| کد خبر: 257545 |

صعود چشم‌ انداز ۲۰ ساله بوئینگ

بوئینگ چشم انداز ۲۰ ساله شرکت خود را به دلیل تقاضای هواپیمای باریک بدنه افزایش داد.

تین نیوز

بوئینگ چشم انداز ۲۰ ساله شرکت خود را به دلیل تقاضای هواپیمای باریک بدنه افزایش داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا ، هواپیماساز آمریکایی بوئینگ (BA.N) پیش بینی سالانه ۲۰ ساله خود را برای تحویل هواپیماهای جدید به دلیل قدرت بازار هواپیماهای باریک بدنه که به دلیل تقاضای شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت تقویت می شود، اندکی افزایش داد.

◄ قدرت نمایی شرکت بوئینگ در نمایشگاه هوایی پاریس


بوئینگ انتظار دارد که شرکت های هواپیمایی از هم اکنون تا سال ۲۰۴۲ تعداد ۴۲هزار و ۵۹۵ جت خریداری کنند که این رقم در مقایسه با ۴۱هزار و ۱۷۰ هواپیما در پیش بینی ۲۰ ساله قبلی خود در سال گذشته، بیشتر است.

آخرین پیش بینی این شرکت که قبل از نمایشگاه هوایی پاریس منتشر شد، هنوز کمتر از ۴۳هزار و ۶۱۰ جت جدید است که به عنوان بخشی از چشم انداز بازار در سال ۲۰۲۱ پیش بینی شده بود، زمانی که تقاضای هواپیماهای روسیه در نظر گرفته شده بود.

بوئینگ انتظار دارد که جت های باریک بدنه مانند مکس ۷۳۷ یا خانواده ای۳۲۰ نئو ساخته شده توسط رقیب اروپایی ایرباس (AIR.PA) با ۳۲هزار و۴۲۰ جت تک راهرو تا سال ۲۰۴۲ بر تحویل هواپیماها غالب باشند.

دارن هالست، معاون بازاریابی بازرگانی بوئینگ، طی جلسه توجیهی با خبرنگاران پیش از انتشار این گزارش گفت: این تقاضا توسط شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت هدایت می شود که قرار است اندازه ناوگان فعلی خود را دو برابر کنند.

همچنین انتظار می رود که از هم اکنون تا سال ۲۰۴۲، ۷۴۴۰ هواپیمای پهن پیکر، ۱۸۱۰ جت منطقه ای و ۹۲۵ هواپیمای باری تحویل داده شود. بوئینگ پیش بینی کرد که حدود نیمی از تحویل های جت جدید جایگزین مدل های قدیمی تر خواهند شد، در حالی که نیمی دیگر ناوگان خطوط هوایی را افزایش خواهند داد.

هالست گفت: پایان بهبود تا حد زیادی همانطور که ما انتظار داشتیم، با چند تفاوت ظریف و پویایی متفاوت مانند کاهش تقاضا برای جت های منطقه ای در مقایسه با سال گذشته انجام می شود زیرا علاقه به هواپیماهای باریک پیکر افزایش می یابد.

بوئینگ انتظار دارد که ناوگان هواپیماهای جهانی طی ۲۰ سال آینده تقریبا دو برابر شود، از حدود ۲۴هزار و ۵۰۰ جت در سال ۲۰۲۲ به ۴۸هزار و ۶۰۰ فروند تا سال ۲۰۴۲ خواهد رسید. چشم انداز سال گذشته ناوگان جهانی ۴۳هزار و ۴۷۰ هواپیما در سال ۲۰۴۱ را پیش بینی کرد.

این شرکت همچنین نرخ رشد پیش بینی ترافیک مسافر در سراسر صنعت را اندکی از ۳.۸ درصد به چهار درصد افزایش داد.

هالست همچنین با اعلام اینکه در حالی که بازار محموله های هوایی کمی نفس می کشد، رشد سالانه سه درصدی تجارت در ۲۰ سال آینده، زمینه ای برای تقاضای آینده فراهم می کند، گفت: فکر می کنم دوباره خواهیم دید که تقاضا برای محموله هوایی چقدر انعطاف پذیر است زیرا به طور مداوم حدود ۳.۵ تا چهار درصد رشد دارد.

اگرچه ترافیک هوایی چین در سال ۲۰۲۲ با رکود همراه شد اما هالست گفته که بازار چین بوئینگ بسیار صعودی است و ۲۰ درصد بازار را تشکیل می دهد و بقیه آسیا ۲۲ درصد دیگر از تقاضا را تشکیل می دهند.

ایرباس که پیش بینی بازار خود را در روز چهارشنبه منتشر کرد، پیش بینی های تحویل خود را نیز افزایش داد و تخمین زد که ۴۰هزار و ۸۵۰ جت جدید تا سال ۲۰۴۲ به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.