| کد خبر: 248092 |

دهقانی در گفت و گو با ایلنا تشریح کرد؛

از خودرو تا صنایع معدنی محورهای استیضاح وزیر صمت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صنعت خودرو ما نیاز داریم که از یکسو استاندارد و کیفیت خودروها را ارتقا داده و از سوی دیگر کمیت و میزان تولید را افزایش دهیم، همینطور کاهش قیمت تمام شده و تنظیم بازار هم یکی از نیازهای مهم ما در این حوزه است؛ که در این زمینه انصافا آقای وزیر عملکرد خوبی داشته است.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صنعت خودرو ما نیاز داریم که از یکسو استاندارد و کیفیت خودروها را ارتقا داده و از سوی دیگر کمیت و میزان تولید را افزایش دهیم، همینطور کاهش قیمت تمام شده و تنظیم بازار هم یکی از نیازهای مهم ما در این حوزه است؛ که در این زمینه انصافا آقای وزیر عملکرد خوبی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، الله وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص اعلام وصول استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان اولین استیضاح از سوی نمایندگان مجلس یازدهم، گفت: استیضاح وزیر صمت و دغدغه هایی که در این حوزه وجود دارد به یک سری مسائلی بازمی گردد که سال های سال است در دایره ماموریت های این وزارتخانه جمع شده است و وجود دارد. به هر حال وزارت صنعت، معدن و تجارت یک وزارتخانه بزرگی است با ماموریت های متعدد و متنوع در حوزه های مختلف که این تا حدودی کار را سخت می کند.

نماینده ورزقان در مجلس ادامه داد: یکی از موضوعات مهم بحث صنعت خودرو است که بحث مهمی هم است اما این چیزی نیست که ما یک شبه انتظار حل آن را داشته باشیم. ولی باید با طراحی برنامه های مدون و سازمان یافته و حرکت بر مدار آن ها تلاش کنیم تا بتوانیم مشکلات این حوزه را ساماندهی کرده و به یک نقطه آرامش و ثبات نزدیک کنیم.

وی افزود: در صنعت خودرو ما نیاز داریم که از یکسو استاندارد و کیفیت خودروها را ارتقا داده و از سوی دیگر کمیت و میزان تولید را افزایش دهیم، همینطور کاهش قیمت تمام شده و تنظیم بازار هم یکی از نیازهای مهم ما در این حوزه است؛ که در این زمینه انصافا آقای وزیر عملکرد خوبی داشته است و طی یکسال مدیریت ایشان هم افزایش تولید دارند، هم برای واردات برنامه دارند که مجلس مصوب کرد که به نحوی عمل شود که تکنولوژی هم وارد شود و در این زمینه دارند کار می کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص محورهای دیگر استیضاح وزیر صمت ابراز داشت: یک محور دیگر استیضاح وزیر صمت بحث معادن و صنایع معدنی است که در این حوزه حتی حضرت آقا هم اشاره فرمودند که ناراضی هستند و واقعا هم انتقاد وجود دارد. اما مشکلات این حوزه هم به چند بخش تقسیم می شود و همه برعهده وزیر نیست.

وی ادامه داد: یک بخشی از مشکلات به قوانین بازمی گردد که ما در مراحل نهایی کردن این قوانین هستیم، کار در کمیسیون به اتمام رسیده و ان شاءالله به زودی به صحن می آید و در آنجا هم رسیدگی می شود و خیلی از این معضلات و مشکلاتی که مانع توسعه صنایع معدنی است، رفع خواهد شد. با تصویب این قوانین دست حاکمیت و وزیر صمت برای کار کردن و مدیریت بهتر در این زمینه بازتر می شود.

دهقانی با اشاره به برخی مشکلات در حوزه مدیریت زیرمجموعه های وزارت صمت، عنوان کرد: اما بحث هایی در حوزه ایمیدرو و سازمان های تابعه آن وجود دارد که مباحث جدی ای است، از جمله یک تحقیق و تفحصی که اخیرا اطلاعاتی از آن مطرح شد یعنی شرکت فولاد، یکی از زیرمجموعه های ایمیدرو است و نقش مهمی در صنایع معدنی دارد. خب تیم دولت قبل در اینجا حاکم است و انتظار نمایندگان مردم این است که یک تغییر و دگردیسی در اینجا انجام شود و برنامه هایی در پیش گرفته شود که بتواند سهم صنایع معدنی را در کشور افزایش داده و منجر به اشتغال و توسعه شود.

وی ادامه داد: مساله دیگر استفاده از منابع و معادن متعدد و فراوانی است که ما در کشور داریم و جزو ۱۰ کشور برتر معدنی هستیم. در این زمینه هم انتقادات وارد است البته آقای وزیر دارد تلاش می کند و برنامه هایی در این زمینه داشته که در جلسه کمیسیون با استیضاح مطرح کرد و خب دوستان استیضاح کننده از پاسخ های ایشان قانع نشدند و استیضاح را به صحن آوردند.

نماینده مردم ورزقان خاطرنشان کرد: البته سوال و استیضاح و اینکه نماینده یا نمایندگان مطرح کننده آن قانع شوند یا خیر جز حقوق نمایندگان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز داشت: طی این مدت هم احتمالا رایزنی هایی پیرامون اقدامات و برنامه های وزیر انجام می شود و در پایان هم ایشان باید به صحن بیاید و به سوالات و انتقادات استیضاح کنندگان در صحن مجلس و عموم نمایندگان پاسخ بدهد که اگر نمایندگان قانع شوند از این پاسخ ها ابقا می شود و یک رأی اعتماد مجدد و دلگرمی برای ادامه کارها می شود و اگر هم چنین نشد از زحمات ایشان تشکر می کنیم و عزیز دیگری ان شاءالله مسئولیت کار را برعهده خواهند گرفت. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.