| کد خبر: 257696 |

قرارداد ۵۵ میلیارد دلاری ایرباس با یک شرکت هندی

قراردادی بین ایرباس و یک شرکت هندی در نمایشگاه هوانوردی لی بورگت در پاریس منعقد شد.

تین نیوز

قراردادی بین ایرباس و یک شرکت هندی در نمایشگاه هوانوردی لی بورگت در پاریس منعقد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، شرکت هواپیمایی هندی ارزان قیمت ایندیگو اعلام کرد که ۵۰۰ هواپیمای ایرباس A۳۲۰ را به این سازنده اروپایی سفارش داد که این قرارداد در جریان نمایشگاه صنعت هوافضا لی بورگت در پایتخت فرانسه، پاریس بسته شد.

پیتر البیرز، مدیرعامل ایندیگو گفت که این سفارش - به ارزش ۵۵ میلیارد دلار طبق لیست قیمت رسمی - بزرگترین در نوع خود در تاریخ هوانوردی غیرنظامی است و یک گام "تاریخی" برای این دو شرکت است. انتظار می‌رود این هواپیما بین سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۵ تحویل داده شود.

گیوم فاوری، رئیس ایرباس، گفت که امضای این فرمان "نقطه عطف بزرگی بود و تا آنجا که ما می‌دانیم، هیچ کس تا به حال این تعداد هواپیما را در یک قرارداد، سفارش نداده است. "

این قرارداد با سفارش بیش از ۱۳۰۰ هواپیما، ایندیگو را به بزرگترین مشتری ایرباس برای A-۳۲۰ تبدیل می‌کند، زیرا به دنبال پاسخگویی به تقاضا در یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است.

این شرکت که پروازهای ارزان قیمت را انجام می‌دهد، یکی از بزرگترین شرکت‌ها در بخش هوانوردی داخلی در هند است که پیش از همه گیری کرونا سریع‌ترین رشد بازار هوانوردی در جهان بود.

دیگر شرکت هواپیمایی هند "ایر ایندیا" پیش از این با سفارش خرید ۴۷۰ هواپیما در فوریه ۲۰۲۲، رکورد قبلی را در اختیار داشت که این سفارش بین ایرباس و رقیب آمریکایی آن، بوئینگ به اشتراک گذاشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.