| کد خبر: 213480 |

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای؛

◄ خسارت هزار میلیاردی به بخش حمل‌ونقل مسافری

شیوع ویروس کرونا در کشور مشکلات زیادی را برای بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری و باری به وجود آورده است؛ عدم دریافت لاستیک‌ها و تسهیلاتی که به فعالان این حوزه تعلق گرفته است دو مسئله مهم این روزهای حمل‌ونقل جاده‌ای‌ست.

تین نیوز

شیوع ویروس کرونا در کشور مشکلات زیادی را برای بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری و باری به وجود آورده است؛ عدم دریافت لاستیک‌ها و تسهیلاتی که به فعالان این حوزه تعلق گرفته است دو مسئله مهم این روزهای حمل‌ونقل جاده‌ای‌ست.

به گزارش تین نیوز به نقل از هفته نامه حمل و نقل، داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در مصاحبه‌ای به بررسی این مشکلات پرداخته است.

در بحث اقشار آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا، رانندگان حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای هم قرار دارند. دریافت وام ۶ میلیونی مصوب شده به چه صورت است؟

وام حمایتی که برای اقشار آسیب‌دیده در مقابل بیماری کرونا در نظر گرفته شده برای رانندگان حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای هم مصوب شده است و خط اعتباری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تأمین شده است. هماهنگ‌کننده این مسئله وزارت کار است که برای همین نیز سامانه‌ای به نام کارا kara.mcls.gov.ir راه‌اندازی کرده است. ۱۳ هزار و ۵۱ نفر در حوزه حمل‌ونقل مسافر فعالیت می‌کنند که ما لیست این عزیزان را به وزارت کار ارائه داده‌ایم و آنها می‌توانند با مراجعه به این سامانه برای دریافت وام ثبت‌نام کنند. این وام پس تأیید مندرجات رانندگان توسط وزارت کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها، به‌حساب راننده واریز خواهد شد.

جزئیات این وام و مهلت پرداخت آن چطور است؟

این وام ۶ میلیون تومان، ۲۴ ماهه و با ۱۲ درصد سود بانکی است که پس از مدت ۴ ماه دوره تنفس، از مهرماه بازپرداخت‌ها آغاز می‌شود. بر اساس قول دوستان در وزارت کار نهایتا جمع‌بندی موارد تا آخر خردادماه و پرداخت وام از ابتدای تیرماه خواهد بود.

به نظر شما وام ۶ میلیون تومانی کافی است؟

ضرر و زیان وارده به این حوزه مقدار بسیار بالاتری است. نزدیک ۱۰۰۰ میلیارد تومان خسارت وارده به این بخش به خاطر عدم فعالیت این ناوگان و در کل مجموعه حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای در این مدت بوده است و مطمئنا هرچه پیش‌تر برویم این اعداد نیز رشد خواهند کرد. به‌هرحال تاکنون خط اعتباری تخصیص داده شده این مقدار است اما کماکان پیگیر هستیم تا بتوانیم حمایت‌های بیشتری را دریافت کنیم.

 

بخش دوم این گفتگو را اینجا بخوانید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.