| کد خبر: 257174 |

اتحادیه اروپا منع پرواز هواپیماهای خطوط هوایی «العراقیه» را تمدید کرد

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) بار دیگر محدودیت پروازهای شرکت هواپیمایی «العراقیه» در آسمان اروپا را تمدید کرد.

تین نیوز

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) بار دیگر محدودیت پروازهای شرکت هواپیمایی «العراقیه» در آسمان اروپا را تمدید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، با وجود وعده های پیاپی مدیران شرکت هواپیمایی «العراقیه» درباره بهبود عملکرد این شرکت به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی منطقه، آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) بار دیگر محدودیت پروازهای این شرکت در آسمان اروپا را تمدید کرد.

به گزارش نشریه رسمی «الصباح» عراق، این تصمیم اتحادیه اروپا بار دیگر عملکرد این شرکت و پایبندی آن به استانداردهای بین المللی ایمنی هوانوردی را زیر سؤال برده است.

«هاتف الرکابی»، مشاور کمیسیون های پارلمانی عراق، تأکید کرد که درج نام عراق در لیست سیاه آژانس ایمنی هوانوردی اروپا نتیجه اشتباهات شرکت هواپیمایی عراق و سوءمدیریت های پیاپی است.

او گفت که هواپیمایی عراق سال هاست وارد آسمان اروپا نشده چون استانداردهای ایمنی اتحادیه اروپا را رعایت نکرده است و افزود که این اتحادیه اروپا این استانداردها را درباره همه شرکت های جهان اجرا می کند.

این مقام عراقی تأکید کرد که آژانس هوانوردی اروپا 250 مورد را با عراق در میان گذاشته که شرکت هواپیمایی عراق فقط برای 60 مورد آنها پاسخ داشته است.

وی تأکید کرد که برخی اطراف عامدانه موجب تضعیف شرکت هواپیمایی العراقیه و ادامه منع آن شدند چون این وضعیت به نفع شرکت های هواپیمایی خصوصی است.

به گفته این مقام، شرکت هواپیمایی العراقیه با اینکه اموال بسیاری دارد اما همچنان بدهکار است و 30 هواپیمای از کار افتاده دارد ضمن اینکه 4500 کارمند دارد در حالی که فقط هزار نیروی کار برایش کافی است.

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا با تمدید منع پرواز شرکت هواپیمایی العراقیه در آسمان اروپا تأکید کرد که این شرکت موظف به اجرای استانداردهای سازمان بین المللی هوانوردی کشوری (ICAO) و آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) است.

مقامات شرکت دولتی هواپیمایی العراقیه تاکنون به این موضوع واکنشی نشان نداده اند و تلاش «الصباح» برای دریافت نظرشان در این باره بی نتیجه بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.