| کد خبر: 256797 |

لاف ساخت ایرباس و‌ بوئینگ

اینکه رئیس فعلی این سازمان مدعی ساخت ایرباس و بوئینگ در ایران است از دو حالت خارج نیست، یا اینکه ایشان از ابتدایی ترین الزامات و پیچیدگی های صنعت ساخت هواپیمای مسافربری بی اطلاع هستند که وامصبیتا و یا اینکه مطلع است، اما برای خوشایند مسئولان لاف صد من یه غاز می زند که واویلا.

تین نیوز

سازمان هواپیمایی کشور، سازمانی فوق تخصصی  است که رئیس آن در یک وضعیت نرمال یا باید از میان خلبانان با تجربه و یا از بین افراد با تخصص بالا در صنعت هوانوردی انتخاب شود. اینکه رئیس فعلی این سازمان مدعی ساخت ایرباس و بوئینگ در ایران است از دو حالت خارج نیست، یا اینکه ایشان از ابتدایی ترین الزامات و پیچیدگی های صنعت ساخت هواپیمای مسافربری  بی اطلاع هستند که وامصبیتا و یا اینکه مطلع است، اما برای خوشایند مسئولان لاف صد من یه غاز می زند که واویلا.

جهت اطلاع رئیس سازمان هواپیمایی، فعلا بر روی کره زمین در دو نقطه هواپیمای مسافربری متوسط و بزرگ ساخته می شود، آمریکا و اروپا. آمریکا با اینکه پیشرفته ترین کشور صنعتی دنیاست با این حال در پروسه ساخت هواپیماهای بوئینگ از کمک بیش از ۳۵۰۰ شرکت غیر آمریکایی در سراسر دنیا بهره می گیرد، به طوری که بخش زیادی از قطعات این هواپیماها در کشورهای دیگر ساخته می شود.

 درست است که مونتاژ نهایی هواپیماهای ایرباس در تولوز فرانسه، سویل اسپانیا و هامبورگ آلمان، تیانجین چین انجام می شود و‌ دفتر مرکزی آن در لیدن هلند است اما ایرباس یک کنسرسیوم اروپایی متشکل از کشورهای اروپای غربی و حتی آمریکا است، در حقیقت این شرکت از تجمیع قدرت تکنولوژی اروپا، آمریکا و صدها شرکت کوچک و بزرگ غیر اروپایی در سراسر دنیا شکل گرفته است.

روسیه به عنوان وارث شوروی سابق صاحب یکی از پیشرفته ترین‌ صنایع هوانوردی و فضایی دنیاست، اگر چه هواپیماهای کوچک و متوسط مسافربری توپولوف، سوخو و یاک را می سازد، اما فاصله کیفیت و ایمنی این هواپیماها با ایرباس و بوئینگ تا آنجاست که بیش از ۸۵ درصد هواپیماهای شرکت هوپیمایی ایرفلوت اصلی ترین شرکت هواپیمایی روسیه، ایرباس و بوئینگ هستند.

آقای رئیس هواپیمایی کشور:

-شما که زیرساخت و دانش ساخت ایرباس و بوئینگ را در داخل دارید، چرا ده ها هواپیما را که سال هاست زمین گیر شده اند را تعمیر و راه اندازی نمی کنید، که کاری هزار بار آسانتر از ساخت هواپیما است؟

-به چه دلیل  ژاپن، کره جنوبی، سوئد، آلمان و کلی کشور پیشرفته دنیا به تنهایی قادر به ساخت هواپیماهای متوسط و‌ بزرگ مسافربری نیستند؟

-چرا خیلی از شرکت ها، مثل فوکر که هواپیماهای مسافربری کوچک می ساختند با آن همه سابقه از این صنعت خارج شدند؟

-دانش ساخت هواپیماهای مسافربری حاصل تجمیع آخرین دستاوردهای علوم، هوا فضا، مواد، کامپیوتر، الکترونیک، پزشکی و غیره است. چرا تا به حال از این امکانات عظیم که فقط آمریکا آن هم به طور نسبی به تنهایی آنها را داراست در جهت توسعه صنعتی کشور استفاده نشده است؟

کسانی  هستند که با شنیدن چنین ادعاهای بی مبنا، به وجد آمده، و نگارنده را متهم به خودباختگی و خودکم بینی می کنند، در جواب باید گفت در این مملکت مشکلات  بزرگ و خطرناکی وجود دارد که عدم رفع نسبی آنها آینده کشور را با خطرات بزرگی  مواجه می کند، بهتر نیست به جای سیر و سیاحت در عالم هپروت و لاف زدن، به دنبال راه حل های ممکن و با تکیه بر امکانات واقعا موجود برای رفع مشکلات فوری و فوتی مثل، هدر رفت سالانه ده ها میلیارد دلار انرژی، استفاده بهینه از منابع محدود آب، حفظ محیط زیست، کارآمد کردن صنعت خودروسازی و غیره باشیم. به خاطر نادانی و خوش رقصی آنقدر لاف می زنیم که مردم دیگر توانایی های واقعی مان را هم باور نخواهند کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال تلگرامی غلامرضا مصدق

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    نوشتید جهت اطلاع در دو نقطه هواپیمای مسافربری میسازن،اونوقت در

  • محمد 0 0

    احسنت.دقیقا حرف منطقی و مستدل زدید.ما حتی نمیتوانیم لاستیک هواپیما بسازیم که هرچند وقت یکبار صدای ترکیدنش رو میشنویم بعد ادعا داریم خود هواپیما بسازیم