| کد خبر: 229532 |

تایید صلاحیت افرادی که شایستگی نشستن در مسند مسئولیت را دارند

باید صلاحیت افرادی را تأیید کنیم که شایستگی نشستن در مسند مسئولیت را دارند.

تین نیوز

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین مراحل هیأت‌های نظارت در مسیر برگزاری انتخابات رسیدگی به شکایات و بررسی صلاحیت‌ها است و ما به نوعی به عنوان قاضی انجام وظیفه می‌کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید حمیدرضا کاظمی در جلسه مشترک هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور و هیأت‌های عالی نظارت استان‌ها که با موضوع نقش و جایگاه هیأت‌های نظارت بر انتخابات پیش رو برگزار شده بود، بیان کرد: در انتخابات شوراهای شهر ۸۸ درصد داوطلبان را آقایان و ۱۲ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند اما به نسبت دوره قبل تعداد کمتری ثبت‌نام کرده‌اند ولی در مورد انتخابات شورای روستا شاهد افزایش تعداد ثبت‌نام کنندگان بودیم و امیدواریم ما به عنوان ناظران در مسیر بررسی صلاحیت ها بتوانیم به وظیفه قانونی خود درست عمل کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مراحل هیأت‌های نظارت در مسیر برگزاری انتخابات رسیدگی به شکایات و بررسی صلاحیت‌ها است و ما به نوعی به عنوان قاضی انجام وظیفه می‌کنیم و باید خدا و قانون را در نظر بگیریم و گزارشی از عملکرد خود ارائه کنیم که در شأن ملت باشد و در این مسیر اول حافظ حقوق عمومی مردم هستیم. 

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید صلاحیت افرادی را تأیید کنیم که شایستگی نشستن در مسند مسئولیت را دارند و بعد هم در مقابل افرادی که رد صلاحیت می‌شوند پاسخگو باشیم تا حقی از آنها ضایع نشود و کسانی که برای تظلم خواهی به سراغ ما می‌آیند به درستی پاسخ دریافت کنند لذا بر همه ما واجب است که زمان و وقت کافی را برای این افراد بگذاریم و قانون را ملاک عمل قرار دهیم.

وی در ادامه خطاب به اعضای هیأت‌های عالی نظارت استان ها، خاطر نشان کرد: لازم است هیأت‌های عالی استان‌ها تا پایین‌ترین سطح هیأت‌های شهرستانی با هماهنگی کامل با هیأت مرکزی نظارت عمل کنند و تا پایان برگزاری انتخابات مسائل و تصمیمات را با نظارت خود به سطوح پایین‌تر ابلاغ نمایند و بر اجرای این تصمیمات نیز نظارت کامل را داشته باشند.

وی افزود: تصمیمات در سیر برگزاری انتخابات از ابتدا تا انتها باید به سرعت و لحظه‌ای اتخاذ شود. انعکاس مشکلات و تخلفات و اتخاذ تصمیمات باید به موقع و سریع توسط هیأت‌های عالی و اجرایی و نظارت به هیأت مرکزی صورت گیرد چرا که جدول زمان‌بندی انتخابات اجازه نمی‌دهد این کار با تأخیر انجام شود و اگر این تصمیمات با تأخیر صورت گیرد سیر کار با مشکل مواجه می‌شود.

این عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در ادامه تصریح کرد: معاونت امور استان‌ها، معاونت حقوقی، روابط عمومی، پشتیبانی، مالی، دبیرخانه و سایر ارکان هیأت مرکزی به طور مستمر پاسخگوی نیازهای هیأت‌های عالی هستند و روسای هیأت‌ها با ارتباطات با این واحدهای مستقر در دبیرخانه هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات می‌توانند مسائل و مشکلات خود را رفع کنند.

وی در پایان افزود: با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای که مجلس با آنها مواجه بود ۲۵ میلیارد جهت هزینه‌های جاری نظارت بر انتخابات برای هیأت‌های سراسر کشور از بودجه مجلس و ۶۴ میلیارد نیز در بودجه وزارت کشور برای این موضوع پیش‌بینی شده است که امیدواریم تخصیص‌ها به نحوی باشد که بتوانیم در سیر انتخابات به موقع همه ارکان انتخابات را پوشش دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.