| کد خبر: 207927 |

کاهش 80درصدی تقاضای سفر ‌در ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه مردم به موضوع عدم انجام سفر به دلیل شیوع کرونا، در مسافت‌های بلند و متوسط جاده‌ای تا 80 درصد کاهش تقاضای سفر در ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای داریم.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه مردم به موضوع عدم انجام سفر به دلیل شیوع کرونا، در مسافت‌های بلند و متوسط جاده‌ای تا 80 درصد کاهش تقاضای سفر در ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای داریم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، داریوش باقر جوان اظهار داشت: با توجه به تبلیغات گسترده مبنی بر عدم انجام سفر از سوی مردم در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، خوشبختانه در بخش ناوگان عمومی حمل و نقل مسافری جاده‌ای، تقاضا به شدت کاهش یافته است.

* کاهش 80 درصدی تقاضای سفر در مسیرهای بلند و متوسط

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در مسافت‌های بلند و متوسط تا 80 درصد کاهش تقاضای سفر در ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای داریم.

وی اضافه کرد: البته در مسیرهای درون استانی نیز ترددها تا اندازه‌ای کاهش داشته است اما حدود 15 درصد کاهش تقاضا در بخش مسیرهای درون‌استانی داشته‌ایم ولی در مسافت‌های بلند و متوسط، کاهش تقاضای سفر جدی است و در برخی از مسیرها اصلاً تردد، به صفر رسیده است.

* توقف ورود و خروج اتوبوس در برخی استان‌ها/ امکان تردد فقط در مسیرهای درون‌استانی

باقرجوان درباره توقف فعالیت برخی پایانه‌های مسافری در برخی از شهرستان‌ها و استان‌ها توضیح داد: طبق تصمیمات مقامات محلی و استانی در برخی استان‌ها، مصوب شده است که هیچ ناوگان عمومی مسافری نه از استان خارج شود و نه وارد استان شود که این شامل ناوگان اتوبوسی است، البته در مسیرهای درون استانی و مسافت‌های نزدیک این پایانه‌ها فعال هستند و ناوگان اتوبوسی فعالیت می‌کند.

* جلوگیری از سفرِ مسافران دارای علائم بیماری 

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه کنترل مسافر در پایانه‌ها شدت یافته است، گفت: با توجه به شیوع بیشتر ویروس کرونا و اینکه همه استان‌ها ابتلا به این بیماری ثبت شده است، بنابراین کنترل‌ها شدت گرفته است.

* مردم از سفر با خودروهای شخصی و عبوری خودداری کنند

وی تأکید کرد: ‌اگر قرار باشد ناوگان عمومی جاده‌ای تردد نکند اما ناوگان شخصی تردد کند، مشکل ما حل نمی‌شود و درواقع شکل دیگری از حمل و نقل عمومی شکل می‌گیرد.

باقرجوان از مسافران خواست به هیچ عنوان به ناوگان عبوری و شخصی که نسبت به جابه‌جایی مسافر اقدام می‌کنند اعتماد نکنند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:‌ مردم باید خود رعایت کنند اول آنکه سفر نروند چه به ناوگان عمومی و چه با ‌خودروی شخصی‌، از سوی دیگر ‌سواری‌های عبوری هم هیچ اطمینانی از نظر ایمنی سفر و ایمنی وسیله نقلیه ندارد.

وی تأکید کرد: مردم‌ در راستای کاهش شیوع بیماری کرونا در خانه بمانند و از انجام سفرهای نوروزی خودداری کنند.

به گزارش فارس، با افزایش شیوع بیماری کرونا در کشور، در حال حاضر در همه مبادی ورودی و خروجی شهرها، پایانه‌های مسافری، ایستگاه‌های راه‌آهن و فرودگاه‌ها مسافران از نظر ابتلا به بیماری معاینه می‌شوند و در صورت دارا بودن علائم بیماری از سفر آنها جلوگیری می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.