| کد خبر: 217213 |

سفری ایمن با حمل‌ونقل عمومی در دوران کرونایی

در حال حاضر، استفاده از حمل‌ونقل عمومی با افزایش خطر ابتلا به کروناویروس همراه شده، اما روش‌هایی برای به حداقل رساندن این خطرات نیز توصیه‌شده است.

تین نیوز

در حال حاضر، استفاده از حمل‌ونقل عمومی با افزایش خطر ابتلا به کروناویروس همراه شده، اما روش‌هایی برای به حداقل رساندن این خطرات نیز توصیه‌شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترکیش نیوز، اصلی‌ترین مورد در ابتلا به کووید-۱۹ انتقال ویروس از طریق صحبت، سرفه یا عطسه فرد آلوده است. به گفته کارشناسان، بهترین راه برای کاهش شیوع عفونت در حمل‌ونقل عمومی و مکان‌های سرپوشیده دیگر پوشیدن ماسک و رعایت فاصله فیزیکی دو متر از دیگران است.

سیستم‌های حمل‌ونقل در سراسر جهان مسافران را ملزم به پوشیدن ماسک و ترغیب به رعایت فاصله اجتماعی می‌کنند اما رعایت این مورد در زمان شلوغی مترو و اتوبوس دشوار و گیج‌کننده است.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده (CDC) پیشنهاد می‌کند که در ساعات اوج شلوغی از سفر بین‌شهری اجتناب کرده و از قرار گرفتن در نقاط شلوغ و توقف در این مکان‌ها نیز خودداری شود، همچنین از نشستن و قرار گرفتن در مکان علامت‌گذاری شده برای حفظ رعایت فاصله فیزیکی نیز جلوگیری شود.

به‌عنوان‌مثال، هرچند اجرای این مورد در کلان‌شهرهای بزرگی مانند استانبول دشوار است اما سیستم حمل‌ونقل انبوه در ترکیه هنوز هم تعداد معینی مسافر می‌پذیرد، بنابراین فضای کافی برای رعایت مسافت مناسب اجتماعی وجود دارد.

ساعات شلوغی یادآور زمان‌های قبل از همه‌گیری است و برای پیشگیری از شیوع این بیماری برخی شرکت‌ها مجبور به ادامه کار از راه دور یا اتخاذ نوبت‌های چرخشی شدند.

اتوبوس‌ها سیستم تهویه خود را خاموش کردند و برای اطمینان از گردش هوای تازه و جلوگیری از شیوع ویروس پنجره‌های وسیله نقلیه را باز می‌گذارند.

همچنین اعتقاد بر این است که سطوح، هرچند به میزان کمتری خطر ابتلا ایجاد می‌کنند اما سیستم‌های حمل‌ونقل از روش‌های مختلفی برای تمیز کردن استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، در مسکو و شانگهای از نور ماوراءبنفش و هنگ‌کنگ از ربات با پراکسید هیدروژن برای پاک‌سازی سطوح استفاده می‌کنند. در نیویورک و استانبول متروها برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن در هنگام شب تعطیل هستند.

بااین‌وجود، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده (CDC) می‌گوید: در صورت امکان از لمس سطوح مانند استیل و نرده‌ها جلوگیری کنید. داشتن مقداری ضدعفونی‌کننده دستی برای ضدعفونی کردن پس از لمس مکان‌های مذکور خطر ابتلا به این بیماری را به حداقل می‌رساند.

اگرچه ویروس و شیوع آن هنوز ناشناخته است و کارشناسان می‌گویند که هنوز شیوع عمده‌ای در ارتباط با سیستم حمل‌ونقل عمومی وجود نداشته است، اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.