| کد خبر: 257877 |

خط تولید لندکروزر سری 300 + فیلم

حدود ۱۴ سال از زمانی که تویوتا لندکروز اتاق ۲۰۰ معرفی شد، می گذرد. در این مدت، فروش آفرودر ژاپنی در مناطق مختلف جهان آن قدر چشم گیر بود که تویوتا علاقه ای به تجدید نسل آن نشان نمی داد؛ با این حال، افت فروش لندکروزر در آمریکای شمالی و وضع قوانین سخت گیرانه محیط زیستی، خودروساز آسیایی را ناچار کرد تا تویوتا لندکروز اتاق ۳۰۰ را در سال ۲۰۲۱ رونمایی کند.

تین نیوز

حدود ۱۴ سال از زمانی که تویوتا لندکروز اتاق ۲۰۰ معرفی شد، می گذرد. در این مدت، فروش آفرودر ژاپنی در مناطق مختلف جهان آن قدر چشم گیر بود که تویوتا علاقه ای به تجدید نسل آن نشان نمی داد؛ با این حال، افت فروش لندکروزر در آمریکای شمالی و وضع قوانین سخت گیرانه محیط زیستی، خودروساز آسیایی را ناچار کرد تا تویوتا لندکروز اتاق ۳۰۰ را در سال ۲۰۲۱ رونمایی کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پارسینه، تویوتا لندکروزر Toyota Land Cruiser (همچنین گاهی به صورت LandCruiser هم نوشته می شود) مجموعه ای از خودرو های خودروساز ژاپنی تویوتا موتورز ژاپن است که همچنان پس از سال های متمادی تولید می شود و طولانی ترین سری مدل های درحال تولید تویوتا به شمار می رود.تا سال ۲۰۱۹، فروش لندکروزر در کل جهان به بیش از ۱۰ میلیون دستگاه رسید. تولید اولین نسل لندکروز در سال ۱۹۵۱ آغاز شد. لندکروزر در سبک های بدنه کانورتیبل، سقف سخت، استیشن واگن و شاسی کابین تولید شده است.

قابلیت اطمینان و طول عمر لندکروزر به محبوبیت زیادی منجر شده است؛ به ویژه در استرالیا، جایی که پرفروش ترین وسیله نقلیه بدنه روی فریم و چهار چرخ محرک است. تویوتا همچنین لندکروزر را به طور گسترده در مناطق دورافتاده استرالیا آزمایش می کند - که یکی از سخت ترین محیط های عملیاتی در دما و زمین محسوب می شود. در ژاپن، لندکروزر زمانی در انحصار نمایندگی های ژاپنی تویوتا به نام فروشگاه تویوتا بود.

شباهت بسیار زیاد تویوتا لندکروز اتاق ۳۰۰ به نسل قبلی آن، سبب شده است تا عده ای این خودرو را یک فیس لیفت ساده از نسل قبل قلمداد کنند؛ درحالی که تفاوت های اساسی میان اتاق ۳۰۰ و ۲۰۰، در قسمت های فنی نهفته است. نسل جدید تویوتا لندکروزر بر اساس پلتفرم جدید تویوتا یعنی TNGA توسعه داده شده است که دیگر شاسی بلند های این شرکت هم چون تویوتا توندرا نیز با استفاده از آن خلق خواهند شد

تفاوت بزرگ دیگر میان سری ۳۰۰ و سری ۲۰۰ این شاسی بلند ژاپنی، به قوای فنی آن مربوط است. تویوتا برای نسل جدید لندکروزر، استفاده از پیشرانه ۵.۷ لیتری V۸ تنفس طبیعی را کنار گذاشته است و به جای آن، از موتور V۶ توربو دوقلو ۳.۵ لیتری استفاده کرده است. این پیشرانه، ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

حجم ویدیو: 76.14M | مدت زمان ویدیو: 00:14:55 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.