| کد خبر: 258748 |

هدف فروش هیدروژنی‌های تویوتا کجاست؟

مدیران تویوتا موتور اظهار کردند که به عنوان بخشی از تلاش برای فروش ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تا سال ۲۰۳۰، بر فروش کامیون‌ها و خودروهای هیدروژنی در اروپا و چین تمرکز خواهد کرد.

تین نیوز

مدیران تویوتا موتور اظهار کردند که به عنوان بخشی از تلاش برای فروش ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تا سال ۲۰۳۰، بر فروش کامیون‌ها و خودروهای هیدروژنی در اروپا و چین تمرکز خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، این تصمیم نشان دهنده تغییر تمرکز برای خودروساز ژاپنی است که حامی اصلی خودروهای سلول سوختی هیدروژنی به عنوان جایگزینی برای خودروهای الکتریکی است. تا کنون تمرکز تویوتا بر خودروهای سواری و بازار آمریکای شمالی بوده است که متوقف شده بود.

تویوتا در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۹۰۰ دستگاه خودروی پیل سوختی فروخت که کمتر از نیمی از یک درصد فروش جهانی آن با حدود ۹.۵ میلیون دستگاه خودرو است.

هیروکی ناکاجیما، مدیر ارشد فناوری تویوتا به خبرنگاران گفت با تمرکز بر چین و اروپا که تولید و تقاضای هیدروژن بالاتر است، تویوتا قصد دارد هزینه‌ها را کاهش دهد و افزود که این خودروساز همچنین به دنبال تقویت روابط با شرکت‌های دیگر است.

تویوتا اولین خودروی پیل سوختی  را نزدیک به یک دهه پیش با Mirai، خودرویی که در کالیفرنیا به بازار عرضه کرده است، روانه بازار کرد.

 تویوتا انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ بازار جهانی پیل‌های سوختی به حدود ۳۵ میلیارد دلار افزایش یابد که بیش از ۱۵ برابر نسبت به سال ۲۰۲۰ است. هوندا موتور در فوریه اعلام کرد که فروش سالانه حدود ۶۰ هزار وسیله نقلیه با سیستم سلول سوختی را که به طور مشترک با جنرال موتورز در سال ۲۰۳۰ توسعه یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.