| کد خبر: 257705 |

بهسازی بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ متر از خطوط ریلی در نخستین ماه سال ۱۴۰۲

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران طی فروردین ماه سال جاری به بهسازی بیش از ۳ هزار و ۴۴۰ متر از خطوط ریلی کشور اقدام کرده است.

تین نیوز

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران طی فروردین ماه سال جاری به بهسازی بیش از ۳ هزار و ۴۴۰ متر از خطوط ریلی کشور اقدام کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملکرد یک ماهه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در بهبود حمل ونقل ریلی حاکی از آن است که طی یک ماهه نخست سال جاری، ۳ هزار و ۴۴۰ متر از خطوط ریلی بهسازی شده و طول خطوط ریلی کشور به ۱۵ هزار و ۳۷ کیلومتر رسیده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده از شرکت راه آهن ، طول خطوط اصلی ریلی نیز به ۱۱ هزار و ۷۹۸ کیلومتر رسیده است.

طول خطوط فرعی ریلی نیز به ۳ هزار و ۲۳۹ کیلومتر رسیده است.

عملیات بهسازی خطوط ریلی در مواقعی انجام می شود که فرسودگی خطوط به میزانی است که با انجام تعمیرات اساسی، خط به حالت مطلوب باز می گردد.

در این مواقع با تعویض قطعات معیوب اجزاء خط و رفع معایب هندسی و جایگزینی بالاست مناسب نسبت به بالا بردن کیفیت خط و افزایش ایمنی خطوط اقدام می شود.

سال ۱۴۰۲ سال نوسازی ناوگان حمل و نقل 

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی اسفندماه ۱۴۰۱، سال ۱۴۰۲ را سال نوسازی ناوگان حمل و نقل در شقوق مختلف دانست و در همین راستا رایزنی و انجام تفاهم ها با کشورهای همسایه برای شتاب بخشی به تکمیل کریدورها و پروژه های حمل ونقل را با جدیت دنبال کرد.

تکمیل برخی خطوط ریلی پس از گذشت سال ها از جمله دستاوردهای رویکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم است.

شرکت راه آهن نیز با وجود برخی محدودیت های مالی همواره نوسازی ناوگان ریلی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

آخرین آمار تعداد لکوموتیو ها و واگن های موجود در ناوگان ریلی کشور حاکی از وجود ۹۸۹ دستگاه لکوموتیو و ۳۰ هزار و ۳۳ دستگاه واگن است.

میانگین روزانه تعداد لکوموتیوهای آماده به کار ۵۵۷ دستگاه و میانگین روزانه تعداد واگن های باری آماده به کار ۲۷ هزار و ۹۵۷ دستگاه اعلام شده است.

میعاد صالحی با اعلام تولید و بازسازی هزار و ۱۷۰ دستگاه ناوگان ریلی در ۹ ماه گذشته گفت: شاهد عبور از رکورد سالانه (مجموع ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰) در نوسازی ناوگان ریلی هستیم.

در سومین مرحله نوسازی ناوگان ریلی طی سال ۱۴۰۱، تعداد ۴۲۸ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده شامل لکوموتیو، واگن باری و واگن مسافری به شبکه ریلی کشور پیوست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.