راه آهن روسیه روی ریل قطارهای غول پیکر
راه آهن روسیه اعلام کرد که در برنامه حرکت قطارهای خود برای سال ۲۰۲۶، شش مسیر مشخص روزانه را به قطارهای کانتینری دوطبقه با طول ۱۴۲ واگن استاندارد اختصاص داده است.
راه آهن روسیه اعلام کرد که در برنامه حرکت قطارهای خود برای سال ۲۰۲۶، شش مسیر مشخص روزانه را به قطارهای کانتینری دوطبقه با طول ۱۴۲ واگن استاندارد اختصاص داده است. این تصمیم با هدف افزایش ظرفیت حمل بار و ارتقای بهره وری شبکه ریلی اتخاذ شده است.
به گزارش تین نیوز ، آرتم ولاسنسکی، رئیس اداره سازماندهی فرآیند حمل ونقل در شرکت توزیع مرکزی راه آهن روسیه، در کنفرانسی به میزبانی MaxConference با اعلام این خبر گفت: این قطارهای بلند عمدتاً در مسیرهای منتهی به خاور دور روسیه تردد خواهند کرد.
به گفته وی، تغییرات لازم در برنامه حرکت قطارها که از سوی راه آهن روسیه برای سه سال آینده تصویب شده، اعمال می شود و راه اندازی این شش خط روزانه امکان جابه جایی حدود ۵ میلیون تن بار اضافی را از طریق افزایش بهره وری داخلی فراهم خواهد کرد.
همچنین پیش تر سرگئی آوسیکوف، مدیر اجرایی اتحادیه اوراسیایی فعالان حمل ونقل ریلی بار، از آمادگی سرمایه گذاران روس برای توسعه خطوط ریلی ویژه بهره برداری از قطارهای کانتینری ۱۴۲ واگنی خبر داده بود. به گفته وی، در حال حاضر مذاکرات و تشریفات اداری در جریان است و سرمایه گذاران به دنبال دریافت تضمین های لازم برای بهره برداری انحصاری از این خطوط هستند؛ موضوعی که می تواند در قالب قراردادهای امتیازی یا اجاره همراه با تعهدات سرمایه گذاری اجرایی شود.
بر اساس این گزارش، برخی سرمایه گذاران پیش تر زیرساخت های مورد نیاز را فراهم کرده اند. در همین راستا، شرکت فین اینوست در سپتامبر سال جاری پایانه لجستیکی آرتم در منطقه پریمورسکی را به بهره برداری رسانده که توانایی پذیرش قطارهای کانتینری تا طول ۱۴۲ واگن استاندارد را دارد. همچنین پایانه لجستیکی الکترواوگلی، دیگر مجموعه این هلدینگ در نزدیکی مسکو، قرار است از سال ۲۰۲۶ پذیرش این نوع قطارها را آغاز کند که برای این منظور، احداث خطوط ریلی جدید با هماهنگی راه آهن روسیه در دستور کار قرار گرفته است.