| کد خبر: 172493 |

◄ واکنش فعالان سیاسی به پاسخ‌های روحانی در مجلس

منتقدان می‌گویند سخنان روحانی نشان داد که او هیچ توضیحی برای وضعیت اقتصادی کشور ندارد.

تین نیوز

پس از پایان جلسه سوال از رئیس‌جمهور، حالا منتقدان روحانی می‌گویند سخنان وی نشان داد که او هیچ توضیحی برای وضعیت اقتصادی کشور ندارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فرارو، جلسه سوال از رییس‌جمهور واکنش‌های بسیاری بین دولتمردان و سیاسیون به دنبال داشت.

علی نادری سردبیر سابق سایت رجانیوز نزدیک به جبهه پایداری در توئیتی نوشت: ناگفته‌های روحانی که با آن یک ماهی هست همه را تهدید می‌کنند، همان حرف‌های تکراری و همیشگی او بود. حق داشت که از طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس ناراحت باشد؛ چون اساسا برای سوالات و مشکلات جدی مردم پاسخی ندارد.

 مرتضی کاظمیان تحلیلگر مسائل سیاسی در شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور گفت: روحانى هم چوب اکثریت مجلس را خورد، و هم پیاز افکار عمومى را. تفسیر نادرست و ارزیابى دور از واقع. او از ریشه اعتراض‌های دی‌ماه گذشته و مقصر دانستن مردم، و نیز تلاش بی‌حاصل او برای همراه‌ساختن اکثریت مخالف مجلس، روحانی را از این‌جا مانده و از آنجا رانده ساخت. اشتباه در اشتباه.

 احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار معتقد است: نمایندگانی که در حین نطق رئیس‌جمهور توان لحظه‌ای ساکت نشستن و تحمل شنیدن را ندارند و دائم با موبایل یا با یکدیگر حرف می‌زنند؛ روی چه حساب و کتابی باید قادر به حل معضلات این کشور باشند؟ این ناتوانی از سر و روی‌شان می‌بارد؛ چه نیازی است آن را به پشت پرده نسبت دهیم. رئیس‌جمهوری که موانع و معضلات رسمی و علنی کارآمدی دولت خود را نادیده می‌گیرد و تصویری "دل خوشکنک" از اوضاع ترسیم می‌کند؛ خود مانع تحرک خود است؛ بنابراین، اصلاً نوبت به پشت پرده نمی‌رسد که بخواهیم آن را عامل ناکارآمدی آن تلقی کنیم.

 مصطفی تاج‌زاده، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات نیز نوشت: روحانی می‌توانست با تبیین علل و عوامل اصلی مشکلات کشور گام بلندی در جهت رشد آگاهی‌های عمومی بردارد و مشارکت ملت را برای حل معضلات، خنثی‌کردن کارشکنی‌های دولت پنهان و طمع‌ورزی ترامپ جلب کند. رای منفی مجلس نشان داد نگفتن حقایق رقیب را جری و مردم را ناامید می‌کند.

محسن بیات زنجانی فعال سیاسی جوان اصلاح‌طلب نوشت: سؤال از رئیس‌جمهور جزو آن بخش از قانون است که باید به آن بالید؛ اصولا هر بخشی از قانون که مسؤولین را به پاسخگوئی وادار کند شایسته تجلیل است لیکن باید از مجلس پرسید ورود به بحث مؤسسات‌مالی و تسویه حساب‌های آن‌ها از جیب ملت صلاح نبود یا وقت به آن نرسید؟

 مینا ورشوچی فعال سیاسی هوادار دولت نیز معتقد است: مجلس هرچه در توان دارد در تخریب دولت انجام می‌دهد وقتی دولت درمقام پاسخگویی قرار می‌گیرد توصیه به سکوت می‌شود.

 حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس جمهور نیز از همین موضع در توئیتی به محدودیت روحانی برای پاسخگویی به سوالات اشاره کرد و نوشت: روحانی یکبار دیگر هزینه حفظ آرامش و عدم ایجاد تنش را پرداخت.

 بهروز نعمتی نماینده تهران و از نمایندگان نزدیک به علی لاریجانی امروز گفت: فعلا موضوع ارجاع سوال از رییس جمهور به قوه قضاییه مطرح نیست.

رضا امیرآبادی نماینده مردم قم گفت: گزارش این 4 سؤال باید بدون بررسی در هیئت‌رئیسه باید به‌صورت مستقیم باید به قوه قضائیه ارسال شود.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی نیز گفت: سؤال‌ها منطقی مطرح شد و علّت قانع‌نشدن نمایندگان این بود که آقای رئیس‌جمهور در پاسخ دادن، خیلی کلّی ‌گویی کردند و مسأله جدیدی را بیان نکردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.