| کد خبر: 257158 |

افزایش ۴۰ درصدی مبادلات تجاری روسیه و چین در ۵ ماهه ۲۰۲۳

براساس گزارش فدراسیون روسیه در از ژانویه تا آوریل سال ۲۰۲۳، گردش تجاری بین روسیه و چین ۴۰ درصد افزایش به حدود ۹۴ میلیارد دلار رسیده است.

تین نیوز

 براساس گزارش فدراسیون روسیه در از ژانویه تا آوریل سال ۲۰۲۳، گردش تجاری بین روسیه و چین ۴۰ درصد افزایش به حدود ۹۴ میلیارد دلار رسیده است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر دانش، صادرات از روسیه به چین با ۲۰ درصد افزایش به ۵۱ میلیارد دلار و واردات محصولات چینی به روسیه با ۷۵ درصد افزایش به ۴۳ میلیارد دلار رسید.

 کل تجارت خارجی چین در ژانویه تا پایان ماه می ۲۰۲۳ با ۲.۸ درصد کاهش به ۲.۴۴ تریلیون دلار رسید که صادرات با ۰.۳ درصد افزایش به ۱.۴ تریلیون دلار و واردات با ۶.۷ درصد کاهش بالغ  بر ۱.۰۴ میلیارد دلار شد.

تجارت چین  با آ سه آن با ۲.۱ درصد افزایش به ۳۷۷ میلیارد دلار، تجارت با اتحادیه اروپا با ۳.۷ درصد کاهش به ۳۳۲ میلیارد دلار، با ایالات متحده با ۱۲.۳ درصد کاهش به حدود ۲۷۵ میلیارد دلار رسید.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با شی جین پینگ، رهبر چین در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در سپتامبر ۲۰۲۲ ابراز اطمینان کرد که گردش تجاری سالانه بین دو کشور تا پایان سال به رکورد جدیدی خواهد رسید و در آینده نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار یا بیشتر افزایش خواهد یافت.

 در سال ۲۰۲۲، تجارت روسیه و چین با ۲۹ درصد افزایش در سال به بیش از ۱۹۰ میلیارد دلار رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.