرو اشاره می کردند، اما باید گفت این رشد کمتر از اعداد و ارقام مدت مشابه سال گذشته است که به طور عمده ناشی از موجودی های باقی مانده در انبارهاست که آن هم به زودی و با تداوم وضعیت موجود، کاهش خواهد یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.