| کد خبر: 181330 |

◄ تویوتا و پاناسونیک در پی سلطه بر بازار باتری خودروهای الکتریکی

بسیاری از کارشناسان خودروهای الکتریکی را خودروهایی می‌دانند که در آینده در بازار جهانی وجود خواهند داشت که این به معنای نیاز سالانه به میلیون‌ها باتری قدرتمند برای این خودروها است. این مسئله باعث شده که خیلی از غول‌های فناوری در پی تولید باتری مناسب برای خودروهای الکتریکی باشند.

تین نیوز

بسیاری از کارشناسان خودروهای الکتریکی را خودروهایی می‌دانند که در آینده در بازار جهانی وجود خواهند داشت که این به معنای نیاز سالانه به میلیون‌ها باتری قدرتمند برای این خودروها است. این مسئله باعث شده که خیلی از غول‌های فناوری در پی تولید باتری مناسب برای خودروهای الکتریکی باشند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، یکی از قدرتمندترین شرکت‌های خودروسازی جهان، تویوتا ژاپن است که همیشه در بازارهای نوظهور پیشتاز بوده است و شرکت پاناسونیک هم به‌عنوان یکی از قدرتمندترین شرکت‌های الکترونیکی جهان مطرح است و این مسئله باعث شده تا این دو غول صنعت و فناوری با ایجاد یک اتحاد در پی پیشتازی در تولید باتری خودروهای الکتریکی باشد.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

به‌نظر می‌رسد که شرکت‌های چینی رقیب موجب شده‌اند شرکت‌های ژاپنی به تکاپو بیفتند و در رقابت تنگاتنگی با آنها تصمیم بگیرند که به تولید انبوه محصولات و باتری‌های مخصوص خودروهای برقی و الکتریکی بپردازند و در این عرصه از آنها عقب نیفتند.

به همین دلایل دو شرکت ژاپنی تویوتا و پاناسونیک تصمیم گرفته‌اند که با عقد یک قرارداد همکاری جوینت‌ونچر در سال آینده میلادی به تولید انبوه باتری‌های مخصوص خودروهای برقی و الکتریکی بپردازند.

این درحالی است که چندی پیش نیز اخبار و گزارش‌های دیگری در رسانه‌ها منتشرشده بود که نشان می‌داد آلمان نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری کلانی کرده و خودروسازانی همچون شرکت دایملر می‌خواهند باتری‌های قدرتمندی را به مرحله تولید برسانند که در خودروهای برقی و الکتریکی طراحی و توسعه داده‌شده آنها بکار گرفته شود و بدین ترتیب از نیاز و وابستگی خود به شرکت‌های چینی تولیدکننده باتری بکاهند.

به گفته منابع آگاه به نقل از رویترز، ۵۱ درصد از سهام این جوینت‌ونچر  به شرکت تویوتا موتورز و 49درصد به پاناسونیک تعلق دارد.

باتری‌های تولیدشده توسط این جوینت‌ونچر قرار است دراختیار خودروسازان ژاپنی نظیر تویوتا، مزدا و سوبارو قرار بگیرد تا آنها بتوانند به تولید انبوه خودروهای الکتریکی جدید بپردازند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.