| کد خبر: 267495 |

بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳؛

۱۰ هزار اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه می شود

نمایندگان مجلس وزارت راه را مکلف کردند علاوه بر اضافه کردن ۱۰ هزار اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل کشور ۳۰۰ واگن مسافربری اعم از نو و کارکرده را نیز به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه کند.

تین نیوز

نمایندگان مجلس وزارت راه را مکلف کردند علاوه بر اضافه کردن ۱۰ هزار اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل کشور ۳۰۰ واگن مسافربری اعم از نو و کارکرده را نیز به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، ۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بند الحاقی (۲) و (۳) تبصره (۱۰) ماده واحده این لایحه درباره اصلاح و تکمیل ناوگان حمل و نقل کشور و افزایش سرمایه بانک ها موافقت کردند.

در بند الحاقی(۲) تبصره (۱۰) ماده واحده این لایحه آمده است: به دولت اجازه داده می شود نسبت به افزایش سرمایه بانک های ملی، سپه و توسعه تعاون تا سقف پانصد هزار میلیارد (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل مولدسازی دارایی ها و فروش اموال خود اقدام نماید.

در ادامه نمایندگان با بند الحاقی (۳) با ۱۳۵ رأی موافق، ۴۳ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند الحاقی(۳) اصلاح شده تبصره (۱۰) ماده واحده این لایحه که به دنبال پیشنهاد البرز حسینی تصویب شد، به شرح زیر آمده است: در اجرای هدف گذاری انجام شده در ماده ۵۶ اجرای بند (ث) ماده (۵۷) و اجرای بند الحاقی (۱) ماده (۵۹) قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است حداکثر تا سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون با همکاری وزارتخانه های کشور، نفت و صنعت، معدن و تجارت برنامه بازسازی حداقل (۵۰) لوکوموتیو متوقف بیش از ۵ سال، تأمین حداقل (۲۰۰) لوکوموتیو اعم از نو و کارکرده، (۳۰۰) واگن مسافربری اعم از نو و کارکرده، (۲۰.۰۰۰) کشنده (اعم از نو و کارکرده) و حداقل(۱۰.۰۰۰) اتوبوس و مینی بوس (اعم از نو و کارکرده) در سال ۱۴۰۳ را با مشارکت بخش خصوصی و با استفاده از اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای ماده(۳) قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، تهیه و به تصویب هیئت وزیران برساند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.