| کد خبر: 193000 |

وزیر دارایی انگلیس استعفا می‌دهد

هاموند در گفتگو با بی بی سی شدیدا نسبت به پیامدهای منفی خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا بر روی اقتصاد این کشور ابراز نگرانی کرده است.

تین نیوز

به دلیل اختلافات شدید با نخست وزیر بعدی انگلیس، وزیر دارایی این کشور از سمتش کنار خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، برخی از منابع خبری گزارش داده اند که بوریس جانسون که سابقه شهرداری لندن و وزارت خارجه انگلیس را در کارنامه خود دارد، به زودی جایگزین ترزا می، نخست وزیر کنونی این کشور خواهد شد. در واکنش به روی کار آمدن آقای جانسون که از طرفداران سرسخت برگزیت محسوب می شود و وعده داده است که انگلیس را در ماه اکتبر چه با توافق و چه بدون آن از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد، برخی از مقامات انگلیسی از جمله معاون وزیر خارجه این کشور استعفا کرده اند و فیلیپ هاموند، وزیر دارایی کنونی که قبلا وزیر خارجه این کشور نیز بوده است اعلام کرد از سمتش کنار خواهد رفت.

هاموند در گفتگو با بی بی سی شدیدا نسبت به پیامدهای منفی خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا بر روی اقتصاد این کشور ابراز نگرانی کرده است. این هشدار پس از آن ابراز می‌شود که دفتر بودجه انگلیس اعلام کرده بود خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا می تواند مشکلات بیشتر و بزرگ‌تری برای وضعیت مالی دولت به وجود آورد. این دفتر پیش بینی کرده است که کسری بودجه انگلیس تا دو سال آینده از مرز ۳۰ میلیارد پوند عبور کند.

در زمان وزارت هاموند، مشکلات مالی انگلیس تشدید شده است به گونه‌ای که پیش‌تر مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرده بود که کسری بودجه این کشور در ماه ژوئن به ۷.۱۵ میلیارد پوند رسیده است که از سال ۲۰۱۵ تاکنون بی‌سابقه بوده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست کم دو برابر افزایش یافته است.

هاموند در بخش دیگری از سخنان خود گفت تصور آینده اقتصاد انگلیس در صورت ترک بدون توافق از اتحادیه اروپا برایش سخت است. پیش تر وزیر دادگستری انگلیس نیز گفته بود در صورت نخست وزیری جانسون استعفا خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.