| کد خبر: 104045 |

با حضور فرمانده هوافضای سپاه؛

◄جدیدترین پهپاد ایرانی رونمایی شد

تین‌نیوز| فرمانده نیروی هوافضای سپاه، پهپاد «صاعقه» را جدیدترین پهپاد رزمی ایران در سری سیمرغ اعلام کرد و گفت: در زمینه پهپاد پنهان کار و بمب‌افکن، با آمریکایی‌ها هم‌تراز هستند.

به گزارش تین‌نیوز، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده در مراسم بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی از خطوط تولید و نمایشگاه توانمندی‌های پهپادی نیروی هوافضای سپاه و رونمایی از جدیدترین پهپاد رزمی این نیرو اظهار داشت: ما امروز سامانه‌ها و تجهیزاتی بهتر از مدل‌های آمریکایی ساخته‌ایم و این هزینه‌های است که آمریکایی‌ها برای همسایگی با ما آن را پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: لذا توانسته‌ایم با غنیمت گرفتن پهپادهای آنان به این سطح از قدرت در پهپاد بومی برسیم و انشاءالله که ملت ایران روزی را شاهد خواهند بود که قدرتی معادل موشکی در بخش هواپیماهای بدون سرنشین داشته باشند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تشریح ابعاد اهمیت هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ‌های امروز بیان داشت: امروز هواپیماهای بدون سرنشین مأموریت‌های متنوعی دارند. در حوزه های پدافند، رادار، موشک و دریا هرگونه تسلیحاتی که نام ببرید، یک مأموریت منحصر به فردی دارند و تنها ابزاری که در همه این حوزه‌ها و حتی بیشتر از آن می‌تواند ایفای نقش و مأموریت کند، پهپاد است.
 
سردار حاجی زاده افزود: پهپاد هم در حوزه تولید اطلاعات، هم در حوزه رزم پدافندی و هم در حوزه رزم تهاجمی، نقش مهمی را ایفا می‌کند و بر اساس همین قابلیت‌ها است که کشورهای غربی سرمایه‌گذاری سنگین و هنگفتی را در تولید هواپیماهای بدون سرنشین کرده اند.
 
به گزارش سپاه نیوز، فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه ما امروز در حوزه پهپاد صاحب ایده، فناوری و صنعت هستیم و با ترکیب آن با روش‌های جنگ نامتقارن، طراحی و تولید آن را بر اساس ایده‌های عملیاتی و روش های خاص و انحصاری خود انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: ما در حوزه پهپاد در تراز چهار کشور اول جهان هستیم ولی در برخی امور آمریکایی‌‌ها هم تراز ما هستند و این موضوع در بخش هواپیماهای بدون سرنشین پنهان کار و بمب‌افکن‌ها مصداق دارد و در واقع آمریکایی‌ها در تلاش هستند در این بخش هم‌طراز ما شوند.
 
سردار حاجی‌زاده تولید پهپاد RQ ۱۷۰ آمریکایی یا همان «سیمرغ» را نقطه حیرت و عصبانیت آمریکایی‌ها دانست و افزود: سیمرغ ایرانی بحمدالله در مقیاس و اندازه‌های مختلف برای انجام ماموریت‌های متنوع تولید شده است، ادامه تولید این پهپاد راهبردی و بومی را بر اساس ایده‌های عملیاتی و متناسب با نیازهای خود سفارش می‌دهیم.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.