| کد خبر: 257787 |

آینده ای متفاوت در انتظار صنعت هوایی؛

آسمان شهرها بزودی پُر از تاکسی های پرنده می شود + فیلم

استارت آپ ها بر امکان محیط زیستی بودن، بی سر و صدا بودن و کم هزینه و ساده تر بودن این وسیله حمل و نقل تمرکز کرده اند.

تین نیوز

استارت آپ ها بر امکان محیط زیستی بودن، بی سر و صدا بودن و کم هزینه و ساده تر بودن این وسیله حمل و نقل تمرکز کرده اند.

به گزارش تین نیوز، در نمایشگاه صنعت هوانوردی پاریس در لو بورژه، استارت آپ های زیادی به سرمایه گزاری در ساخت «تاکسی پرنده» روی آورده اند.

آنان می گویند؛ راندن این تاکسی ها دشوار نیست و انتظار می رود که در آینده ای نزدیک می توانند وارد بازار حمل و نقل عمومی جهان شوند. فن آوری پرواز با تاکسی های پرنده به سمتی می رود که احتمال دارد آسمان در آینده از خودروهای پرنده با قابلیت پرواز آسان و ایمن پُر شده باشد. 

پیش بینی می شود که این تاکسی های پرنده به زودی جای گزین هلیکوپترهایی شوند که نگه داری از آن ها بسیار گران، پُر سر و صدا و پُر هزینه است. الکتریکی بودن این تاکسی های پرنده و تولید حداقل آلودگی محیط زیستی از دیگر نقاط قوت آنهاست.

«تاکسی های پرنده» به همین زودی ها بخشی از صنعت هوایی جهان خواهند شد. بدین ترتیب «تاکسی های پرنده» به همین زودی ها بخشی از صنعت هوایی جهان خواهند شد.

استارت آپ ها بر امکان محیط زیستی بودن، بی سر و صدا بودن و کم هزینه و ساده تر بودن این وسیله حمل و نقل تمرکز کرده اند. برای نمونه ولوسیتی یک هلیکوپتر سبک دو سرنشینه است که با باتری برقی کار می کند. وُلوسیتی پس از ۱۵ دقیقه پرواز موفق به آرامی روی آسفالت نمایشگاه هوایی پاریس فرود می آید. آلمانی ها به وُلوسیتی امید زیادی دارند.

کریستین باورر،مدیر مالی استارت آپ آلمانی وُلوکوپتر می گوید:ما در آینده روش حرکت خود در شهرها را تغییر خواهیم داد. شاید بخواهیم در آینده سفرهای ۲۰ دقیقه ای با آلودگی محیط زیستی کمتر و راحت تری تجربه کنیم.

پل استون، خلبان وُلوسیتی
پل استون، خلبان وُلوسیتی

نخستین پروازهای تجاری وُلوسیتی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

استارت آپ وُلوکوپتر از آخرین آزمایش های، وُلوسیتی، خوشحال است. قرار است وُلوسیتی نخستین پروازهای تجاری خود را در طول المپیک ۲۰۲۴ پاریس انجام دهد.

سازندگان وُلوسیتی می خواهند تا ۲۰۲۴ قادر باشند؛ مسافران را با تاکسی های هوایی ساده طراحی شده شان در سراسر پایتخت فرانسه جابجا کنند. یک دهه پیش نخستین پرواز آزمایشی نمونه ابتدایی این مدل از تاکسی‌ های هوایی کلید خورد.

خلبان وُلوسیتی می گوید: خبر خوب اینکه این پرواز بسیار ساده است. وُلوسیتی یک سیستم کنترل پرواز دیجیتال بسیار هوشمندانه دارد.

استون می گوید: «طنز ماجرا اینجاست که خلبانان هلیکوپتر باید بسیاری از مهارت های بسیار هوشمندانه ای که آموخته بودند را فراموش کرده و پرواز ساده با این تاکسی هوایی را از نو بیاموزند. چرا که پرواز کردن با وُلوسیتی بسیار ساده تر از یک هلیکوپتر است.»

در انتظار چراغ سبز آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا

وُلوکوپتر بیش از یک سال است که در حال انجام پروازهای آزمایشی در منطقه پاریس است و برای پروازهای عمومی تر منتظر چراغ سبز آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپاست.

نمایشگاه هوایی پاریس روز دوشنبه ۱۹ ژوئن پس از وقفه ای چهار ساله به دلیل همه گیری کرونا، در «لو بورژه» واقع در شمال پاریس افتتاح شد.

حجم ویدیو: 37.56M | مدت زمان ویدیو: 00:01:41 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.